Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Computer 993 is niet uit te lezen?

30 apr 2008 0:41

Had een storing in mijn airbag en wilde de computer uitlezen. Nu gaat dit niet omdat de computer geen verbinding krijgt? Heb de 993 in 2005 in Duitsland bij een Porsche dealer gekocht en zag net dat ergens op een formulier staat dat de auto niet uit te lezen was??

Bij mijn garage hebben we alles al geprobeerd: andere computer, verwarming af en aankoppelen. Ben ook bij PON langs geweest en die konden hem ook niet uitlezen...

Iemand enig idee wat het kan zijn?

30 apr 2008 9:52

Geen enkele component is uit te lezen? D.w.z. naast de ABS ook DME, Airbag, Alarm, verwarming (en Tiptronic) niet?

Lijkt een centraal probleem in aansluitblok diagnose stekker of bekabeling richting diverse componenten, regelunits.
Gewoon heel basis beginnen dus en niet met de dure 'ingewikkelde' dingen is mijn voorstel. 8)

Toelichting: ook af fabriek gaan er natuurlijk dingen mis. Bij mijn 3.2 ondekte ik kort na aanschaf - auto 8 jaar oud - dat de verwarming van de rechter buitenspiegel niet werkte. In de spiegel was van 1 ader de isolatie niet goed verwijderd waardoor de steker op de isolatie geklemd zat, niet op de kern van de ader en dus geen verbinding maakte :o :P

30 apr 2008 22:20

Als de computer al is uitgewisseld (en ik hoop de goede :wink: ) en het probleem blijft dan lijkt het er op dat zoals Paul schrijft er iets mis kan zijn in de bedrading.
Als de centrale log memory in de computer defect is heb je het zelfde maar dan zou je in ieder geval iets moeten kunnen uitlezen na uitwisselen van de computer.

01 mei 2008 15:44

Klopt! Op een vreemde manier krijgt de computer, ook een andere niet, contact met de verschillende systemen? Lijkts net of ze niet aangesloten zijn...
Plaats een reactie