Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
11 jul 2008 23:51
Na langdurig zoeken, wikken en wegen heb ik besloten dat mijn zilveren Boxster uit 1997 opgevolgd gaat worden door een seal grey Boxster S uit 2002. Ik heb nu een hardtop op de auto, bij de nieuwe zit geen hardtop. Is deze hardtop gewoon over te zetten of heeft het model met glazen ruit in de softtop ook een ander model hardtop?
12 jul 2008 10:26
Alle 986 hardtops zijn hetzelfde qua bouw en kun je uitwisselen. Enige verschil wat ik qua bouw wel eens gezien heb is dat oudere hardtops aan de zijkant een opzetstukje, ook wel eens oren genoemd, hebben.
Qua uitvoering (kleur, binnenkant, bekleding, etc.) zou ik het niet weten of er verschillen zijn...
Mark.
Laatst bijgewerkt door
markk op 13 jul 2008 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.
12 jul 2008 19:19
Mark, bedankt voor je antwoord. Wat bedoel je trouwens met 'qua uitvoering zou ik het wel weten? '
12 jul 2008 21:59
ben ook benieuwd
13 jul 2008 13:06
Kan je idd. gewoon overzetten. Wel op letten dat de nieuwe aanschaf ook een hardtopvoorbereiding heeft. Het kan zien dat er 1 en ander opnieuw moet afgesteld worden om de hardtop opnieuw mooi te doen passen.
Afstellen kan je doen dmv de regelschroeven aan de klemmen aan beide zijkanten.
13 jul 2008 15:59
tanis010 schreef:Mark, bedankt voor je antwoord. Wat bedoel je trouwens met 'qua uitvoering zou ik het wel weten? '
Oeps, ff te snel getyped. Is al gecorrigeerd
Verder heb je inderdaad de hardtopvoorbereiding in de Boxster nodig. Als je auto zonder hardtop af fabriek is geleverd heeft ie deze niet. Het betreft twee spinlocks die je aan weerzijden nodig hebt. Kosten EUR 102 enkel jaren geleden inclusief montage.
Mark.
16 jul 2008 23:36
Goeie tip om de hardtopvoorbereiding te checken. Ik ga de mijne dus waarschijnlijk zonder hardtop verkopen, en de nieuwe heeft geen hardtop, dus het zou zonde zijn om die bussen te laten zitten. Zijn er inderdaad later ingemonteerd toen ik de hardtop kocht.
Dank voor dit inzicht.
18 jul 2008 17:37
Jaco, stel je es netjes voor man in het daarvoor bedoelde topic... pff moet je kleine broertje je dan ook alles vertellen
25 jul 2008 23:42
Ja
26 jul 2008 20:36
Ik heb erop geklikt, verder nog iets?
26 jul 2008 20:46
kunnen jullie elkaar niet beter even bellen
27 jul 2008 19:32
tanis010 schreef:Ik heb erop geklikt, verder nog iets?
Je hebt vaker een topic geopend dus je komt er vast wel uit hoe het werkt
@zuugnap.... bellen naar Kameroen, weet je wat dat kost