Hmmm rond okt das mooi maar dan heb je er weinig plezier
meer aan... wintertime!! maar mischien hou je je even in en
wacht dan tot het voorjaar 2009! Hou je lekker even je centjes
op zak en kan je je budget vergroten ... zal je ook vertellen waarom!
Zal het even uitspitten voor je en dan kom ik er zeker op terug!
De prijsrange waarin jij zoekt zal optie bieden tot een 2.5 ltr
of een 2.7 ltr laatste is natuurlijk de betere optie , de eerste boxsters
kregen nogal het klagen dat de gang er niet goed in zat!
Om die klacht op te lossen hebben ze toen een 2.7ltr op de markt gebracht
om het pakket kompleet te maken introduceerden ze eind 99 de
Boxster s , 3.2 liter inhoud en nog meer pk's zwaardere remmen erop
nog betere stabiliteit en wegligging als zijn voorgangers!
Goed we hebben centjes op zak! en nu... yeps zo snel mogelijk
gaan kijken paar naast elkaar zetten en meteen kopen!!!! FOUT!!
Eigelijk geld het voor alle porsches maar goed ik hou t bij Boxster!
basisprijzen en daarboven komt er nogal wat bij kijken!
Een heel pakket aan opties maakt een porsche voor wat hij waard is
Nieuw maar ook zeker 2e hands
Stukje weetje datje?
In 1993 werd de Boxster als proto geintroduceerd! op de Detroit Motorshow!
De naam Boxster is een combinatie van de woorden Boxer en Speedster
en volgens andere bronnen samenvoegsel van BOXer en roadSTER
Heb je deze folder? bewaar em goed (is geld waard) ik doe t ook
Type Boxsters :
986 type: (vanaf 1997)
Boxster 2.5 204 PK
Boxster 2.7 217 PK (vanaf 2000)
Boxster 2.7 228 PK (vanaf 2003)
Boxster 3.2 250 PK (vanaf 2000)
Boxster 3.2 258 PK (vanaf 2003)
Boxster 3.2 270 PK (2003/2004 / 1953 stuks / 550 Spyder)
987 type (vanaf 2005/ eind 2004)
Boxster 2.7 241 PK
Boxster 3.2 280 PK
Boxster 3.4 295 PK (vanaf 2006 nw produktiejaar 2007)
Boxster 3.4 303 PK (vanaf 2008 1960 stuks RS 60 )
Boxster 2.7 Limited edition! (500 stuks / usa & canada only!)
Boxster 3.4 Limited edition! (500 stuks / usa & canada only!)
Extra optie's en alleen in GT3 Orange! (niet duidelijk is me nog
of het om totaal 500 gaat of allebij de krachtbronnen )
Boxster 3.4 Design Edtion 2 (500 stuks / Worldwide)
Veranderingen in Jaren!
1998
Side-Airbags een een optionele Kinderzit detectie in bijrijderstoel (ofkoz)
1999
geen echte veranderingen
2000
Porsche komt met nieuw "high performance Boxster S de 3.2 Liter en krijgt ook een 6 bak!
grotere remschijven (herkenning S type aan rode blokken dubbele eindpijp!) en een
veerophanging upgrage, Ook kleine Led lampjes worden toegevoegd in Headunits! Ook krijgt de S een 3 spaaks sportstuur!
ook de 2.5 motor wordt geupgrade naar 2.7 liter als basis model en krijgt 16 pk erbij! (217 pk)
2001
Ook de boxster kan nu genieten van het PSM (Porsche Stability Management) (google ff
ook kan vanaf nu de voorklep electisch open (eerder alleen de achterklep)
ook krijgt de rollbar een zachtere omspanning!
2002
Kleine veranderingen Cupholders ipv clips die eerder konden worden bevestigd in de roosters
en in de kofferruimte voor een Emergency trekkoord
2003
De basis 2.7 liter krijgt meer pk's up to 228! en de Boxster S mag het dan gaan doen met 8 erbij
naar 258 PK . Alle modellen krijgen gemodificeerde bumpers, De airco's worden gewijzigd in
positie en voor het eerst krijgen ze een handschoenvakje erbij , Ook komt er dan ipv het kunstof
achterruitje een waar glasplaatje voor in de plaats!
