Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 mei 2008 20:58
Hallo,
Ik heb ongeveer 6 weken geleden een Stinger DSI laten inbouwen bij een inbouwcentrum. 15 minuten nadat ik was weggereden kreeg ik een melding dat mijn ABS en PSM waren uitgevallen. Vanzelfsprekend direct contact gehad en navraag door dit inbouwcentrum bij een Porsche dealer wees uit dat dit alleen de melding zou betreffen en de systemen nog wel actief waren. Gezien het inbouwcentrum niet in de buurt van mijn woonplaats zit had ik afgesproken dat ze zodra ze in de buurt waren het probleem zouden oplossen. Na weinig initiatiefrijke weken vanuit het inbouwcentrum ben ik er afgelopen zaterdag tijdens een Paul Maaskant training bij de eerste oefening achtergekomen dat geen van de systemen werkten. Na wat razerij vanuit mijn zijde is de inbouwer gisteren direct langsgekomen om het probleem te verhelpen. Helaas is hem dit niet gelukt en is de auto vandaag naar de P-specialist geweest om het probleem uit te lezen. Diagnose geeft aan dat de druksensor kapot is en dit hoogstwaarschijnlijk door het op een verkeerde kabel aansluiten van de DSI is veroorzaakt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem? Heeft iemand de kennis om dit te onderschrijven?
BVD!
21 mei 2008 21:02
Gewoon weer laten uitbouwen, en dan doe je die rittenregistratie toch gewoon met de hand?
Sorry, kan je niet helpen, hopelijk volgt er een antwoord van een expert! Ben wel benieuwd naar je overige ervaringen met de DSI trouwens.
21 mei 2008 21:34
MS964 schreef:Gewoon weer laten uitbouwen, en dan doe je die rittenregistratie toch gewoon met de hand?
Sorry, kan je niet helpen, hopelijk volgt er een antwoord van een expert! Ben wel benieuwd naar je overige ervaringen met de DSI trouwens.
Haha.... vond het juist handig die digitale registratie
Goede detectie, spotlist helemaal up2date en trajectmeeting geweldig
hoe hard, hoe lang nog, hoeveel kan ik nog harder om geen onnodige tijd te verdoen
21 mei 2008 21:43
ASW schreef:MS964 schreef:Gewoon weer laten uitbouwen, en dan doe je die rittenregistratie toch gewoon met de hand?
Sorry, kan je niet helpen, hopelijk volgt er een antwoord van een expert! Ben wel benieuwd naar je overige ervaringen met de DSI trouwens.
Haha.... vond het juist handig die digitale registratie
Goede detectie, spotlist helemaal up2date en trajectmeeting geweldig
hoe hard, hoe lang nog, hoeveel kan ik nog harder om geen onnodige tijd te verdoen
Kan jou het schelen, je was toch de snelste
21 mei 2008 22:20
geen ervaring, maar wel zo'n zelfde verhaal.
een AM met dsi waarvoor de stroom vanaf de voeding voor het motermangement werd gehaald en alles naar de klote een nieuwe comp en nieuwe aansluiting was de oplossing.
robert
23 mei 2008 22:59
Jan A. (993 4S) schreef:ASW schreef:MS964 schreef:Gewoon weer laten uitbouwen, en dan doe je die rittenregistratie toch gewoon met de hand?
Sorry, kan je niet helpen, hopelijk volgt er een antwoord van een expert! Ben wel benieuwd naar je overige ervaringen met de DSI trouwens.
Haha.... vond het juist handig die digitale registratie
Goede detectie, spotlist helemaal up2date en trajectmeeting geweldig
hoe hard, hoe lang nog, hoeveel kan ik nog harder om geen onnodige tijd te verdoen
Kan jou het schelen, je was toch de snelste
Was wel een leuk dagje ondanks de regen. Vooral die rondjes (driften)
23 mei 2008 23:00
rob964.c4 schreef:geen ervaring, maar wel zo'n zelfde verhaal.
een AM met dsi waarvoor de stroom vanaf de voeding voor het motermangement werd gehaald en alles naar de klote een nieuwe comp en nieuwe aansluiting was de oplossing.
robert
Hmmm... lijkt een duur grapje te gaan worden
24 mei 2008 13:53
heb ook de dsi in mijn cayman zitten, helemaal top. Geen problemen gehad, maar deze wel door Porsche Centrum Rotterdam laten inbouwen.
