Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Porsche Targa 1976 'restaureren'

27 mei 2008 12:06

Graag jullie hulp & tips inzake het volgende project :!:

Een vriend van mij heeft genoemde Porsche Targa uit 1976, hierbij de foto's:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Ondanks dat dit wellicht niet blijkt uit deze foto's, is de lak niet meer goed. Naar onze mening:
- moet er wat aan het plaatwerk gebeuren (op z'n minst goed schuren en deels plamuren, maar wellicht zelfs stukjes nieuw plaatwerk en dus wat laswerk);
- opnieuw spuiten (nieuwe kleur wordt niet opnieuw rood)
- velgen goed reinigen, dit kunnen we waarschijnlijk zelf
- interieur: nieuwe matjes + goede behandeling van oa het leer (kunnen we zelf)

Onze belangrijkste vraag op dit moment is, of jullie nog tips hebben bij wie wij een goed advies / goede prijs kunnen krijgen voor het plaatwerk en het spuitwerk? Wellicht durft iemand zich zelfs te wagen aan een ruwe schatting van een prijs waaraan we moeten denken?

Daarnaast vragen wij ons af:
- of het stuur origineel is?
- of iemand nog suggesties heeft voor een mooie nieuwe kleur (wellicht adhv foto's in iemands collectie?)
- of iemand nog overige suggesties heeft?

Bedankt alvast :!:

NB: ik kan pas over ongeveer 2 weken weer reageren

8)

27 mei 2008 12:29

Voor meer info, lees onderstaande draadje eens. :wink:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=17801&highlight=ccr

En kijk eens bij dit draadje.http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=18296&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Kunnen ook de auto ophalen en terug brengen.
Voor verdere info of vragen graag PBtje sturen.

27 mei 2008 23:51

Hoe zijn de rubbers van je dak en aansluitingen ramen en deuren?
Kan kostbaar geintje zijn om alles te vervangen... Zomaar richting de 2K Euri als je het laat doen.
Lakwerk kan cabrio wim je eea over vertellen idd....
Stuur moet volgens mij een 3-spaak zijn.

Overigens.... als de originele kleur rood is zou ik 'm rood houden. Originele kleur kan wellicht waardevastheid bepalen.... iig voor de puristen onder ons.

Wat voor 911 is het? Geen 2.7S het logo te zien.... gewoon uit nieuwsgierigheid..
(Kunnen we eea vergelijken, daar de mijne een '77er is..)

28 mei 2008 2:36

Electrische spiegels, smalle kont, 911 logo: 2.7 liter 165 pk model jaar 1976 (gebouwd aug 75=>july 76), eerste galvaniseerde serie.


Moet eigenlijk een roestvrij stalen beugel hebben, optionele fuchs ook in de oude style, kijk maar eens naar deze gele targa. Origineel kwam deze serie overigens met cookie cutter ATS wielen. De 14 inch fuchs waren de optie op de 2.7 aangezien de 15'ers 6 and 7 onder de carrera 3.o sport zaten en de 15ers 7 and 8 onder de turbo 3.o.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 spaak stuur was een "carrera" optie; origineel zat er een 4 spakig ding op

Afbeelding

Ik heb heel wat km afgemaalt met m'n oude 2.7 targa met 4 bak: leuk ding.

Lees maar eens de kopersgidsen erop na voor roestpunten met de impact bumper cars:

Voorvleugels onder de koplampen

het paneel waar de benzinetank op rust en waar links de battery netjes lekt in de voorste chassisrail


Afbeelding

Afbeelding

A post en join met de voorvleugels
Afbeelding

Waar de bumper stootstangen zitten

Afbeelding

Front window surround

B posts en kidney bowls
Afbeelding

Krik support

Afbeelding

waar de targabeugel eindigt
Afbeelding

onder de achterlichten enz enz enz

Kost: afhankelijk van de uurprijs die je bodyshop rekent en het plaatwerk dat nieuw gekocht moet worden. Originele kleuren zijn de beste ivm waardevastheid: er zijn genoeg donkerblauwe/zilvergrijze porsches in de wereld! ;)

En dan zijn we nog nit begonnen met cylinder head studs, gearbox synchro's, ophanging and and and :lol:

Beste groeten,


Bert
Laatst bijgewerkt door Bertroex op 28 mei 2008 2:57, in totaal 1 keer bewerkt.

28 mei 2008 6:16

en bedankt hè Bert :cheesy: :mrgreen: (wél goede info! :thumleft: )

28 mei 2008 7:10

Inderdaad mooie info.....
Bezint eer ge begint.... Een realistisch beeld.

Maar even terzijde: Schuren en plamuren is veelal niet echt een optie om voor een lange duur zonder problemen te zitten. De roest zal zeker weer snel terug zijn.
Wil de beste man nog een hele tijd van deze wagen genieten, doe het dan goed! anders heeft het gewoonweg weinig zin en is het naar mijn idee weg gegooid geld.

28 mei 2008 8:12

yohanv schreef: Schuren en plamuren is veelal niet echt een optie om voor een lange duur zonder problemen te zitten. De roest zal zeker weer snel terug zijn.


Daarom had ik ook de linkjes geplaatst, hebben op dit moment ook een Traga
staan, en die heeft inderdaad dezelfde plekken.
Moeten ze trouwens nog niet een zo oud voor zijn hoor. :lol: :wink:

29 mei 2008 14:20

... hebben op dit moment ook een Traga
staan, en die heeft inderdaad dezelfde plekken
...


...Weet dat de Targa's niet altijd de snelste zijn t.o.v. bijvoorbeeld een coupe'tje, maar om ze nou meteen Traga's te gaan noemen :roll:

tot zover mijn onzinnige bijdrage...

mijn mening over de kleur:

Heeft jouw vriend de Targa voor zichzelf of voor de mogelijk toekomstige eigenaar(als hij hem ooit door verkoopt).

Ergo:Heb je de auto om er wat winst mee te maken of voor de handel: originele kleur herspuiten.

Heb je hem om er zelf de grootste lol in te hebben en zijn de zaken hierboven niet op jou van toepassing: maak hem de kleur die je wilt, heb je er straks veel meer plezier van. :idea:

29 mei 2008 14:56

Zueren ze bij RDW-keuring voor zover ik weet niet over.


Hij die er mij op attent maakt. :? :wink:
Werkt dus ook wel eens verkeerd om. :idea:

14 jun 2008 10:58

Bedankt voor de reacties! Die vriend van mij (Chris) heeft de auto voor zichzelf en wil hem niet doorverkopen. De auto heeft namelijk veel waarde voor hem.

Ik ga nog eens nader naar de auto kijken en hou jullie op de hoogte...de foto's in dit (en gelinkte) topic's geven wel aan dat het best eeen groot project zou kunnen worden als je eenmaal begint... :shock:
Plaats een reactie