Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Pfff hier ben ik weer....

21 jan 2008 22:01

Heren,

Even nadenken hoe ik dit best kan omschrijven...

Daarnet zat ik even in de auto (boxster 2.5 bouwjaar 1998) men radio (orig. becker)leest geen cd's meer en wou nog even proberen met zo een cleaning cd.

Het contact staat gewoon aan maar het lichtje van de "airbag" bleef branden. En de airo sloeg opeens "tilt) metertje ging van zelf als maar hoger/lager (sloeg ff door zeg maar) heb airco direct uitgezet. (gebruik ik trouwens nooit )

Wou hem even starten en net na dat ik men sleutel omdraai (dus nog voor hij gestart is)

" slaat heel de wagen tilt' tja hoe beschrijf ik het best....

Alles trilde en lichte op...en knetterde... (ja kweet het gek verhaal zonder enige opbouw) maar snap echt nie wat er aan de hand is. maar durf hem dus niet starten. en ben even onder de indruk.

Morgen ga ik iemand laten komen kijken want ik ga er niks verder aan doen. Maar ik snap niet waar dit ineens vandaan komt dit "'probleem"

Dus nog proberen ff duidelijk te zijn. Ik wil de auto starten , vanaf ik de sleutel omdraai "blokkeerd heel de wagen zeg maar" continu tikkend geluid...

Het enige probleem wat ik voordien had was dus dat mijn radio (enkel cd speler) niet meer werkte. Zou hier een link kunnen zijn.

Ook al is het "wishfull thinking" van mij als iemand toch een tip heeft hoor ik het graag. men excuses als het "vaag" overkomt maar zou nie weten hoe het anders te omschrijven :s
Laatst bijgewerkt door Thomas986 op 21 jan 2008 22:48, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jan 2008 22:09

Is je batterij misschien wat plattekes?
Als je niet durft starten, meet dan eerst de spanning op je batterij..

Grtz

21 jan 2008 22:13

ik denk toch elektrieke problemen :?:

21 jan 2008 22:17

Ik heb er vandaag niet mee gereden voor de rest rij ik er dagelijks mee

een dag stilstaan zal er wel niet mee te maken hebben zeker?

Zou nie weten van wat de batterij slap zou zijn

& het meten er van kan ik jammer genoeg nie. Ben 100 % leek.

maar vanaf ik die "rare geluiden" hoorde dierf ik hem dus nietmeer starten.

Tja een specialist naar hier laten komen zal ook wel nie op 1 2 3 lukken.

Maar vanaf ik weet wat of hoe laat ik het hier wel weten.

Want ben zelf wel benieuwd en hoop dat het goe (lees geen zware kosten etc) afloopt.

21 jan 2008 22:24

Ok mijn pa komt net thuis,

Ik laat het hem horen. en draai de sleutel toch verder door (maar hij start dus niet) en hij blijft klikkeren.

Mijn vader denkt dat het de "starter' is. ik hoop dat dit het correcte woord is en dat het niet een andere term heeft.

De mensen die weten wat ik bedoel, weten jullie die "starter" zitten?

Naart schijnt kan het met een "tikje geven" opgelost zijn...

het kan natuurlijk ook totaal iets anders zijn...

21 jan 2008 22:28

Dat rare klikkeren (heb ik ook wel 's gehad), is dat niet gewoon lege accu?

21 jan 2008 22:32

Ik hoop het dat het dat maar is...

Ga er morgen naar laten kijken, alvast bedankt voor de feedback allen!

Echt topforum hier!

21 jan 2008 22:33

Was bij mij ook, kletteren als de hel.. soms na 3 dagen, soms na 1 week. Sinds druppellader eraan hangt geen probleem meer

21 jan 2008 22:33

Heb je je radio niet laten aanstaan? :wink:

21 jan 2008 22:36

@ Skwajee druppellader? heb je wat meer info aub of linkje?

En neen men radio heb ik niet late aanstaan ;-)

heeft maar paar minuutjes aangestaan om te testen.

edit: http://www.marktplaza.be/DRUPPELLADER-O ... 859839.php
Laatst bijgewerkt door Thomas986 op 21 jan 2008 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.

21 jan 2008 22:42

Hij rijdt er dagelijks mee dus zal druppellaar niet noodzaklijk zijn
denk eerder toe aan nwe accu gezien zn leeftijd!

