Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
30 aug 2008 13:59
Grrrr vanochtend hevige teleurstelling: Zon + dakje eraf = plezier...... Niet dus. Accu leeg. Drie weken niet gereden (ja ik weet het: druppellader kopen). Maar nu het dilemma: startkabels aan de leasebak werkt niet. startmotor draait, maar de P slaat niet aan. Heb inmiddels de accu al een uurtje of twee aan een gewone acculader hangen (max capaciteit 90A/uur). Maar vooralsnog geen draaiende motor. Er rijzen mij twee vragen:
- hoe lang aan de lader voordat de accu weer vol is
- hoe kan het zijn dat ik hem met startkabel niet aan de praat krijg (staat wel als standaard procedure in het instructieboekje)
Heeft iemand hiervoor een verklaring?
30 aug 2008 14:03
wellicht dat de accu niet alleen de boosdoener is? heb je van de leaser de motor laten draaien terwijl je startte? misschien dat hij anders niet genoeg prik geeft. proberen aan te duwen?
30 aug 2008 14:09
de leaser had een draaiende motor. Het is een BMW 320i uit 2008, zou toch een voldoende prikkelende output moeten hebben?
vwb je andere opmerking dat het iets anders zou kunnen zijn... heb je een tip hoe ik eea systematisch zou kunnen onderzoeken?
30 aug 2008 14:14
startkabels goed aangesloten? zonder startkabels doet hij niks (tik...)? staat er niet ergens een startonderbreker/alarm etc aan (denk het niet als je startmotor draait, maar toch)?
30 aug 2008 14:21
Heb ik ook een keer gehad, maar niet bij de Porsche.
Startmotor draaide ook maar niet aanslaan, door de lege accu was het alarm van slag, accu op geladen en min pool 5 min los gekoppeld, daarna terug aangesloten, starten en draaien.
Weet niet of dit het probleem is, maar althans het proberen waard.
30 aug 2008 14:26
Startkabels zijn goed aangesloten, startmotor draait, maar alarm van slag klinkt niet helemaal vreemd. ik zie namelijk bij het op contact draaien de knipperlichten knipperen. volgens mij doet hij dit normaal niet. Ik zal de minpool eens losgooien.....
30 aug 2008 15:26
Probeer eens met het contact aan, de afstandsbediening van het alarm
te bedienen. Bij mijn installatie gaat de startonderbreker er dan af. Die
heeft trouwens wel zo'n handig lampje waaraan je ziet dat-ie blokkeert.
30 aug 2008 15:44
Klopt, is bij mij ook zo.
30 aug 2008 17:27
De functie om de startonderbreker eraf te halen werkt bij mij hetzelfde, ik heb ook een controle lampje. Heb net geprobeerd de min-pool te ontkoppelen, maar dit wordt onmiddelijk bestraft met Alarm: sabotage functie denk ik.
Ik zal de accu nog maar verder opladen, hoewel de startmotor wel draait. Ik neem aan dat het enige wat het alram doet is ervoor te zorgen dat de startmotor uberhaupt niet meer draait, dus een probleem met het alarm is eigenlijk uit te sluiten?
30 aug 2008 18:05
koebel schreef:Ik neem aan dat het enige wat het alram doet is ervoor te zorgen dat de startmotor uberhaupt niet meer draait, dus een probleem met het alarm is eigenlijk uit te sluiten?
Nee. Hoewel er uiteraard meerdere oorzaken mogelijk zijn dat de startmotor wel draait, maar de motor niet aanslaat (zit er wel benzine in de tank?

) denk ik in dit geval toch ook aan het alarm (startonderbreker). Afhankelijk van het merk/type alarm draait de startmotor (niet) als de startonderbreking actief is. Zeker i.c.m. de lage accuspanning zou ik het daar (eerst) zoeken.
30 aug 2008 19:00
964 heeft (mi te) veel stroom nodig. probeer eens met startkabels terwijl je de bmw lekker gas geeft.
30 aug 2008 19:28
Alarm is een Gemini Klasse III
30 aug 2008 19:39
Hoe dik zijn je startkabels, gamma-shit of echte kabels, maakt vaak al veel verschil
30 aug 2008 19:45
Kabels zijn dik genoeg om mij ex-passat diesel mee aan te slingeren. ik begin zelf steeds meer te denken aan het alarm. omdat het klasse III is, is er volgens mij sprake van een dubbele startonderbreking (dus wellicht ook op de benzine pomp?). de vraag wordt dan: iemand enig idee hoe je een Gemini alarm kan resetten?
31 aug 2008 11:28
Vannacht accu aan de lader; vanmorgen: vroemmmmm
31 aug 2008 12:56
Gelukkig maar weer. Een hele geruststelling.