Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964 C4: zoemer gaat af

03 jul 2008 6:18

Als ik start blijven altijd, zoals het hoort, in de linkerklok even wat lichtjes branden. 3 stuks, weet zo uit mijn hoofd niet precies welke. Is bij al mijn 964's hetzelfde geweest, dus bevreemdt me niet. Als je rustig wegrijdt gaan na 30 seconden of 100 meter :lol: die lampjes uit. Verder niks bijzonders. Echter, sinds een paar maanden gaat bij mij, als de lichtjes uitgaan, ook even de zoemer af. Daarna gaan de lichtjes niet meer aan en gebeurt er niks raars meer. Anyone? :roll:

03 jul 2008 6:25

Zoemer!! Dat geluidje van je lichten?

03 jul 2008 6:41

Nee, die zoemer die in combinatie met het uitroeptekenlampje grote problemen aankondigt. :roll:

Re: 964 C4: zoemer gaat af

03 jul 2008 9:14

horn schreef:Echter, sinds een paar maanden gaat bij mij, als de lichtjes uitgaan, ook even de zoemer af. Daarna gaan de lichtjes niet meer aan en gebeurt er niks raars meer. Anyone? :roll:

Yep. Betekent dat het hydraulische systeem (net) te laat op druk komt en dan volgt (dus) een akoestische waarschuwing ;). Kan (nog) geen kwaad en heel lang probleemloos zo blijven. Het oplossen ervan kost veel geld :cry: (als het geen garantie is).

Re: 964 C4: zoemer gaat af

03 jul 2008 19:14

horn schreef:Echter, sinds een paar maanden gaat bij mij, als de lichtjes uitgaan, ook even de zoemer af. Daarna gaan de lichtjes niet meer aan en gebeurt er niks raars meer. Anyone? :roll:


Doodnormaal. Mijn zwarte 964 had het als het als het koud genoeg was en mijn huidige zelfs iets vaker, maar dat kan er ook aan liggen dat ik meteen twee keer met wegrijden moet remmen voor een bocht voordat de lichtjes uitgaan...

Tip: sleutel omdraaien, dan pas riem om en dan pas starten. Dan heb ik er nooit last van... maar ik ben meestal te ongeduldig: starten, rijden. :wink:

03 jul 2008 21:18

Het komt inderdaad bij meerdere exemplaren voor en is niet iets om je (direct) zorgen over te maken, maar doodnormaal is het niet :roll: .

Jouw tip volg(de) ik altijd al, maar werd mij door een Porsche-specialist zelfs afgeraden. Onnodige belasting van de accu die na lang(er) stilstaan en/of in geval van een een zwak(ker) exemplaar tot startproblemen kan leiden ;).

03 jul 2008 22:06

thanks. hij doet het niet altijd. enfin, ga maar door met rijden en wacht wel op het moment dat het spaarvarken stuk moet :cry:

03 jul 2008 22:16

harald de mijne heeft dat euvel ook gehad :(
zo,n beetje iedereen die zich specialist neomt er naar laten kijken
die zei dit die zei dat, en dat
allemaal laten doen en vervangen wat die zei en dan weer die zei maar hij bleef piepen :?

tot dat ik bij die ouwe kom aadje de oudste monteur van de witte brug 40 jaar ervaring is nu met pensioen, ik vraag joh aadje weet jij maby wat dat zou kunnen zijn?
iedereen heeft er naar gekeken en alles gedaan maar hij blijft maar piepen :roll:

oh zegtie dan weet ik het al storing in de bougie kabels ,
das simpel zegtie.
ik zo gezegd zo gedaan alle bougie kabels en verdeelkappen en de hele rattemikmak vervangen, en wat denkie ja hoor weg piep nooit meer gehoord 8)

dus maby is dat het ook wel bij jouw :idea:


gaat effe bij die ouwe langs zou ik zeggen voor een vrijblijvend advies :wink:

04 jul 2008 2:03

Ben ik blij dat het in de oude gebakjes allemaal wat simpeler is..... :wink:

04 jul 2008 8:45

drknauf schreef:
oh zegtie dan weet ik het al storing in de bougie kabels ,
das simpel zegtie.


Niets iets wat je spontaan zelf verzint....

04 jul 2008 9:04

drknauf schreef:harald de mijne heeft dat euvel ook gehad :(
.....
oh zegtie dan weet ik het al storing in de bougie kabels ,
das simpel zegtie.
ik zo gezegd zo gedaan alle bougie kabels en verdeelkappen en de hele rattemikmak vervangen, en wat denkie ja hoor weg piep nooit meer gehoord 8)

dus maby is dat het ook wel bij jouw :idea:

Ehhh Mikey ..... dat euvel bij jouw carrera 2 :?: Afbeelding

EriC4C schreef:Yep. Betekent dat het hydraulische systeem (net) te laat op druk komt en dan volgt (dus) een akoestische waarschuwing ;).

