Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
15 jun 2008 21:55
Ik heb sins kort het voorecht een porsche te rijden en wel een 944. Ik ben bere trots op deze kar en heb er gelijk maar een donor bij gekocht voor je weet maar nooit ( een 924 ) voor het intreur. Omdat ik de 944 heb gekocht voor 300 euro kan je je voorstellen dat er een hoop niet aan doet en dat de motor opnieuw leven in moet worden geblazen. Hij start wel maar loopt maar op 2 cilinders???. Daarover later meer vragen en waarschijnlijk een ander topic. Dus
Tot mijn verbazing bleek de 924 zo goed dat ik er zonder veel investreren er een apk op kreeg !!! maar dan nu het probleem. Ik heb hem blind gekocht vanwege de prijs en hij had al 6 jaar in een schuur stil gestaan. toen ik hem voor de gein wilde starten moest ik eerst een schakelaar aanzetten waarvan de draadjes de relais kast in lopen. Je hoort dan van alles tikken en de brandstofmotor aanslaan. Draai ik dan het contakt om is het starten lopen. (Met 6 jaar oude peut!!) Dus ik heb het oregineele relais gekocht en er in gedrukt maar dan wil hij niet starten. Iemand een iedee hoe dit komt?
verder blijft de ruitewisser in de intervalstand staan en kan dus niet uit. loopt ook ernstig langzaam. ????
Oja de koplampen zijn niet meer voorzien van de oregineele stekker en werken dus niet met open en dicht gaan.
verder een super auto waar ik zeker een jaar in blijf rijden en geen donor meer is. De 944 moet maar even wachten denk ik.
wie kan mij goed advies geven
15 jun 2008 22:18
De 924 heeft nog de oude zekeringkast met van die porseleinen zekeringen, die staat niet bepaald bekend om zijn betrouwbaarheid. De massapunten van deze auto's staan ook bekend als veroorzakers van allerlei interessante storingen als ze oxideren. Met andere woorden, een schoonmaakbeurt doet wonderen als je rare elektrische storingen hebt.
Ik vermoed dat de bedrading van je brandstofpomp ergens sluiting maakt, misschien is gewoon de aansluiting op de zekeringkast gefrituurd (gebeurt vaker als een versleten pomp teveel stroom trekt, tegelijk met het relais).
De ruitenwissers zou ik zoeken in de stuurschakelaars of de massa daarvan op de stuurkolom. Bij mij doet de intervalstand het juist niet. Langzame ruitenwissers is meestal een massaprobleem.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.