Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
26 mei 2008 9:48
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat mijn motorkap (Porsche 911 Carrera Coupe uit 1986) opengaat als ik (heel rustig!) een drempeltje heb gepakt. Misschien heeft een van jullie een tip wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen. Drempels vermijden is geen optie want die dingen liggen tegenwoordig overal...
26 mei 2008 9:52
Eerst uitzoeken waar het mis gaat. Het lijkt erop dat het slot niet goed pakt. Kun je hem opentrekken als hij dicht zit?
26 mei 2008 10:03
Je bedoelt toch echt motorkap en geen voorklep
die willen namelijk nog wel eens bij oudjes (<73) open gaan wanneer het slot niet goed staat afgesteld. Bij een oudje mag de kabel zowel niet te los staan als te strak staan. Ik weet niet hoe dat bij een 3.2 zit maar het slot van de motorkap van een 3.2 is hetzelfde als van een pre 73 model. Dus probeer de kabel af te stellen.
P.S.
Je moet hier echt wat aan doen want als je een keer hard moet remmen komt de klep met veel geweld naar voren zetten. Dan kunnen er dingen stuk gaan.
Laatst bijgewerkt door
Peter op 26 mei 2008 10:10, in totaal 2 keer bewerkt.
26 mei 2008 10:03
Maarten schreef:Eerst uitzoeken waar het mis gaat. Het lijkt erop dat het slot niet goed pakt. Kun je hem opentrekken als hij dicht zit?
Heb ik al geprobeerd, dan gaat ie niet open. Ik denk ook dat het het slot is, misschien staat de kabel naar hendel bij de deur te strak?
26 mei 2008 10:07
Ok maar hij zit dus dicht maar springt open als hij een tikkie krijgt (als je dus over een hobbel rijdt). Ik zou zeggen dat je dan eens in het slotmechanisme zelf moet kijken en evt. smeren. Gezien het feit dat hij op zich dus wel echt kan sluiten lijkt de kabel mij niet het probleem!
26 mei 2008 10:17
Ja het gaat echt over de motorkap... Ik ga eerst wel even doorsmeren. Mocht dat niet helpen knutselen aan de kabel.
Thanks!
26 mei 2008 11:26
Liever de motorkap dan de voorklep. Heeft een vriend van me een keer gehad op de A44 met 120 km/u. Geen toppertje!
26 mei 2008 11:32
Ik heb hetzelfde probleem met mijn elfje gehad.
Was helemaal leuk met de rijvaardigheidstraining
Bij mij waren de balken niet meer 100 procent. En het was een Targa !!!
(Hoe gaat het met de kieren bij de deuropening als je hem op de brug hebt?)
19 aug 2008 8:56
Dat wil zeggen, niet spontaan. Oplossing was eigenlijk eenvoudig. Beetje WD 40 er op en problem solved...
19 aug 2008 9:06
Raymond_911 schreef:Beetje WD 40 er op en problem solved...
... tijdelijk
19 aug 2008 12:50
Misschien dat plakband zal helpen
19 aug 2008 16:38
Is een bekend probleem. Wat je het beste kunt doen, is alle onderdelen erg goed schoonmaken (oud vet etc. verwijderen). Alles opnieuw smeren. Eventueel stukje schilderstape over het gat plakken en dan kijken of de pin recht boven het gat zit (zoniet, dan de pin stellen).
Zie ook artikel Pelican Parts:
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... t=kees+lid
Succes,
Kees.