Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
19 jul 2008 15:51
Ja hoor, gisteren licht tegen een verkeersbord aan gebutst. geen deuk wel een veeg en krassen. dit is de druppel, oke hij is 16jaar oud maar ik heb veel lol aan het poetsen. maar ja elk paneel heeft wel een plekje.
Wie weet in de regio Eindhoven (de gekste) een goede spuiter die mijn 911
kan overspuiten. kosten? €5000,00???
19 jul 2008 16:37
Enrico schreef:... kosten? €5000,00
... hangt er vanaf of je (veel) rubbers gaat vervangen en of je de schermen, deuren en bumpers geheel laat demonteren
achterbumper helemaal uit elkaar en je hebt iets van 14 onderdelen
19 jul 2008 16:39
tja rubber zijn nog wel goed, maar ik kan me voorstellen dat er vervangen moeten worden. ook voor het beste resultaat
19 jul 2008 16:43
Ga dinsdag er nog eentje halen in Liesel net voorbij Eindhoven, heb jammer genoeg maar plaats voor een Porsche op de ambulance, anders kon ik hem gelijk meebrengen.
19 jul 2008 17:01
Mijn auto is recent compleet overgespoten met partiële demontage. Kosten: 2750 euro incl. BTW en daar zat brandstof voor de leenauto in, een paar nieuwe rubbers (de rest was nog goed) en een waxguard behandeling.
Volledige demontage zal je al snel het dubbele gaan kosten. Het verschil is door een deskundige te zien, maar mij geen ruim 3K extra waard.
Het is uitgevoerd door een bedrijf in de buurt van Breda, maar het lijkt mij de omweg waard. Als je wil kun je het resultaat bekijken en ik ben met enige regelmaat in Waalre te vinden... => pb.
19 jul 2008 17:45
Inderdaad, het zodanig demonteren dat alles netjes gespoten kan worden is een kostenpost waar de meeste mensen van schrikken. Persoonlijk vind ik het geen gezicht en doodzonde , die afgeplakte spuitbeurtjes, maar ieder z'n meug. Bedenk wel dat er grote verschillen in kwaliteit zijn tussen verschillende spuiters, en ook hier geldt, alles heeft z'n prijs. En houd rekening met tegenvallers, het zou niet de eerste 964 zijn met roest in de raamsponning (ik mag wel aannemen dat je de ruiten eruit haalt).
En ik zie dat je de moeilijkste kleur hebt om te spuiten (zilver metallic).
19 jul 2008 19:20
Peter 993 schreef:Persoonlijk vind ik het geen gezicht en doodzonde , die afgeplakte spuitbeurtjes.
Deel(de-)montage vs. volledige (de-)montage, daar gaat het over. Niets (de-)monteren en alles afplakken... ja, dat zal wel niets worden.
Het zou mij verbazen als jij kan zien dat mijn auto met deel(de-)montage is gespoten als mijn auto ergens geparkeerd staat...
19 jul 2008 19:31
Ok, duidelijk. Wat ik met demontage bedoel is:
- de bumpers eraf
- de voor en achterruit eruit
- lampen ed.
- sierlijsten, logo's en 'beslag'
- zijruitjes
- deurgrepen
- sproeikopjes ed.
- dorpellijsten en binnen kuipen
- rubber tussen parafan en voorscherm
Helaas zie je te vaak spuitwerk waarbij ze niet eens de moeite nemen op sierlijsten ed. te demonteren.
19 jul 2008 21:28
Je kunt natuurlijk de prijs van het spuitwerk enigszins drukken door zelf al enig demontagewerk te verrichten...
20 jul 2008 1:55
idd duurste grapje buiten de lak zijn de uurtjes van die mannen (vrouwen spuiten stuk minder) dus wat let je om zelf de demonteren ... buiten dan weer een vervelende aangelegenheid dit geplas!
21 jul 2008 0:29
ik heb de mijne ook helemaal gedaan.alles uit elkaar bumpers schermen ramen er uit en alles van rubbers nieuw er op.
geloof me voor mooi en goed spuitwerk ga je ver over de €5000.
je kan de gok nemen alles op de auto te spuiten maar bij mij zat er tussen de schermen beginnende roest vorming net al in de raansponningen.
ik zou zeggen doe het goed of niet.
maak veel foto's van alles wat je doet dat is bij de verkoop ook makkelijk.
gr anton964
22 jul 2008 23:14
De enige manier om een auto fatsoenlijk (lees: goed) over te spuiten is volledige demontage.
In die zin, bumpers, ruiten, deurgrepen etc. kortom alles wat ze bij een goedkope manier afplakken moet eraf.
Ik snap best dat het verschil tussen "afgeplakt" overspuiten en op de juiste manier een flinke schep met geld zit, maar je slaat jezelf voor je kop als je na aftikken van een afgeplakte 2 a 3 duizend euro na een jaar roestvorming of afbladderende lak ziet.
Buiten dat is het best leuk werk om je eigen Porsche kaal te maken en weer op te bouwen en als je 'm zeikerig opbouwd (tectyltje hier en daar) gebeurd dit altijd beter dan in de spuiterij en heb je er veel langer plezier (en voldoening) van.
23 jul 2008 9:38
Ik zou ook volledige demontage doen.. Kun je meteen checken waar er eventueel roestplekken zitten en laten opknappen, zou me verbazen als de jouwe er geen heeft!
Zelf demonteren(en afmonteren) is een leuke klus met fatsoenlijk gereedschap, scheelt je weer een som geld
groetjes Mark
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.