Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 jul 2008 19:55
Hi,
In mijn vorige week gekochte 964 C4 ruik ik bezine na het nemen van een bocht, nu heb ik al gekeken naar de diverse slangen: ik kan er echter niks aan zien (scheuren etc) nu is het verbruik van de P ongeveer één op 6,5........vind ik vrij hoog. Is dit normaal voor woon-werk verkeer (groten deels door de bebouwde kom) of is er toch ergens een lek?
Op 964.co.uk heb ik al gelezen over een gemodificeerde benzineslang van de dop naar de tank zelf, heeft iemand hier die al eens vervangen?
24 jul 2008 19:59
1 op 6,5 met optrekken en stoppen in bebouwde kom vind ik niet heel vreemd. hangt er een beetje van af hoe je in die bebouwde kom rijdt. Hoe is je verbruik op de snelweg overigens? of gemiddeld? Of rij je alleen maar in de bebouwde kom?
Trouwens, bij linker of bij rechterbochten? Of allebei? Altijd of alleen nadat je net getankt hebt. Let op: als het tankpistool afslaat, ophouden met tanken. Niet zoals bij de leaser
nog 10 keer indrukken en klikken...
ik neem aan dat je deze link bedoelt
http://www.porsche964.co.uk/technical/fuel.htm
Is hier vaker voorbij gekomen, heb uit mijn hoofd nog niemand hier gezien die dat (zelf) gedaan heeft. wel vaker mensen met die klachten.
24 jul 2008 20:21
Horn,
Dat is idd de site die bedoel...ik heb nog niet op de snelweg gereden dus ik weet niet wat het verbruik dan doet. Natuurlijk wordt er nu wel een beetje sportiever gereden met de nieuwe aanwinst
De geur is overigens bij zowel linker als rechter bochten te ruiken...
24 jul 2008 20:21
en altijd? Dus niet alleen als je net getankt hebt? Ergens natte bekleding in het vooronder? Benzine stank in het vooronder?
24 jul 2008 20:32
CO al eens gemeten?
Mijn 924 stonk ook naar benzine en was wat dorstig, CO van 3.5 naar 1.3 terug gedraaid en alles is weer OK.
24 jul 2008 20:48
petrolhead
24 jul 2008 22:35
horn schreef:.. heb uit mijn hoofd nog niemand hier gezien die dat (zelf) gedaan heeft..
Gigabyte
- als ik het goed heb - is zelfs 'n topic over (geweest)
24 jul 2008 23:26
vast niet zelf...
25 jul 2008 7:34
horn die bewust schreef:... (zelf)...
Tja ..
25 jul 2008 9:52
OK, ik zal het CO gehalte eens na laten meten...
@Horn alles is mooi droog in de kofferbak en ik ruik de benzine alleen na het nemen van een bocht. Misschien toch maar eens de slang vn de ontluchting vervangen (zoals op 964.co.uk) Als iemand hier het draadje van kan achterhalen dan hoor ik dat graag!
25 jul 2008 10:16
Is 1 op 6,5 hoog?
Wat is het normale verbruik dan?
Zal maar niet zeggen wat ik op mijn laatste tank heb gereden dan, voor 1 op 6,5 zou ik tekenen.
25 jul 2008 16:48
1 op 6,5 in de stad vind ik niet buitengewoon hoog. Dat haal ik met mijn vele stadsritten en ritjes ook (ongeveer). En zoals al eerder opgemerkt, het hangt van je rechtervoet af.
Ik ben laatst naar Berlijn geweest met de auto, en vooral op de Duitse snelwegen heb ik me verbaasd over hoe relatief zuinig een 911 is... (relatief, dus). 1 op 12 -13, ongeveer.
26 jul 2008 3:03
Bij mijn oudje had ik ook een benzinelucht bij een redelijk volle tank. Ontdekte toen dat de pakkingring onder de vlotter niet meer ok was. Deze vervangen en alles weer picobello. Weet alleen niet of een 964 ook een dergelijke vlotter heeft als een pré-73 er.