Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
22 jul 2008 16:05
Hoi,
Helaas is mijn SCM alarmcertificaat , klasse 3 al een tijdje verlopen en wil/moet ik mijn alarm maar eens laten herkeuren.
Wie heeft hier ervaring mee om ergens in de regio Den Haag mijn alarm te laten herkeuren.
Ik heb al even zitten surfen en ben Barts Site tegen gekomen en DMS2000
Alle ervaringen zijn meer dan welkom.
gr.
Fabian
22 jul 2008 16:07
Bart is goed, is officieel erkend en kan je ook altijd snel terecht!
doe ze maar de groeten....
22 jul 2008 16:18
Afspraak maken om alarm te laten keuren, fysiek keuren is 3 tot 4 minuten werk. Bevalt weinig fout aan te doen
. Als dit is goedgekeurd krijg je een stempel op je certificaat en geven ze de gegevens door aan SCM. Kosten max. 25 euro. Eventuele reparatie omdat je alarm niet juist functioneert komen daar wel bij.
22 jul 2008 16:50
roadster schreef: Als dit is goedgekeurd krijg je een stempel op je certificaat en geven ze de gegevens door aan SCM. Kosten max. 25 euro.
Als je de zoekfunctie gebruikt, zal je bemerken dat je het niet altijd met 25 Euro redt
Na 3 jaar krijg je naast het stempeltje ook 'n additioneel certificaat
Succes
22 jul 2008 16:55
Kost inderdaad iets meer. Via de website van SCM kun je keuringsstations in de buurt zoeken.
22 jul 2008 18:44
Vorige week 2 auto's laten keuren in Maastricht en per auto 25 euro betaald
in Rotterdam betaal ik ook 25 euro per auto. Vroeger...was t gratis
--> belangrijker is dat je auto goedgekeurd is zodat je in geval van diefstal dit niet om je oren krijgt van de verzekering. Snel een afspraak maken lijkt mij zo!
suc6.
22 jul 2008 19:27
De af-fabriek alarmsystemen voldoen niet aan de scm richtlijnen toch? Heb namelijk wel een scm sticker, maar alleen een Porsche C2 alarmsysteem.
22 jul 2008 23:33
Ze kunnen wel aan de SCM richtlijnen voldoen - zonder SCM gekeurd te zijn
Ik heb 'n door Porsche ingebouwd alarm - zonder SCM sticker (oranje driehoekje op de moederkast) .... wel conform SCM - maar geen goedkeuring van SCM/TNO
In dat geval is voor de verz.mij. 'n verklaring van 'n inbouwstation of P-dealer vaak voldoende - vermits het aangeeft gelijkwaardig aan KIII SCM/TNO te zijn