Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Motorkap pompjes

20 nov 2007 14:35

Beste

Iedereen kent het probleem wel van de pompjes die na verloop van tijd de kofferklep niet meer open houden :cry:

Nu heb ik dit eens bekeken en stel me nu de vraag waarom het vaste gedeelte vanboven zit. :?

Zouden de pompjes niet langer mee gaan als het vaste gedeelte aan de onderzijde zit :?:
De pompjes zijn bij mijn weten met olie/ gas gevuld.
Als je ze nu anderom draait blijft de olie toch steeds onderaan staan :?:

Het is maar een vraag :?: :wink:

20 nov 2007 15:05

Denk niet dat het iets uitmaakt, het gaat om de gasdruk die ontsnapt. De olie is alleen om te zorgen voor een gedempte beweging.

Ik had op de 964 twee veel te sterke gasveren en op mijn 993 twee slappe(achter). Heb gewoon één gasveer verwisseld en beide problemen zijn opgelost.
Vóór heb ik zowel bij de 993 en de 964 de zwakse gasveren vernieuwd met één van 400nm (ca 20 Euro p/st) ipv 370 en voila probleem met 1 nieuwe veer per auto opgelost.
Als je gasveren echt helemaal niets meer doen, red je het hier niet mee maar dan zou ik toch gaan voor iets sterkere gasveren.

Mijn vriendin is trots op me en weer ruim een tank brandstof bespaart. :D
Het scheelt ook een hoop priegelwerk.

20 nov 2007 19:55

ik had op mijn vorige 964 ook gasveren van een turbo onder de motorkap (zijn zwaarder ivm de grote taartschep). Met die klep kon je kleine kinderen de straat uitschieten... :twisted: vervangen is niet duur maar voor wel een priegelklusje.
Plaats een reactie