Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 jun 2008 15:00
Forummers
Wederom hoop ik wat hulp van jullie te krijgen...
Het verhaal:
Gisteren heb ik een paar professionele ruitenplaatsers laten komen. Die zijn er in geslaagd mijn achterruitjes te plaatsen maar hadden problemen met de voorruit en de achterruit.
Volgens hen deugen mijn rubbers niet (nieuwe) en loopt het daarom mis. Het probleem met de voorruit is dat ze er onderaan steeds uit floept. Volgens hen omdat de rubber niet stijf genoeg is.
Ik denk echter dat ze ipv bovenaan te beginnen beter onderaan starten met het 'overtrekken' van de rubber en zo naar boven toe werken. Klopt dit of is dat een dwaas idee ?
Het probleem met de achterruit is (volgens hen) dat de rubber te slap en onvoldoende voorgevormd is en daarom niet goed rond de ruit blijft zitten. Ze hebben zelfs niet geprobeerd hem in de sponning te plaatsen. Mijn vraag: moet de rubber spannen of hebben ze mij blaasjes wijs gemaakt ?
Graag jullie vakkundige commentaar/tips
Tim
19 jun 2008 16:12
Ik heb nu een paar keer mee geholpen een voorruit te plaatsen en ook een keer een achterruit.
Gebruik orginele rubbers
Rubber goed inspuiten met rubber smeermiddel
Plaats sierlijst in rubber voordat je de ruit plaatst
In alle gevallen ging de ruit er soepeltjes in, en bleef ook goed zitten.
19 jun 2008 16:25
Peter
Spande de rubber rond de achterruit voordat je ze installeerde? (en voor de sierlijst er rond zat)
19 jun 2008 16:37
is het het originele glas wat erin zat,of is het nieuw besteld glas?
dan kan het ook van een 964 ipv een 911 van een 964 is namelijk een paar mm groter
succes
19 jun 2008 16:40
Daar begrijp ik nou niets van, normaal gesproken 10 minuten werk
Rubber compleet met lijst monteren, wel of geen kit maakt niet
Touwtje erin en onderaan beginnen, moet lukken
Suc-6
19 jun 2008 16:47
Het glas is origineel.
Maar wat Molen zegt bevestigt mijn vermoeden: ze hadden onderaan moeten beginnen.
Ik zal het straks zelf eens proberen
19 jun 2008 16:50
Gewoon van onderen beginnen en samen met het vrouwtje, wij trekken er alles in.
19 jun 2008 16:52
Mooi zo.
Straks proberen (met broer > vrouwtje heeft niet genoeg geduld
)
Morgen start ik waarschijnlijk een nieuwe topic: goed adres voor nieuwe ruiten
19 jun 2008 22:07
het blijft een moeilijk werkje, heb mijn originele ruit gebroken en die kerel van de raamservice heeft bij de montage de nieuwe ook gebroken
we zijn allebij vanonder begonnen en veel bandenvet gebruikt en een touw en op de laatste 30cm bovenaan met het naar onder duwen met platte hand gaat het mis?
20 jun 2008 8:19
Sorry, snap ik niet.
Heb al zoveel ruiten geplaatst, ook van forummers hier.
Zet raam gewoon onder neer, en trek hem van onder naar boven in, op het moment in links of rechts de boven hoek gepasseerd ben ga ik naar de ander boven hoek, zodra deze ook er voorbij is, neem ik beide kanten tegelijk, en trek hem zo naar het midden toe.
Nooit problemen gehad.
20 jun 2008 9:16
Dito, begrijp er werkelijk niets van
Of hij moet een fikse schade gehad hebben, en de pasvorm niet goed is
Maar dan houd je het raam zonder rubber in de sponning om te zien of alles klopt
20 jun 2008 10:47
Tip om te zien of je raam frame recht is: leg twee houten blokjes van ongeveer een cm dik, zet daar de ruit op en kijk of ruit overal mooi tegen aanslag ligt.
Is dit niet zo, kun je er gif in opnemen dat er iets gebeurd is, en een verkeerde spanning op de ruit komt en daardoor deze knakt.
