Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 jun 2008 10:30
Ik ga in mijn 997 een GT 3 stoel en een rolbeugel zetten en wil daarbij een 4 punts gordel laten monteren.
Is het dan mogelijk om de standaard veiligheidsgordel, voor als je gewoon effe een stukje gaat rijden, dan te laten zitten zodat je kan kiezen welke gordel je gebruikt?
Of zit ik dan altijd vast aan de 4 punts gordel?
Alvast bedankt voor de reacties.
08 jun 2008 10:57
Beide gordels kunnen blijven zitten voor zover ik weet
08 jun 2008 11:25
Als ik het me goed herinner dan moeten in Belgiƫ zelfs de originele 3puntsgordels blijven zitten als je (achteraf) 4- of 6puntsgordels monteert, dus ja.
08 jun 2008 18:02
Geen probleem. Heb zelf de 6-punts er in. (in de 996).
08 jun 2008 19:43
ben je van plan groooote prijzen te gaan winnen
p.s.
mooie 997 heb je daar
08 jun 2008 20:52
Een groooote prijs zou niet gek zijn....en bedankt voor jullie reacties!
14 jun 2008 10:00
Harley schreef:Geen probleem. Heb zelf de 6-punts er in. (in de 996).
Harley,
hoe los je dat met het onderste gedeelte van de 6 puntsgordel op als je je normale gordel gebruikt en niet de 6 punts? Waar laat je dan de sluiting en de onderste gordel gedeelten? Zit je daar dan op (kan ik me moeilijk voorstellen) of kan je die loshalen?
Laatst bijgewerkt door
Ark op 14 jun 2008 13:58, in totaal 1 keer bewerkt.
14 jun 2008 12:41
Beetje lastig uitleggen - De zitting in de orginele GT3 racekuip bestaat uit 2 delen, het onderste gordelgedeelte komt tussen die 2 delen omhoog. Bij geen gebruik haal ik het voorste kussendeel los (geen probleem, die ligt gewoon los), leg de gordel in de kuip en daar het kussentje weer op. De sluiting schuif ik dan aan de voorkant onder de stoel.
Verder trek ik de schoudergordels terug, die hangen dan los achter de stoel aan de rolkooi en de heupgordel links trek ik ook terug en ligt ook onder de stoel. Alleen de heupgordel rechts blijft waar hij hoort, moet wel ivm de console.
Absoluut geen last van de 6-punts gordel dus.
14 jun 2008 13:18
Zaterdag gaat mijn auto naar Paul Geeris.
Porsche tequipment rolbeugel
2x Sparco EVO 3
2x 6punts gordel 3"
Als je (zoals ik) er voor kiest niet de Porsche (eigenlijk Recaro) kuipjes te nemen is er wel een extra aanpassing nodig om alles vast te zetten.
14 jun 2008 13:45
Harley schreef:Absoluut geen last van de 6-punts gordel dus.
Harley,
bedankt voor de uitleg. Helder.
14 jun 2008 15:58
@Ark - Geen probleem, graag gedaan.
Gert schreef:Zaterdag gaat mijn auto naar Paul Geeris.
Ben benieuwd hoe alles er uit gaat zien, Gert.