Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

op drie poten

11 jul 2008 21:52

k'heb juist m'n kleppen terug laten afstellen, del'oto's laten uitkuisen (luchtfilters) en nieuwe boegies laten steken

nu draait hij de ene keer goed, en de volgende keer dat ik start precies op ,drie poten' (914, 4-cilinder, 2-liter)
en dan weer eens goed en dan ........

wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?????

terug

12 jul 2008 9:16

Lekker terug gaan naar de specialist

12 jul 2008 16:06

dat kunt ge natuurlijk zeggen bij (bijna) elk topic ivm overige techniek, motor ..... :roll: :roll:

12 jul 2008 17:02

Maar, gezien het feit dat je pas bij de specialist geweest bent...

12 jul 2008 17:23

Bougie kabels al eens gecontroleerd of deze goed vast op bougie zitten.
Of slecht werkende/afgestelde bougie.

12 jul 2008 17:29

bougie kabels zitten precies allemaal los op de boegies , is dat normaal :?: :?:

k'had eigenlijk verwacht dat dat allemaal vast zat, en dat ge daar niet zo makkelijk mee kon bewegen .... :roll:

op het werk zijn er ook wel wa ,specialisten'.....

en ze zeiden tegen mij: kijk ook eens naar den delco (of zoiets ) :?: :?:
(wat zou dat kunnen zijn :?: )

(om erover te zeveren, dan hebben ze allemaal tijd met hopen, maar als ik vraag om er eens even naar te kijken, dan hebben ze ineens allemaal andere verplichtingen, en helemaal geen tijd ...... :roll: )

13 jul 2008 19:12

cabrio wim schreef:Bougie kabels al eens gecontroleerd of deze goed vast op bougie zitten.
Of slecht werkende/afgestelde bougie.


zouden het de boegiekabels kunnen zijn , er kwam er eentje los aan het einde (kant boegie) terug ingestoken, maar die zijn toch ook al 34 jaar, kan daar oxidatie opkomen :?: ,

wat met die kabels gespeeld en vaster ingedrukt, en het lijkt dat de motor terug beter draait (nog niet echt goed..... :( )

13 jul 2008 20:32

Bougie kabels hebben ook maar een bepaalde levens duur, kun je de weerstand van meten maar weet alleen niet de hoeveelheid van de 914. :oops:
Als je een werkplaats handboek hebt, zal het er vast wel instaan. :idea:

30 jul 2008 21:53

2 weken geleden bougiekabels besteld....

als ik er 1 uittrok, da voenkte niet...., en de motor bleef even goed (slecht) draaien

vandaag waren ze binnen (vakantie), er was zelfs een reserve bij volgens de garagist, en toen ik de doos opendeed, toen zag ik dat er 7 instaken :!: drie reserve lachte de garagist,
alleen een probleem, want ze waren voor een 911 :!: , en ze pasten niet :evil: (daarmee dat ze zo duur waren zeker :?: 181 euro voor de 7)

ik mag ze inruilen, en normaal gezien heb ik ze morgen ....

31 jul 2008 8:22

Dat schiet lekker op zo. :cry:

31 jul 2008 17:33

nieuwe gestoken (van 356, maar dat past.....) (iets goedkoper ook, 121 euro voor 5)

maar nog altijd hetzelfde probleem, direct starten, stationair mooi draaien, ook als ik 1 bougiekabel uittrek (iets minder maar nog niet rampzalig.....)
maar als ik wil rijden (alle bougiekabels aangesloten), en dan gas geef :roll: :( dan draaid de motor niet op volle kracht, en geraakt de wagen echt niet vooruit :cry: :cry:

HELP :!: :!:

25 aug 2008 14:00

't zouden de sproeiers zijn (naar het schijnt :roll: )
carbu's zijn eruit, en weg om volledig te laten reinigen, en te reviseren (indien nodig.....)

zou ongeveer 300 euro kosten, is dat veel :?: of normale prijs :?:

(afhalen, reinigen, terugplaatsen, afregelen (indien er iets kapot of versleten is kost het meer)......)

