Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
31 jul 2008 12:48
Hallo,
Is er -behalve orginaliteit- een goede reden te verzinnen om met een grote boog om een auto heen te lopen waarvan de motor van een 2.7 naar een 3.2 ge-upgrade is, en waar van een targa een cabrio is gemaakt?
Dingen om op te letten???
Thanks!
Hans
31 jul 2008 12:51
Het antwoord zit al in de vraag
31 jul 2008 13:03
wat je zegt, als het goed gedaan is dan staat imo alleen orginaliteit "in de weg"
31 jul 2008 13:04
voor mij zou m.n. reden zijn dat het prijsverschil tussen origineel en deze ombouw vaak niet zo groot is al shet lijkt en dat een ombouw bij wederverkoop minder courant is. Daarnaast is het natuurlijk wat moeilijker om de auto te keuren en controleren, omdat de basisreferentie niet geheel klopt. Maar goed, als de ombouw heel professioneel is gedaan, kan het gewoon (bij motorombouw dus ook alle omliggende elementen vervangen), moet het volgens mij technisch een aanvaardbare auto zijn. Nogmaals, dan alleen interessant als de prijs ernaar is!
31 jul 2008 15:06
Hans308GT4 schreef:(...)waarvan de motor van een 2.7 naar een 3.2 ge-upgrade is, en waar van een targa een cabrio is gemaakt?
Hans,
Als het als basis een originele 2.7 is geweest, is het waarschijnlijk een auto die nog niet roestbestendig (verzinkt) was. Dat gebeurde pas na 1976 namelijk.
Nou zijn alle impactbumpers inmiddels al zodanig oud dat er van (serieuze) roest sprake kan zijn, maar een onverzinkte auto, in combinatie met een ombouw van Targa naar cabrio zou mij waakzaam maken.
Goed (met een kenner) laten keuren dus.
31 jul 2008 15:11
Bedenk ik me net.
Wat bedoel je precies met 'ge-upgrade'?
De 2.7 kende wat problemen omdat het blok (nog afstammend van het 2.0 blok) tot 't uiterste vergroot was voor de 2.7 versie.
Ik kan me dus niet voorstellen dat het dat zelfde blok is, het ligt voor de hand dat het een originele (ruil) 3.2 motor is? Hoe zit het in dat geval met de controle-unit en andere aanpassingen?
31 jul 2008 16:07
Hans308GT4 schreef:Dingen om op te letten???
... aan- (of juist af-) wezigheid van de kreukel zones
Als de prijs (nagenoeg) gelijk zou zijn aan 'n originele 3.2 cabrio, zou dat m'n voorkeur genieten ....
Ombouw wordt niet altijd gewaardeerd en is vaak moeilijker te verkopen
omdat altijd die ene vraag de kop op steekt: WAAROM
... en deze vraag niet altijd goed beantwoord kan worden
31 jul 2008 16:36
patrick911 schreef:[quote="Hans308GT4Hans,
Als het als basis een originele 2.7 is geweest, is het waarschijnlijk een auto die nog niet roestbestendig (verzinkt) was. Dat gebeurde pas na 1976 namelijk.
Ik hoor nogal verschillende verhalen over dit verzinken. De ene zegt dat het vanaf 1974 gedaan werd, de ander zegt dat pas de SC verzinkt werd. Hoe zit dit nou???
Verdere commentaren duidelijk: Auto is minder goed verkoopbaar en dus minder goed waard. Kan dus in mijn voordeel werken. Moet ik dat alleen wel even uitbuiten natuurlijk
En ja, heet was een motor swap. Motronic en alles zit er ook in.
31 jul 2008 16:38
Hoe zit het met de remmen eigenlijk? Die zijn toch ook geupgrade toen in 1977 de SC ten tonele verscheen?
31 jul 2008 20:02
Ja, door een rembekrachtiger toe te voegen en aan de voorkant grotere remblokken te gebruiken.
.
31 jul 2008 20:44
Heb net met de bewuste auto gereden. Ja, dat er geen bekrachtiger op zit kan je goed merken zeg!!
Met de 911 zo lekker compatibel tussen de verschillende modellen: is een rembekrachtiger er achteraf nog in te bouwen. M'n vriendin is maar een klein meisje, en ik vraag me serieus af of zij met die onbekrachtigde remmen überhaupt de auto (gecontroleerd) tot stilstand kan brengen....
01 aug 2008 1:44
Hans308GT4 schreef:De ene zegt dat het vanaf 1974 gedaan werd, de ander zegt dat pas de SC verzinkt werd. Hoe zit dit nou???
Hoi Hans,
het is toch echt (modeljaar) 1976 volgens
Morgan.
Deze
site zegt ook 1976 en heeft meerdere zinvolle tips over waar op te letten.
Btw, zonder bekrachtiger remmen vergt enige gewenning, maar als de remmen gewoon goed zijn dan stopt ie echt wel snel genoeg hoor.
Ik vind zowiezo het gebrek aan hulp (geen stuurbekrachtiging, G15 bak, etc) alleen maar bijdragen aan de rijervaring.
01 aug 2008 13:09
Upgrade naar een grotere motor zou ik wel volgens het boekje doen.
Als was het alleen ook maar om zeker te zijn van een dekkende WA verzekering !!!
Zelf zou ik paar duizend meer aftikken voor een echte.
Richtlijnen van Porsche zelf:
Fahrzeuge die mit dem 3,2l Carrera Motor ausgerüstet werden sollen, dürfen nicht vor dem Modelljahr '76 produziert worden sein.
Folgende Teile müssen auf den technischen Stand des 911 Carrera 3,2 umgebaut werden:
Bremsanlage: Bremskraftverstärker, Hauptbremszylinder, Bremskraftregler, Bremssättel, Bremsbeläge und Bremsscheiben.
Fahrwerk: Stoßdämpfer, Stabilisatoren, Schräglenker und Gelenkwellen. Bereifung: Mindestens 185/70 R 15 bzw. 195/65 R 15 auf 6J x 15 vorn und 215/60 R 15 auf 7J x 15 hinten mit Carrera Kotflügelverbreiterungen.
Getriebe: Übersetzung und Ölkühlung.
Motor: Lamellenölkühler einschließlich vorderem Stoßfänger mit Aussparung zur besseren Anströmung des Ölkühlers.
01 aug 2008 20:07
Pfff, das een aardige waslijst!
Dat heeft deze duidelijk niet gehad allemaal. Banden enzo wel, maar remmen duidelijk niet.
Maar goed, die roestrand onder de voorruit was eigenlijk al de killer. Ik kan zo'n beetje alles maken aan een auto, behalve carroseriewerk. En als zo'n ding dan eenmaak begint te roesten... brrrrr.
Op zoek naar een andere dus. We hebben de tijd....
Dank voor de lijst!
Hans
02 aug 2008 10:20
Heel verstandig, Hans. Succes met de verdere zoektocht.
02 aug 2008 11:10
Hans, heb je de 3.2 al gezien bij Targa Florio?
02 aug 2008 17:47
euh... nee. Heb je een URL voor me?
Thnx
02 aug 2008 19:38
Nou, dat had ik met niet al te veel fantasie ook zelf wel kunnen verzinnen dan
Ik ga ffies kijken. Dank je!
Hans
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.