Paul van Engelen schreef:In de 2 achterste blokjes zit een afstelmechanisme met fijne vertanding voor de hoogte
Weet niet of dat los is geweest - is niet nodig voor demontage van het dak.
Verder duwt de motor net zo lang tot er een bepaalde weerstand op treedt en de koppeling begint te slippen.
Het schuifdak, van de SC overigens, functioneerde voor de demontage prima, misschien een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat het dak nu niet goed meer functioneert.
Alle kunststof blokjes (om het dak op te tillen) en de geleiders aan de voorzijde om de windvanger neer te drukken zien er niet versleten of beschadigd uit. De kunststof blokjes om het dak op te tillen zitten overigens aan het schuifdak en niet op de alugeleider.
Aan de afstelling van de achterste (en voorste) stelmogelijkheden van het dak is niets veranderd.
Het schuifdak wil alleen het laatste "wipje" naar boven niet maken.
Ik denk dan ook dat Paul er misschien het dichtst bij zit met de genoemde weerstand.
Het kan toch niet zo zijn dat de bekleding, die nu dus nog los in de alu rail en naar achter geschoven ligt (volgens het werkplaatshandboek), de veroorzaker is?