09 maart 2008 22:20
10 maart 2008 23:06
Devils son schreef:Ik ben zelf bezig met een set van CDT. Drieweg, dus wat meer uitdaging...
11 maart 2008 9:50
horn schreef:jij hád toch al de perfecte sound in een 964? was al erg jaloers op wat jij allemaal had ingebouwd...
11 maart 2008 12:36
11 maart 2008 13:07
11 maart 2008 19:04
porscheware schreef:Besef wel dat dat supergeluid een stuk minder wordt als de motor flink wat toeren gaat maken.
11 maart 2008 19:11
Devils son schreef:horn schreef:jij hád toch al de perfecte sound in een 964? was al erg jaloers op wat jij allemaal had ingebouwd...
Even opgezocht of ik dat werkelijk had beweerd en gelukkig niet...
11 maart 2008 19:34
horn schreef:
Ik bedoelde dat positief overigens, naar aanleiding van je topic over je geluid destijds. weet zelf niks van sound en apparaten, maar vind mooi geluid in de auto wel heel mooi. zal dus ook iemand moeten vinden die iets goeds inbouwt. maar ja, cabrio - dus toch niet de moeite
11 maart 2008 22:21
11 maart 2008 23:30
drknauf schreef:waar plaats/bouw jij je sub dan devils
12 maart 2008 0:29
drknauf schreef:waar plaats/bouw jij je sub dan devils
12 maart 2008 8:52
Master Ken schreef:
Boedelbak
12 maart 2008 9:46
12 maart 2008 13:34
porscheware schreef:Sub achter stoelen heb ik ook geprobeerd maar zonder succes. De kast moet dan zo klein worden dat het geluid van 2 goede 16 cm speakers ook goed is. Met een kleine kast krijg je geen "sub" bassen meer maar wel wat kick. En dit kan met de 16 cm van Focal ook prima.
Je gaat dus volume maken om de motor te overstemmen. Vraag aan de gemiddelde hifi freak wat de beste omgeving is om naar hoge kwaliteit muziek te luisteren en die zal zeggen: "stil".
Voor mij persoonlijk heeft het daarom geen zin om gigantisch veel tijd/geld uit te geven voor het geluid in de 911.
Wat de 13 cm speakers betreft; natuurlijk bestaan er goed kwaliteit 13 cm speakers. Alleen zijn ze simpelweg niet groot genoeg om een beetje laag weer te geven. Vandaar mijn keuze voor 16/17 cm die dit wel aankunnen en een subwoofer niet direct meer nodig is.
15 maart 2008 11:48
15 maart 2008 12:56
porscheware schreef:En het verschil tussen 40 en 25 HZ is voor mij (en de meesten denk ik) te verwaarlozen.
Tuurlijk voegt een subwoofer, hoe klein ook, iets toe aan het geluid.
Maar ik heb een prima compromis gevonden tussen goed geluidskwaliteit en praktisch blijven door wat ruimte in de auto over te houden.
15 maart 2008 17:41
16 maart 2008 14:01
P-911 schreef:DS, ik heb geen idee wat je van plan ben en tot hoe laag je wil gaan.
Het verschil tussen 25 Hz en 40 Hz is, zoals porscheware al aangaf, niet zo makkelijk te horen als de meeste mensen denken. Je hebt het dan echt over nuanceverschillen in het diepste laag. Vaak alleen met een groot kerkorgel met een groot (en zeer kostbaar huiskamersysteem) te behalen.
Maar als jij 40 Hz in je auto krijgt dan wil ik dat dolgraag eens horen
Als je 25 Hz in je auto krijgt dan pak ik mn auto en sta desnoods midden in de nacht bij je om dat te ervaren
Ik ben zeer benieuwd naar je project en al zou je onder de 60 Hz komen dan vind ik dat al een knappe prestatie en zou ook dat graag een keer bij je willen beluisteren.
Veel succes in ieder geval
16 maart 2008 15:47
16 maart 2008 15:51
Devils son schreef:
Het wordt een sub die in een erg kleine kist kan spelen. Ergens tussen de 15 en 7 liter (afhankelijk of het een 25cm of 20cm sub wordt). Het wordt ook geen SPL, maar SQ installatie.
Devils son schreef:Het is niet een doel op zich om zo laag mogelijk te gaan. Misschien haal ik die 25 Hz niet met voldoende geluidsdruk, maar het gaat mij er om om een zo uitgewogen mogelijk geluidsbeeld te creëren.
Devils son schreef:Vergis je niet: goede autoinstallaties gaan vaak (veel) dieper dan huiskamersystemen. En voor veel minder geld.
Devils son schreef:40 Hz zal sowieso geen probleem zijn. En je bent bij deze uitgenodigd om het eindresultaat te beluisteren.
16 maart 2008 16:04
horn schreef:beetje een hollandse vraag, waarvan ik me overigens goed kan voorstellen dat je hem hier niet beantwoord: wat kost zo'n super installatie nou?
Ik weet zeker dat ik dat er nooit voor uit ga trekken, maar als ik als leek nou een goed geluid in mijn 964 cabrio wil (dus nieuwe speakers voor en achter, wellict een versterker en een nieuwe headunit) waar ik iig mp3's op kan afspelen (en eventueel navi en/of bluetooth), dat ik niet zelf kan inbouwen, waar moet ik dan aan denken?
16 maart 2008 16:08
horn schreef:beetje een hollandse vraag, waarvan ik me overigens goed kan voorstellen dat je hem hier niet beantwoord: wat kost zo'n super installatie nou?
16 maart 2008 16:14
P-911 schreef:
Ga je voor een gesloten of open systeem??
Maar daar moet dan wel wat tegenover staan. Ik zie dat je tussen de 15 en 7 lliter zit, das niet echt heel veel ...
Ga je de ruimte ook nog acoustisch aanpakken?? Open een gegeven moment krijg je te maken met fysieke beperkingen om echt laag weer te geven. Volgens mij iets van de wetten der natuur, lage tonen leggen een lange afstand af. Dit zou je op kunnen van door acoustisch materiaal ...
ehmm ja ten dele waar volgens mij. ik weet niet of er ooit iemand met een meter in zijn auto heeft gezeten.
En daar kom nog bij hoe meer speaker, des te meer er geregeld moet worden en hoe groter de kans op fase verschillen.
Wat voor kabels en stekers gebruik je of ga je gebruiken?
16 maart 2008 16:36
Devils son schreef:Je wil niet weten hoe vaak dat gebeurt. Ook mijn auto zal uitgemeten worden. Moet wel om de DSP in te stellen, die enerzijds de tijdscorrectie gaat doen, anderzijds om de frequentiekarakteristiek van de scherpe randjes te ontdoen.
Devils son schreef:Tijdscorrectie lost dat op.
Devils son schreef:Nog niet helemaal uit. Moet ik nog met het inbouwstation bespreken.
17 maart 2008 17:32