:wink:

04 jul 2008 15:31

of het nou wel of niet is, bij mij is het piepje iig pleituhhh :wink:


dat piepie kwam en ging bij mij waneer het wilde soms ook ineens tijdens het rijden he,
dan schrik je je de nona hoor tijdens het rijden zo,n k.lere piep

ik zeg enkelt wat het bij was en de daarbij oplossing van mijn piepie :D

er stond ook bij maby is dit het bij jouw ook.

btw wel vaag hoor er zit geen lichtverklikker in een 964 maar piepen dat dat kreng kan mooi :shock:

05 jul 2008 0:32

EriC4C schreef:Het komt inderdaad bij meerdere exemplaren voor en is niet iets om je (direct) zorgen over te maken, maar doodnormaal is het niet :roll: .


Nee, het is een teken van ouderdom... maar ja, het zijn bijna 20 jaar oude auto's...

Jouw tip volg(de) ik altijd al, maar werd mij door een Porsche-specialist zelfs afgeraden. Onnodige belasting van de accu die na lang(er) stilstaan en/of in geval van een een zwak(ker) exemplaar tot startproblemen kan leiden ;).


Ik gebruik de auto dagelijks, dus voor mij is dat geen probleem. Overigens, als ik start en pas weg rijdt als de lichtjes uit zijn, dan gaat er ook geen akoestische waarschuwing af.

05 jul 2008 1:15

Blij dat ik een 3.2 heb, heb ik in ieder geval dat niet. :mrgreen:

05 jul 2008 6:13

Hé, jij ook een keer een voordeel met je ouwe gebakkie... :^:

05 jul 2008 9:25

alvin01 schreef:Blij dat ik een 3.2 heb, heb ik in ieder geval dat niet. :mrgreen:


Nee, jij merkt dat jouw remmen niet werken vlak voor een haakse bocht... veel beter! :twisted:

05 jul 2008 9:50

Devils son schreef:Nee, het is een teken van ouderdom...

Als je het zo bedoelt wel dood(=)normaal dus. ;) :lol:

Devils son schreef:
Jouw tip volg(de) ik altijd al, maar werd mij door een Porsche-specialist zelfs afgeraden. Onnodige belasting van de accu die na lang(er) stilstaan en/of in geval van een een zwak(ker) exemplaar tot startproblemen kan leiden ;).

Ik gebruik de auto dagelijks, dus voor mij is dat geen probleem. Overigens, als ik start en pas weg rijdt als de lichtjes uit zijn, dan gaat er ook geen akoestische waarschuwing af.

Ik niet dagelijks, maar wel vaak genoeg om hier geen probleem mee te hebben. Het was een algemeen bedoelde afrader ;). De akoestische waarschuwing is uiteraard niet afhankelijk van het wel/niet wachten met wegrijden tot het systeem op druk is :idea: .

05 jul 2008 10:02

EriC4C schreef:De akoestische waarschuwing is uiteraard niet afhankelijk van het wel/niet wachten met wegrijden tot het systeem op druk is :idea: .


Nee, maar omdat ik al heel snel twee keer moet remmen (en dat kost druk, trap maar eens met lopende motor enkele keren achter elkaar de rem in, ook goed om het waarschuwingssysteem te testen...) maakt het bij mij wel uit.

05 jul 2008 11:32

al die elektronische toeters en bellen zijn natuurlijk storingsgevoelig, zeker na 20 jaar. overigens hebben de 3.2's zowel een brake-failure lampje als een remblokslijtageindicator :D

05 jul 2008 11:43

drknauf schreef:.. er zit geen lichtverklikker in een 964 ...


... bij jou niet, nee :lol:

08 jul 2008 13:42

Zelfde probleem gisteren ook gemerkt toen ik bij Mike was in Den Haag. In stortende regen stond ik even stil aan kant van de weg om straat op te zoeken. Omdat de auto iets schuin stond had ik hem eerst op handrem, na het starten haalde ik handrem eraf en gebruikte ik even nog de normale rem(geen idee waarom ik dit zo deed, maar goed) en toen hoorde ik geen zoemer, maar toen zag ik ook even het waarschuwingslampje(uitroepteken, wel zonder zoemer o.i.d.). is dit hetzelfde euvel? ivm het op druk komen van het hydraulische systeem(neem aan dat jullie hiermee het opdruk brengen van het hydraulische systeem van de remmen bedoelen).

08 jul 2008 14:06

Jasje Dasje schreef:..... na het starten haalde ik handrem eraf en gebruikte ik even nog de normale rem(geen idee waarom ik dit zo deed, maar goed) en toen hoorde ik geen zoemer, maar toen zag ik ook even het waarschuwingslampje(uitroepteken, wel zonder zoemer o.i.d.). is dit hetzelfde euvel?

Is geen euvel, maar (in dit geval echt :lol:) doodnormaal. Na het starten moet het systeem altijd op druk komen en tot dat het geval is brandt het :!:-lampje. Als het goed is zie je het :!: dus altijd na het starten [als de motor daarvoor lange(re) tijd niet heeft gedraaid] zelfs zonder dat je het rempedaal intrapt.
Plaats een reactie