Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Roest

10 dec 2007 21:05

Mijn 85er staat altijd buiten en alhoewel hij op het oog roestvrij is vraag ik me toch af of ik haar bepaalde behandelingen zou moeten geven om dat ook zo te houden. Tectyleren? Graag jullie mening/ ideeen.

10 dec 2007 21:10

injectoren reinigen :idea:

























:mrgreen: :^:

10 dec 2007 21:32

Om zeker te zijn dat er echt GEEN roest zit helpt alleen :

Afbeelding :mrgreen:

Dacht dat P's aardig beschermd zijn. Zeker de import voor hier.
Voor de Duitse markt waren ze voorheen althans minder goed beschermd.
zo ooit een dealer mij eens vertelde.
Denk dat beschermen extra wel zin heeft, mits ondergrond 100% rustfree.

10 dec 2007 21:41

torsie koker wil nog wel eens vollopen aan de achterzijde

in het midden bij de volgende beurt een gaatje laten boren zo dat eventueel vocht er uit kan

en een flinke dot ML er in spuiten, uiteraard gaatje even lakken

anders gaat ie daar zeker roesten


en uiteraard porsches ondanks dat ze verzinkt zijn roesten hier en daar helaas ook

bv de hoeken bij de voorruit

10 dec 2007 22:33

Afbeelding

Voor het geval je toch te laat komt :mrgreen:

10 dec 2007 22:48

Een bekende zwakke plek van de 911 is onderkant B-stijl (slotplaat). Roest ontstaat daar omdat modder door de achterwielen in de hoeken wordt gegooid. Door te zorgen dat de hoeken en gaten van de wielkuipen schoon blijven kan je veel ellende voorkomen. Hetzelfde geldt voor de ruimte bij de tankvulhals en de oliekoeler leidingen. En de raam sponningen, daar valt heel weinig tegen te doen.

10 dec 2007 22:53

Als je 1985 3.2 nu nog niet roest; waarom zou die dat binnenkort wel gaan doen? :?: :wink:
Anders hele ding eens een uitgebreide beurt laten geven bij een tectyl/wax boer? Wel oppassen dat je de goede materialen gebruikt, bepaalde soorten anti-roest middelen verdragen elkaar niet goed.

bv deze http://www.gosliga.com/behandeling.html maar dichterbij A'dam is vast ook wel een goede te vinden.

10 dec 2007 22:59

destijds bij Gosliga mn
Afbeelding
laten doen. Erg netjes gedaan nadat een onderzoek was gedaan met sthoscoop ed om de holle ruimtes te checken. En redelijk betaalbaar voor het 3 stappenplan. De holle ruimtes met wax en de onderkant van een mooie anti steenslag laag voorzien.

10 dec 2007 23:05

LouisXIV schreef:Erg netjes gedaan nadat een onderzoek was gedaan met sthoscoop ed om de holle ruimtes te checken.


Roesten die Alfa's zo hard dat je de roest kunt horen? :wink:

(Als je tenminste stethoscoop bedoelde?)

10 dec 2007 23:10

Alfa's roesten best wel, dus als je een goede hebt en wil behouden....en ik bedoel natuurlijk onderzoek met zo'n kleine camera..... :lol:

10 dec 2007 23:12

Maar goed te horen dat die jongens wel goed hun werk doen.
Ik denk erover mijn 1990 325iX Touring daar een beurt te laten geven; als het tenminste niet te laat is. :roll:

10 dec 2007 23:15

Laat je niet verleiden om de onderkant van een extra laag anti-steenslag bitumen te voorzien. Porsche gebruikt zelf al een antisteenslaglaag. Wanneer je die verstopt onder een dikke laag zwarte 'smurrie' kan je niet meer controleren of de laag in tact is of los laat. Beetje was in de holle ruimtes kan natuurlijk geen kwaad, met de nadruk op een beetje. Ik heb zelf een wagen gehad die door een bekende antiroest profeet van onder tot boven voorzien was van een dikke laag was en zwarte tectyl, echt overal, werd er gek van, alles wat je beetpakte zat onder de was.

10 dec 2007 23:24

Is buitenstaan duidelijk roestbevorderend? Wel eens gehoord dat nat in de garage zetten nog veel erger is?

10 dec 2007 23:28

Een garage valt reuze mee. Die van mij tocht lekker door...

10 dec 2007 23:29

Verwarmde garage is super.
Vochtige/klamme garage is niet echt gunstig;, kan mij voorstellen dat dat zelfs slechter is dan buitenstaan.
Carport is, denk ik, eigenlijk de beste oplossing.
Laatst bijgewerkt door Airhead op 10 dec 2007 23:32, in totaal 1 keer bewerkt.

10 dec 2007 23:31

Garage hoort goed geventileerd te zijn en tegenwoordig zijn de meeste ook verwarmd. Kan me dus voorstellen dat buitenstaan toch wel wat slechter voor je P is.

11 dec 2007 11:29

speciaal een radiator in de garage laten maken

een externe water koker voor de 911 pre 996 :lol: :lol: :wink: :compress:

11 dec 2007 18:14

Ik heb een goed doortochtende, verwarmde garage met een electronische luchtontvochtiger. Als ze nu nog roest. :evil:

11 dec 2007 18:48

Ventilatie is belangrijker dan verwarming, denk ik zo.

11 dec 2007 19:02

Ventilatie is heel belangrijk.zeker in een garage, die van mij staat in een overdekte afgesloten garage met heel veel frisse lucht.
Ik overweeg nog zelf om er n hoes omheen te doen van Moltex.
Zie zoekfunctie :twisted:
Mijn oude hok is nu bijna 21 jaar oud en die van jou is dus nog twee jaar ouder.Heb m zelf 9 jaar en nog geen enkele roestplek te zien althans door mijzelf.(en stond ook vijf jaar buiten).
Is t geen optie voor je, zo een parkeergarage? :wink:

11 dec 2007 19:56

Neen. Veels te duur en veels te ver weg.

12 dec 2007 1:36

50E per maand? te duur?, wel te ver weg?Wat is te ver weg?

12 dec 2007 9:12

Als Wolf naar een "spoedje" moet is 500 m al VER weg.

12 dec 2007 9:12

Is mijn enige auto en aangezien ik dokter ben moet ik soms ergens snel kunnen zijn. Parkeeplaats/garage voor 50€ in A'dam :?: :roll:

12 dec 2007 10:51

LeOH schreef:Als Wolf naar een "spoedje" moet is 500 m al VER weg.


Zeker in de inktvip handel? met al die sproetjes :!: :lol:

Goedemoggel....
Plaats een reactie