Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Slijtage banden, remmen, motor... 964 op circuit (spa)

15 jul 2008 15:16

Weet iemand wat bijvoorbeeld een uur "racen" op Spa doet met je 964 (qua slijtage en dus kosten) voor een beginnende rijder?

15 jul 2008 15:22

met mijn rijstijl mwah 30.000 km


Andere Jongens gummen met 1 uur knallen een kwart van het profiel eraf


Erwin (Rentech) gumt je profiel in 3 rondjes eraf, maar die spaart weer remblokken en ruitenwissers (niet nodig, kijkt door de zijruit :lol: )

Re: Slijtage banden, remmen, motor... 964 op circuit (spa)

15 jul 2008 15:25

MyFirst964 schreef:... voor een beginnende rijder?


... zolang je 'm op de baan houdt voorzie ik voor 'n beginnende rijder geen extra kosten :idea:

... zorg dat je bandenspanning OK is - de motor op temperatuur is - en je zelf niet te overmoedig wordt :!:

Laatste rondje naar de pits wat rustiger aan - en in de pits de auto niet op de rem houden of zetten :idea:

Succes & have fun :drive:

15 jul 2008 15:34

mooi verwoord Olaf!

qua banden zal het wel nogal meevallen...vooraan zal je geen verschil zien, achteraan misschien een beetje...hangt af van hoe snel je gaat.

De remmen zien het meeste af...zorg dat je race-remvloeistof in je leidingen hebt (hoger kookpunt), dat helpt zeer veel...eventueel kan je nog investeren in een setje agressievere remblokken...indien je kiest voor je standaard blokken, zorg dan dat er nog wat "vlees' opzit...laatste rondje voor je d pit induikt, inderdaad proberen van de rem af te blijven en op de parking de auto in versnelling parkeren.

Na je uurtje circuit heb je in het beste geval wat poetswerk en ben je enkele euro's brandstof kwijt...in het slechtste geval,...tja.
Nee serieus, bovenop je brandstofkosten kan het zijn dat je nieuwe remblokken vooraan nodig zal hebben, en/of schijven als ze krom zijn. Wacht echter een paar dagen gewoon verkeer af vooraleer te concluderen of de schijven krom zijn, want vaak is het gewoon wat "remblok materie" die erop ligt en die slijt er langzaam af.

15 jul 2008 16:41

MichM3 schreef:, en/of schijven als ze krom zijn. Wacht echter een paar dagen gewoon verkeer af vooraleer te concluderen of de schijven krom zijn, want vaak is het gewoon wat "remblok materie" die erop ligt en die slijt er langzaam af.


inderdaad half correct:

De mythe van "kromme schijven""

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... e+schijven
Plaats een reactie