Ook de Air-intake krijgt een lichte reshape.
2004
Alleen nieuwe optie is een sport uitlaat systeem als optie
2005
Boxster 987 Nieuw model!! wordt op ALLE punten vernieuwd ze roepen daar in DE "gene schroef hetzelfde"
goed hier ga ik later nog wel op in..... nu ff niet zooo introdusant!
2007
Boxster 987 Krijgt voor modeljaar 2006/2007 het Cayman blok ingelepeld
heeft nu 10 pk extra -> 295 PK
2008
Maart 2008
Boxster RS 60 (introductie Maart 2008) oplage 1.960 stuks
Porsche presenteert de gelimiteerde Boxster RS 60 Spyder. Met dit exclusieve model brengt Porsche een
eerbetoon aan de klassieke Spyder uit de jaren zestig. De Porsche Boxster RS 60 Spyder wordt gekenmerkt
door een aantal opvallende, maar stijlvolle designaccenten.Begin jaren zestig kon de Porsche 718 RS 60
Spyder na talloze overwinningen in diverse klassen het ook in categorieën met grotere motoren opnemen
tegen zijn concurrenten. De eerste overwinning was in 1960, in een van de meest prestigieuze
langeafstandsraces voor het wereldkampioenschap van fabrikanten in de Verenigde Staten van Amerika:
Hans Herrmann en Olivier Gendebien wonnen de 12-uursrace van Sebring in Florida. Porsche eert deze
beroemde auto met deze speciale Boxster RS 60 Spyder.
Sportiever exterieur
Aan de buitenzijde wordt het model gekenmerkt door de speciale neus die onderdeel is van het
SportDesign-pakket. Bovendien zien we 19 inch wielen die in kleur gespoten zijn, is de sponning van de
voorruit zwart gelakt en zijn de achterlichtunits volledig rood gekleurd. Verder zijn de rolbeugels
afgewerkt in dezelfde kleur als het exterieur; GT zilver metallic.
Exclusief interieur
Ook het interieur is speciaal voor dit model aangepast. De GT zilver metallic lak wordt geaccentueerd
door het contrast met het lederen interieur in Carrera-rood. Het dak is eveneens rood afgewerkt. Er
kan ook worden gekozen voor donkergrijs leer in combinatie met een zwart dak. Maar Porsche gaat nog
verder. Zo zien we portierlijsten van roestvrijstaal met daarop de modelaanduiding ´RS 60 Spyder´
en zijn de versnellingspook, de stoelen en de deurpanelen bekleed met speciaal leer. Het ontwerp
van de instrumentengroepen, eveneens afgewerkt in GT zilver metallic, toont even sportief als dynamisch.
De snelheidsmeter, normaal gesproken boven de groep instrumenten geplaatst, bevindt zich in dit speciale
Porsche-model op een lagere positie. De modelaanduiding staat trots op een zilverkleurige plaquette
op de deksel van het handschoenenkastje.
Uitlaatsysteem
Technisch zijn de wijzigingen beperkt gebleven. Standaard wordt deze Boxster geleverd met Porsche Active
Suspension Management (PASM) en het speciale uitlaatsysteem verhoogt het vermogen tot 303 pk.
(Bron Autowereld.com)
Aug . Boxster S krijg een wit zusje .... De Porsche Design Edition 2 (303 pk)
en gaat 1 km/u sneller als de "normale" S
De Porsche Boxster Porsche Design Edition 2 (een hele mond vol) presteert net als de eerste Design
Edition -op basis van de Cayman- en de RS 60 Spyder -de speciale Boxster die deze editie voorafgaat-
een tikkeltje beter dan de gewone Boxster. In een gewijzigde uitlaatlijn vindt Porsche 8 extra
paarden waardoor het totaal op 303 komt.