25 aug 2008 18:43

Heb indertijd 2 dubbele webers laten reviseren bij een bekend en goed bedrijf, en daar mocht ik 575 euro voor aftikken.
Maar daarna perfect lopende motor. 8)

26 aug 2008 10:34

ironpatje schreef:'t zouden de sproeiers zijn (naar het schijnt :roll: )
carbu's zijn eruit, en weg om volledig te laten reinigen, en te reviseren (indien nodig.....)

zou ongeveer 300 euro kosten, is dat veel :?: of normale prijs :?:

(afhalen, reinigen, terugplaatsen, afregelen (indien er iets kapot of versleten is kost het meer)......)


Geen idee, ligt eraan wat ze er voor doen. Revisie is het meest rekbare begrip wat er bestaat. Een echte revisie (dus zaak volledig uit elkaar, spelingen eruit halen, onderdelen vervangen, etc...) voor 300 euro is niet duur. Maar zelfs dat weet ik niet zeker. Als ze de zaak alleen maar uit elkaar hoeven te halen en schoon te maken dan moet dat in een middag kunnen.

26 aug 2008 10:46

Al eens geprobeerd met andere bougies. Het valt wel eens voor dat er bij de nieuwe bougies een slechte tussenzit !

30 aug 2008 11:12

Opnieuw een argument om de D-of L-jetronic injectie op een 914 intact te laten... Maar goed, je zult hem overgenomen hebben met carbs. Afstellen daarvan is moeilijk en sommige carbs hebben geen choke / koudloop verrijking. Maar aanslag en/of versleten sproeiers maken het natuurlijk wel erg lastig. Als de zaak voor een paar honderd euro weer goed wordt zou ik er persoonlijk blij mee zijn... Afhankelijk van welke delen er nog over zijn (brain box, kabelboom, injectoren, sensoren, luchtfilterhuis, etc. ) zou je een terugbouw naar injectie kunnen doen, maar ook dat gaat je geld kosten en waarschijnlijk veel meer.

13 okt 2008 9:53

toen ik hem (18 jaar geleden) kocht stond de injectie er nog op,
maar dat gaf teveel problemen, dus carbs laten steken....

morgen mag ik de carbs gaan halen, volledig vernieuwd, nieuwe luchtfilters, 't zouden precies nieuwe zijn..... :D

(ging alleen "iets " meer kosten dan 300 euro :roll: )

heeft wel een hele tijd geduurt, maar die kerel heeft zo een stuk of 100 paar steken om aan te werken..... (het zou "de beste" zijn, en hij krijgt z'n werk bijna niet gedaan...)

16 okt 2008 10:13

pas gisteren de carbs gaan halen (ze zijn zonnepanelen aan het plaatsen bij ons....)

AfbeeldingAfbeelding


normaal gezien worden ze vandaag geplaatst :) Afbeelding

16 okt 2008 11:54

Zien er weer als nieuw uit, :thumleft: en nu hopen dat het probleem ook weg is.

08 nov 2008 10:38

yes, de carbs zijn (eindelijk) terug geplaatst !
maar ze moeten nog afgesteld worden (maar het is al veeeeeeel beter dan ervoor),

nu geeft de motor redelijk dikwijls (zeer) luide "knallen"
het is precies een race-wagen..... (eigenlijk wel ,cool')
(kan dat kwaad om er zo (even) mee te rijden ?????)

08 nov 2008 11:54

Komen die knallen uit je uitlaat? (rijk mengsel, minder problematisch) of uit je luchtfilter ?(timingprobleem, kan je luchtfilter kosten...)

11 nov 2008 20:37

vanwaar de knallen komen :?:
dat kan ik niet echt zeggen,
maar ik zou dat kunnen vragen aan dat oude vrouwtje, die achter m'n 914'tje stond toen ik hem starte......
(maar 1 keer mee gereden , 5 km)

ze was razend, en ze noemde me : compleet zot, ik ga mijne wandelstok op uwe monsterbak kapotslagen :shock:
zoveel lawaai, ze horen u ne kilometer ver :roll:
ze moesten u opsluiten enz,enz,enz.......








(ik denk da ze een beetje verschoten (geschrokken voor de Nederlanders...) was ):twisted:
Plaats een reactie