De besturing van het gehele dak gaat vanuit een aparte schakelunit.
Daar zitten 4 relais in van dezelfde constructie als in het bekende DME relais van bijvoorbeeld de 3.2. Die staan er om bekend vroeg of laat kuren te krijgen.
In mijn 3.2 is ook één van de relais niet 100% meer waardoor ik af en toe dakproblemen heb. Mogelijk is het bij jou ook een relaisprobleem.
Je kunt dat soms traceren door bij een weigerend dak een tik op de controlunit te geven terwijl je de bedieningsknop ingedrukt houdt; als hij het dan ineens wel doet is het geheid één van de relais in die unit.
(als hij het met een tik niet doet, dan weet je nog niks; zou alsnog toch in die unit kunnen zitten maar ook ergens anders).
Ik weet niet waar de schakelunit zit bij een 964, bij de 3.2 zit hij achter een houten schotje in de voetruimte voor de passagier (waar deze normaal zn voeten tegenaan zet). Als mijn dak niet wil is het even hard op de grond stampen daar en dan doet hij het ....
Ik denk er trouwens wel over dat nog even te verhelpen, wel zo charmant ...