2009
De Basis Boxster wordt voorzien in 2009 met een 2.9 liter direct injectie en die pompt er 255 PK uit
dus een kleine 10 meer als zijn 2.7 voorganger . De S versie blijft een 3.4 ook met directe inspuiting
goed voor een 310 Paardenkrachten, ook kunnen beide versie's voorzien worden van het PDK systeem wat
weer kan zorgen voor een zuiniger verbruik en volgens sommigen een snellere acceleratie dan met de
huidige 6 bak Voorts zijn er nog wat optische details zoals bij zn grotere broertje de 911 spiegels
voor achterbumpers led verlichting ed , ook een andere indeling van het middenconsole met daarin een
Harddisk ipv een DvD-rom voor de nav! Beide modellen zullen rond februari 2009 hier hun entree doen.
(cyfertjes zo ff uit blote koppie, ga ik nog aanpassen!)
Mooi laten we beginnen met de
Boxster 2.5
2480 cm (204 pk)max. Prestaties 240 km/h topsnelheid 6,9 s /100km/u
Prijslijst van Opties!!
Wat ik ermee wil zeggen is dat er zoveel aan keus is dat het je begint
te duizelen! helaas ga jij ook mee te maken krijgen! en dat bepaald
voor jouw of je em wilt kopen of verder gaat zoeken tot hij helemaal
op maat voor je is! ... tja en dat kost weer centjes! Zal zo in het kort
opsommen wat het voor mij heeft gebracht tot keuze Boxster S bj 2000
toen!
Dan komt de
Boxster 2.7
2687 cm (228 pk)max. Prestaties 248 km/h topsnelheid 6,1 s /100km/u (type 986)
Elke Boxster is gewoon top qua wegligging.
Rijsensaties moet je bij een 2.5 in hogere toeren zoeken en dan bedoel ik minstens 4000 toeren.
Als je een dikke diesel met veel koppel gewoon bent, zal die 2.5 je wellicht ontgoochelen.
Maar als je die koopt om te cruisen en af en toe eens een sprintje te trekken zal een 2.5
zeker aan je wensen voldoen. Die S is een echte sportwagen maar ook een 3.2, hoge taksen,
hoger verbuik,...2.7 is... de gulden middenweg!
Waar moet je op letten?
- Historie van de wagen ( onderhoudsgeschiedenis rekeningen ect!)
- Elektronica kan een probleem zijn bij de eerste modeljaren, dus zeker
laten uitlezen bij een dealer als je er een wil kopen (AKK verhaal)
- luchtmassameter is ook hier een zwak punt
- neem een handgeschakelde!!!
- Airco nemen => sommigen vinden dit niet nodig voor een roadster
maar hou er hier wel rekening mee dat de motor vlak achter je zit!
- 80.000 km beurt is een belangrijke ,kost beetje meer geld!
zal zo rond de 1500 euri kosten bij Off garage! buiten extra onderdelen!
zoals schijven en blokken... mag je nog eens 1400 erbij optellen!
Tegenwoordig gooien ze die eerste Boxsters van '97 tot '99 achter je kop voor minder dan 20.000 E.
Toch is het oppassen geblazen want er zitten veel afgetrapte exemplaren tussen.
Toch zou ik in als het kan even doorsparen voor een face-lift (modeljaar 2003, productie vanaf september 2002)).
- Variocam (stand nokkenas veranderd bij hoger toeren -> meer power!)
- Glazen achterruit ( geen bewasemde achterruit meer )
- Betere kap
- Mooiere sound (persoonlijk)
- Mooier interieur
- Kwaliteit gebruikte materialen gaat er een sprong op vooruit
verhaal ga ik verder afmaken kom zoooo terug
interessante Boxster LInks :
link Buying a Boxster
heb er nog stapel maar deze kan je alvast doornemen!
(erratum: sommige texten, illustraties informatie zijn ontleend van andere
sites waarom t (porsche) wiel opnieuw uitvinden toch?)
Laatst bijgewerkt door zuugnap op 05 jan 2009 0:06, in totaal 26 keer bewerkt.