Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Contactslot

12 mei 2008 16:36

Soms zit het mee en soms zit het nogal tegen. Na wat speurwerk en vervanging van de luchtmassameter kon ik afgelopen vrijdag eindelijk weer van mijn Boxster en het mooie weer genieten.
Viel mij op dat zaterdag het contactslot wat stroef ging, dus wilde morgen maar eens bij de garage langs. Helaas na een drietal ritten was er weinig beweging meer te krijgen in het slot.
Ik krijg de sleutel er nu met geen mogelijkheid meer in maar de auto blijft nog wel op het contact staan (radio en km stand).

Ik durf er geen kruipolie in te doen. Is er iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt cq een idee heeft om het probleem op te lossen. (anders dan een compleet nieuw en kostbaar contactslot te laten monteren?)

12 mei 2008 16:47

Heb je al een andere sleutel geprobeerd?

Re: Contactslot

12 mei 2008 17:03

Boxster986 schreef:Ik durf er geen kruipolie in te doen.


goede beslissing: kruipolie en contactsloten gaan niet echt samen ... :?

12 mei 2008 17:17

Al eens met grafiet geprobeerd?

12 mei 2008 17:19

Heb je al een andere sleutel geprobeerd?


Ja, ik heb alle sleutels al geprobeerd. Met geen van alle lukt het echter.

Grafiet nog niet geprobeerd. Gaat dat niet dichtslibben?

12 mei 2008 22:56

Gebruik alsjeblieft geen grafiet. Grafiet geleid namenlijk stroom en drie maal raden welke functie het contactslot heeft. :shock: :idea:

Kruipolie is al niet echt goed maar grafiet is bij contactsloten uit den boze.

oeps

12 mei 2008 23:19

Ik wil je niet bang maken, maar dit was 1 v/d klachten aan mijn Boxster, moet gewoon nieuw contactslot in, oude sleutel kan bewaard blijven, blijft na vervanging wel bruikbaar, komt vaker voor bij BoxSters (?)

Oile of Grafiet, niets helpt, zul je merken, gewoon versleten...

12 mei 2008 23:35

Bij Alpo werd mij inderdaad ook verteld dat het een bekend euvel is voor de Boxster en 996.

13 mei 2008 6:54

Dat is dan wel een beetje balen. Was er zelf ook al bang voor dat het slot is ' heen gegaan" . Had alleen de hoop dat na een factuur van pl.m. E 2.000,- afgelopen vrijdag het even zou meezitten deze zomer. Temeer daar de Boxster nog maar 80.000 heeft gelopen.
Iemand enig idee wat dit grapje gaat kosten?

13 mei 2008 16:50

maurice schreef:Gebruik alsjeblieft geen grafiet. Grafiet geleid namenlijk stroom

Dat wist ik niet, Maurice. Slecht advies van mij dus. :shock:

kosten?

16 mei 2008 10:38

bij mij was het onder garantie, en inderdaad ook mijn BoxSter stond op ongeveer 80K km toen zich dit probleem aandiende...

Ik schat richting de 150 Euri

Mag ik vragen wat er in de rekening stond van 2000 Euro, wat was er allemaal mis??

Ik heb nl ( onder garantie ) zo'n 3500 euri kosten gehad, met diverse "kleine" zaken....

en dan zeggen ze dat een BoxSter goedkoop is in onderhoud, in verhouding tot de 911 :roll: yeah right :wink:

16 mei 2008 15:38

Het slotmechaniek zit behoorlijk los en gescheiden van de elektrische contacten hoor. Ik had ook last van een hakend en moelijk lopend contactslot.
Stond ook al als euvel op een hele oude onderhoudsfactuur van Porschezentrum Hamburg met het advies het slot te vervangen.

Ik heb er 5 jaar geleden een beetje WD 40 in gespoten, sleutel paar keer snel in en uit getrokken, paar keer draaien ..... al jaren zo soepel als een zonnetje .... tadellos.

18 mei 2008 21:18

HI Martin , tja ik moet zeggen dat het onderhoud van de Boxster me ook wel een beetje tegen valt. 2 Jaar geleden weinig bijzonders (grote beurt, nieuwe remolie, -schijven en blokken) rond 1.800,- in Leusden en vorige week kleine beurt, APK, en LMM in Groningen ook rond zelfde bedrag. Hoewel ik de indruk heb dat veel uren bij de dealer verloren zijn gegaan aan zoekwerk. Door goede reacties hier op het forum heb ik de dealer op het juiste spoor kunnen zetten. Verschil in km's tussen 1e en 2e beurt ongeveer 8.000. Tja is ook veel te weinig maar ja. En zijn dan dure km's, maar ja hoort er bij. Vervangen van contactsloten is over het algemeen ook een dure bedoeling, dus ik was een beetje flauw.

Nou schijnt het laatste wel weer erg mee te vallen. Heb een nieuw onderdeel besteld in Haarlem. Nu nog zien dat ik hem er in krijg. Wil toch ook zelf maar leren wat te sleutelen. Op forum staan mooie links waarbij alleen het laatste (elektronische) stukje moet worden vervangen. Onderdeel wat ik heb ontvangen betreft een veel groter deel. Lijkt met enige fantasie op een pistool.

In mijn digitaal werkplaatshandboek kan ik echter hier niets van vinden, hoe dit hele onderdeel in- en uit te bouwen.
Heb wel een link maar daar staat ook alleen het kleinere onderdeel in

http://industryfigure.com/berkeley/Pors ... switch.htm

19 mei 2008 0:48

Probeer hier eens voor een manual .....


http://www.cannell.co.uk/968_Workshop_Manuals/968WRKSP.pdf
Plaats een reactie