Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wielkast binnenschaal klappert

11 aug 2008 11:11

Type auto 993 Carrera 2

Laatste tijd hoorde ik soms klapperend geluid rechtsachter in de auto. Gisteren terug vanuit Assen lijkt het frequenter te worden en ben vanmorgen eens gaan speuren.

Nu blijkt de binnenschaal van de wielkast, het deel ter hoogte van de bumper tegen de bumper te tikken. In eerste instantie sluit het goed aan echter zit beweging in waardoor klapperende geluid ontstaat. Benodigde schroeven zitten vast.

Iemand idee hoe dit op te lossen??

11 aug 2008 12:43

Het achterste deel van de 2 (halve) delen in de wielkast bedoel je :?:

Zitten alle schroeven er in, ook die aan de onderkant (uit mijn blote hoofd..) :?:

Re: Wielkast binnenschaal klappert

11 aug 2008 13:13

Sander993 schreef:Iemand idee hoe dit op te lossen??

Zit dat deel nog wel goed op z'n plek :arrow: ... en niet toevallig aan de verkeerde kant van de bumperrand :?:

Zijn er geen kunstof (bevestigings) deeltjes afgebroken :shock:

11 aug 2008 16:24

Volgens mij zit het hetzelfde als linksachter. Het verschil is uiteraard de beweging net onder de naad van de bumper waardoor het irritante geklapper ontstaat.
Om het juist te beoordelen zal ik een brug op moeten maar wie weet met jullie oog voor detail?? Alvast thanx!!
Afbeelding

11 aug 2008 16:39

Sander993 schreef:Om het juist te beoordelen zal ik een brug op moeten ...

Krik eronder, bokje plaatsen en wiel er af :idea:

11 aug 2008 19:25

Check de 4 supports voor de achterbumper.
Deze roesten en breken uiteindelijk af.

11 aug 2008 20:07

volgens mij heb ik het zelfde probleem sander !!!

bij 120 begint rechtsachter iets te tikken, net of er een stuk leiding los ligt, het frappante is , dat dit pas begint bij 120 kmpu of hoger.

11 aug 2008 20:16

D.D je mag toch niet harder .... dus 8)

11 aug 2008 20:42

In Duitsland wel :wink:

12 aug 2008 8:43

D.D. schreef:volgens mij heb ik het zelfde probleem sander !!!

bij 120 begint rechtsachter iets te tikken, net of er een stuk leiding los ligt, het frappante is , dat dit pas begint bij 120 kmpu of hoger.

Klopt bij hogere snelheid en ik heb ook het gevoel dat de windrichting invloed heeft maar dat zal wel niet. Aan lijzijde (jij snapt dat toch?) vaak geen getik. :roll:

12 aug 2008 8:45

wordje toch getikt van van dat getik :shock:

12 aug 2008 12:12

Sander993 schreef:Klopt bij hogere snelheid en ik heb ook het gevoel dat de windrichting invloed heeft maar dat zal wel niet. Aan lijzijde (jij snapt dat toch?) vaak geen getik. :roll:

Heeft denk ik meer met de vloei snelheid van de wind , welke bij hogere snelheid door de wielkasten heen gaan,

En geen last aan lij zijde...;) alleen aan stuurboord kant... :lol:

Zodra een van ons een oplossing heeft voor dit probleem, ff posten. :idea:

12 aug 2008 12:25

Ach D.D. straks die 997 cabrio en het probleem is opgelost :idea:

12 aug 2008 13:20

als je het niet meer wit gebruik je :arrow: http://www.dewalt.nl/ProductImages/imports/EU_Images/Dewalt/566678_DC542K_1.jpg :idea:

15 aug 2008 10:50

D.D. schreef:Zodra een van ons een oplossing heeft voor dit probleem, ff posten. :idea:

Vanmorgen op de brug, wiel eraf, binnenscherm los alles gecontroleerd en alles zit keurig vast. Scherm weer gemonteerd en speling aan de bovenkant is weg. Ook bevestiging eindstuk iets verzet, trilde tegen hitteschild. Na warmrijden ff knallen en zowel heen als terug geen geklapper meer.
Conclusie naar alle waarschijnlijkheid; binnenscherm zat niet goed :!:
Plaats een reactie