20 jun 2008 13:17
Er heeft alleszins een ruit ingezeten dus het zou mij verbazen als dat nu opeens niet meer zou gaan
. De voorruit ging er trouwens vlotjes in gisteren. De rubber schoot echter los onderaan nadat ik de buitenste rand mooi over de carrosserie geplaatst had.
Volgens mij ligt het aan de rubbers. Diegenen die ik eruit gehaald heb (gesneden...) waren een stuk stijver dan de nieuwe. Dat zal natuurlijk ook iets met de leeftijd te maken hebben, maar je voelt toch een serieus verschil.
De rubber van de achterruit klopte gewoon van geen kanten. Was te groot op sommige plaatsen te klein op andere. Bovendien was hij slecht voorgevormd waardoor het quasi onmogelijk was de sierlijst te plaatsen (floepte er steeds uit in de hoeken).
Ik ga zaterdag om andere rubbers zoals de ramenplaatser al gezegd had.
20 jun 2008 20:03
De voorste heb ik met een nieuw rubber van boven naar beneden in m'n eentje geplaatst, en het rubber ligt langs buiten keurig overal op de carrosserie. De achterruit heb ik ook alleen gedaan met het oude rubber, en het enige gepriegel hierbij waren de draden van de achterruitverwarming, maar ook die leverde geen problemen op.
Dus volgens mij maakt het niet uit of je langs boven of langs beneden begint, je moet gewoon goed zorgen dat hij vanaf de eerste keer gelijk goed zit en je niet moet gaan duwen of trekken om hem te moeten corrigeren.
Maar waarom heb je de oude rubbers kapot gesneden? De ruiten zijn eenvoudig te demonteren zonder de rubbers kapot te snijden.
23 jun 2008 11:35
Voila
De achterruit zit er in. Was een makkie.
De voorruit echter had al een klein sterretje en ze is doorgebarsten toen ik de ruit wou optillen
.
Woensdag ga ik de nieuwe ruit halen en plaatsen.
25 jun 2008 15:04
ik heb de voorruit bij carglass laten plaatsen gratis.
was te veel beschadigt kon worden vervangen verzekerings werk.
in anderhalve uur zat die er in. zat nog wel wat los(van binnen naar buiten drukken)
nieuw rubber moest zich aanpassen aan ruit. volgens carglass almere.
25 jun 2008 15:34
Of ruit te klein
heb ik ook een gehad bij Carglass.
gebruik de zoekfunctie maar eens.
Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar dat de ruit los zit na intrekken.
25 jun 2008 16:32
Voorzichtig rijden, hopen op droog weer, ruitenwissers niet gebruiken.
25 jun 2008 18:11
zondag nog naar belgie gereden alles zit nog op zijn plaats.
ook nog regen gehad geen lekkage
ze hadden een zuinnap op de buiten kant gezet en er aan getrokken er zat wat beweging in. 1 cm kon die bewegen.
25 jun 2008 20:03
Ja 1cm is niks
alleen niet te hard remmen,dan vliegt ie eruit
25 jun 2008 23:34
Vanaf de 3.2 uit 1989 is P de 964 ruit gaan gebruiken in combinatie met het rubber zónder de alu strips erin.
Die 964 ruit is iets groter dan van de 911 t/m 1988.
Als de boel te ruim zit, zit er mogelijk een oud type (kleinere) ruit in een 964 rubber gemonteerd ....
26 jun 2008 8:21
Voila !
De voorruit zit er OOK in. Gisteren het beestje nog eens goed de sporen gegeven en ze is niet op mijn schoot beland dus de mijne zit duidelijk niet los
Zoals Wim en anderen al aangaven: 10 minuutjes werk om ze te plaatsen maar wél met de juiste rubbers
26 jun 2008 22:23
bij mij ook daarnet de nieuwe ruit geplaatst, met een ander nieuw rubber en zat er in kwartier in. blijkbaar zit er verschil in pasvorm van de rubbers?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.