24 mei 2008 14:09
ASW schreef:rob964.c4 schreef:geen ervaring, maar wel zo'n zelfde verhaal.
een AM met dsi waarvoor de stroom vanaf de voeding voor het motermangement werd gehaald en alles naar de klote een nieuwe comp en nieuwe aansluiting was de oplossing.
robert
Hmmm... lijkt een duur grapje te gaan worden
ja dat was het ook maar inbouw.centrum heeft de kosten op zich genomen
24 mei 2008 22:20
Tja je moet er wat voor over hebben om eerste te worden. Als straks je ABS weer werkt weet je niet meer hoe je moet remmen etc. En dat driften kun je dan ook vergeten. Ik weet van een BMW M5 ook dat die een probleem kreeg toen de stroom was afgetapt voor de computer. Daarna veel storingen. Dus ben bang dat je inderdaad opnieuw moet inbouwen en vanaf een andere kabel stroom trekken. Succes. o ja en ik werd slechts 3e bij naaskant maar dat kost dan zeer waarschijnlijk wel mijn koppeling. gr. ernest
25 mei 2008 17:38
Pfff... ben wel benieuwd wat het straks gaat worden...
soepkip 964 schreef:Tja je moet er wat voor over hebben om eerste te worden. Als straks je ABS weer werkt weet je niet meer hoe je moet remmen etc. En dat driften kun je dan ook vergeten. Ik weet van een BMW M5 ook dat die een probleem kreeg toen de stroom was afgetapt voor de computer. Daarna veel storingen. Dus ben bang dat je inderdaad opnieuw moet inbouwen en vanaf een andere kabel stroom trekken. Succes. o ja en ik werd slechts 3e bij naaskant maar dat kost dan zeer waarschijnlijk wel mijn koppeling. gr. ernest
Dank. Zonde van je koppeling.
Slechts 3e
Niet slecht
Er viel natuurlijk niks te winnen maar toch leuk om ff gas te geven
10 jun 2008 20:48
Vandaag stond de reparatie gepland. Na grondig onderzoek bleek er een schakelaartje achter het rempedaal stuk te zijn (wellicht tijdens de inbouw van de Stinger beschadigd/los getrokken).
Jullie kunnen bergrijpen dat ik erg blij was met deze uitslag. Nog blijer werd ik van het bericht dat het service van de zaak betrof! Evenals de leenauto, het repareren van een lek knipperlichthuis en het vastzetten van de losse binnenverlichting
10 jun 2008 22:21
Je kunt mensen zo makkelijk blij maken tegenwoordig hè
Maar zonder gekheid, dat is goed nieuws en een prima service.
10 jun 2008 23:26
ASW schreef:Vandaag stond de reparatie gepland. Na grondig onderzoek bleek er een schakelaartje achter het rempedaal stuk te zijn (wellicht tijdens de inbouw van de Stinger beschadigd/los getrokken).
Jullie kunnen bergrijpen dat ik erg blij was met deze uitslag. Nog blijer werd ik van het bericht dat het service van de zaak betrof! Evenals de leenauto, het repareren van een lek knipperlichthuis en het vastzetten van de losse binnenverlichting
Mocht je een factuur ontvangen, dan had je deze toch wel doorgestuurd naar de inbouwer!
14 jun 2008 13:35
Sommige mensen hebben ook altijd geluk. 1e worden zonder abs en psm en dan nog een meevaller voor wat betreft de reparatie. Mijn koppeling doet het gelukkig ook nog steeds. gr. Ernest
17 jun 2008 22:04
maurice schreef:Je kunt mensen zo makkelijk blij maken tegenwoordig hè
Master Ken schreef:Mocht je een factuur ontvangen, dan had je deze toch wel doorgestuurd naar de inbouwer!
...minimaal een discussie. Merkte al wel dat de vriendelijkheid langzaam verdween en er sindsdien geen initiatief is geweest van de inbouwer.
soepkip 964 schreef:Sommige mensen hebben ook altijd geluk. 1e worden zonder abs en psm en dan nog een meevaller voor wat betreft de reparatie. Mijn koppeling doet het gelukkig ook nog steeds. gr. Ernest
GELUKKIG maar
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.