21 jan 2008 22:55

http://shop.fvd.de/?VID=492525&VCD=7336 ... =&CarYear=

Zal zo iets worden dan

21 jan 2008 23:03

Wanneer de startmotor gaat tikken bij het starten heb je denk ik een te lage spanning in de accu.. kan van alles zijn. Bij mij bleef de binnenverlichting branden omdat de voorklep niet goed sloot.. De accu moet nu weer op volle spanning komen door middel van een accu lader of een druppelaar (soort acculader die de conditie van de accu continu op peil houdt/bewaakt). Kan natuurlijk ook zijn dat de accu gewoon aan zijn eind is en moet worden vervangen :wink:

21 jan 2008 23:27

voor je iemand laat komen.doe even met de startkabels proberen.denk namelijk dat het dan helemaal verdwenen is.nieuwe accu er in en klaar.

anton964

21 jan 2008 23:49

Thanx ga ik doen, ik laat morgen wel weten hoe of wat er scheelde.

22 jan 2008 0:27

ik heb dat ook eens gehad, bijna lege akku en dan hoor je inderdaat wat tikken ik dacht dat het uit de deuren kwam raammoter of zoiets.
accu weer opgeladen en alles weer normaal.

22 jan 2008 0:32

'n compleet lege accu komt niet (zomaar) tot volle oplading met 'n druppellader :!:

22 jan 2008 9:13

Goed punt Olaf.
Beste is ook het simpelst : akku-kabels en spanning er op van goede andere akku/auto, contact aan en je weet het.
Als er eletr. problemen zoals sluiting zijn, zullen er zekeringen door zijn geslagen lijkt mij.

22 jan 2008 9:34

Als de starter stuk is klikt het ook maar telkens één keer bij mijn weten....van veelvuldig klikken bij een lage batterijspanning bij een boxster heb ik nog niet gehoord, wat niet zegt dat het niet zou kunnen...... :lol:

22 jan 2008 10:26

Een compleet lege accu is meestal een defecte accu

Met een druppellader kun je wel degelijk een accu volledig terug opladen, weliswaar gaat dit niet zo snel (duurt gemakkelijk 18u, afhankelijk van ontlading accu), maar is veel beter voor levensduur dan dat je laadt met snellader.

Die boosters en stroomkabels kunnen in noodgevallen gebruikt worden, maar heb al verschillende dealers (citroen & mercedes) horen zeggen dat je hiermee vrij gemakkelijk electronische componenten mee kunt beschadigen. Ik ken zelf een geval bij Mercedes 220CDI -> boordcomputer opgeblazen

Die proffesionele boosters zijn wel betrouwbaar, maar valt buiten prijscategorie voor sporadisch gebruik bij particulier

mijn druppellader : http://www.onderhoudslader.nl/index.php

22 jan 2008 11:18

Het herhaaldelijk tikken bij starten herken ik wel. Voor ik mijn druppellader aangeschaft had stond ik af en toe ook wel eens met een lege accu. Zolang je de sleutel in de startstand hield bleef de startmotor tikken.

22 jan 2008 15:28

Vandaag de P kunnen starten doormiddel van twee mensen die duwden en ik vertrok in tweede versnelling, dat lukte dus. even gaan warm rijden en geen enkel waarschuwingslichtje lichte nog op.

Terwijl de dealer gepasseerd, die heeft even gemeten en alles klopte, de alternator (kan zijn dat ik het verkeerd schrijf, ik bedoel dat "ding" dat je batterij oplaad) is niet stuk. Als ik er nu nog (start)problemen mee heb zal het negen van de tien kansen mijn batterij zijn die het begeven heeft (is nu reeds 10 j oud)

mensen alvast bedankt voor alle reacties!

22 jan 2008 16:08

ze kunnen de accu testen of er nog genoeg por in zit.maar na 10 jaar zou ik gewoon de boel vernieuwen.dit komt nooit gelegen en net als het regent of heel koud is.

ik lees belgie bij zeeland. gokje zandvliet?

anton964

22 jan 2008 16:16

Dat denk ik ook, ga ze dan ook maar preventief vervangen. (want nu start ie weer vlot)

"Zandvliet" Nog nooit van gehoord :d

Ik woon in Zelzate naast Sas van Gent vlak bij Axel,terneuzen,...

grtz

22 jan 2008 17:29

Een leeftijd van tien jaar voor een accu lijkt mij vrij hoog. (Preventief) vervangen zou ik zeggen.
Plaats een reactie