Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Nieuwe afstandsbediening laat zich niet inregelen (993-1994)

17 sep 2008 13:14

Hallo allemaal,

Ik kreeg bij mijn 993 uit 1994 (uit Duitsland) met fabrieksalarm maar 1 afstandsbediening en sleutel dus heb bij MH Peize een nieuwe besteld. Deze heeft exact dezelfde codes e.d. achterop staan als bij de oude, maar laat zich niet inregelen volgens de (tijdrovende) procedure. De oude laat zich aantoonbaar wel opnieuw instellen.

De auto gedraagt zich ook niet helemaal volgens het boekje, op een gegeven moment zouden ruitenwissers aan moeten gaan e.d. maar dat gebeurt niet.

Ligt dit aan de auto, aan het nieuwe kastje (de oude wordt immers wel opgepikt) of een combinatie van factoren?

Ook vreemd dat je het alarm wel met de sleutel aanschakelt, maar als je hem daarna stomweg open doet met de sleutel, gaat het alarm af. Anders had ik dat 2e kastje helemaal niet nodig. Is dit normaal?

Ben benieuwd..

Alvast dank,

Willem.

17 sep 2008 13:41

jeetje




dat inregelen heb ik ook wel is gedaan...echt een lange klus....


wel weet ik mij te herrineren dat er 2 procedurs waren...een lange en een korte..


helaas had ik toen de lange (procedure had ik via via van de off. dealer).

oftwel ik kan je niet echt helpen...

Re: Nieuwe afstandsbediening laat zich niet inregelen (993-1

17 sep 2008 14:48

willemvandevis schreef:... zender laat zich niet inregelen volgens de procedure. De oude laat zich aantoonbaar wel opnieuw instellen.

De auto gedraagt zich ook niet helemaal volgens het boekje, op een gegeven moment zouden ruitenwissers aan moeten gaan e.d. maar dat gebeurt niet.

Ook vreemd dat je het alarm wel met de sleutel aanschakelt, maar als je hem daarna stomweg open doet met de sleutel, gaat het alarm af. Anders had ik dat 2e kastje helemaal niet nodig.

Zal vanavond eens in het manual duiken...

Ruitenwissers zouden aan moeten gaan tijdens het aanleren van de nieuwe handzender?

Met de zender activeer je alarm en startblokkering en na openmaken met sleutel moet alarm dan dus afgaan omdat dit niet is uitschakeld via de afstandsbediening. Dit is helemaal normaal.

Hoezo 2e kastje dan helemaal niet nodig?

17 sep 2008 18:30

Ja, dan heb ik dat 2e kastje dus echt nodig! Anders ben ik de sigaar als ik de eerste kwijtraak.

Maar goed, het originele kastje liet zich dus wel opnieuw inregelen. De 1e keer was MH dat vergeten en was het originele kastje niet langer aangemeld. De 2e keer was het originele kastje er weer bij, en was de nieuwe nog steeds niet aangemeld.

Ergo, de procedure (41 minuten..) was goed, maar het nieuwe kastje doet het niet. Maar ja, alle codes erop kloppen en hij komt vers uit Stuttgart.. kan toch niets stuk aan gaan zou je zeggen..

Of toch maar domweg nog 1 bestellen en weer proberen?

Willem.

17 sep 2008 18:55

da's een mooie trial and error?! als het origineel porsche was zou ik vragen of MH Peize dat ding bij Porsche AG of bij Porsche Leusden heeft gekocht en moeten ze het daar maar regelen. Ik ga er toch vanuit dat 'origineel Porsche' betekent dat het zou moeten werken. Dan moet Porsche dat maar voor elkaar boxen... eehhhhh boxsen. :wink:

18 sep 2008 13:36

Is al bepaald in welke stand van het contactslot (stand S) de schakelaar van de zoemer wordt geschakeld: tussen stand 0 en I (de accessoirestand) of tussen I en II (contact aan) :?: Dit is het belangrijkste gegeven om de procedure juist te kunnen uitvoeren :idea:
Mocht S te dicht bij zitten of zelfs samenvallen met stand II dan kan het aanleren zo niet worden uitgevoerd en moet contact op worden genomen met een firma Porsche AG :!: :P
De ruitenwisser zie je helemaal niet werken, want niet relevant, als de S- stand tussen I en II wordt geschakeld.

Hoezo was het eerste kastje op een gegeven moment ook niet meer aangemeld :?: Een zender kan niet worden afgemeld, alleen opnieuw aangemeld...

Er zit wel een goede batterij in ... :?: :roll:

18 sep 2008 13:46

Bedankt voor je meedenken. Het is niet zo'n sexy probleem, maar ergens toch wel belangrijk..

Wat betreft het contact: volgens mij stond het contact =helemaal= aan. Want alles stond onder spanning, en de accu was dan ook binnen een uur leeg, waarna hij aan de lader moest.

Begrjip ik goed van jou dat dit (zeker) niet de bedoeling is? Dan zouden we nog een poging moeten wagen.


Wat betreft de originele zender. Volgens MH moeten uiteindelijk alle te gebruiken handzenders worden aangemeld in die ene minuut dat dit kan, door ze 1 voor 1 5 seconden in te drukken. Hij had dit de eerste keer nagelaten te doen met de originele zender, waarna deze niet meer functioneerde. In poging 2 kwam de 1e er weer bij en de nieuwe nog steeds niet.

En voor de batterij dient naar ik aanneem het controle LEDje..

18 sep 2008 14:48

Ok, nu begrijp ik dat de procedure wel goed is uitgevoerd door MH. De 1e keer de oude vergeten waardoor deze dan niet meer matched, de 2e keer dit gecorrigeerd waardoor wel weer ok.
(Dacht dat je het zelf probeerde...)

Als de nieuwe dan echter steeds niet mee komt kan ik alleen maar constateren dat deze een probleem heeft, en dus MH om dit te corrigeren/vernieuwen.
Hebben ze jou het hele spul mee gegeven zonder te controleren dat BEIDE werkten :?: :shock:

18 sep 2008 14:54

Nee joh, ik heb die zender gewoon in Peize gelaten. MH wil best een nieuwe bestellen en heeft me niets in rekening gebracht hiervoor of voor de tijd. Dus dat zit wel snor.

Maar als die nieuwe het dan OOK niet doet wordt het lastig. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo'n ding nieuw bestelt en dat gelijk stuk is.

Dus ik vroeg me af of er bekende problemen waren op dit vlak, vandaar deze thread.

Maar goed, bedankt, we bestellen er gewoon nog 1. Laat nog wel even weten hoe het afloopt..

-Willem.

18 sep 2008 15:02

willemvandevis schreef:Dat je zo'n ding nieuw bestelt en dat-ie dan gelijk stuk is.


Komt vaker voor dan iedereen hoopt en heeft ook een naam: DOA - Dead on Arrival.

( Ook een veel gebruikte term onder ambulance- en ziekenhuispersoneel :( )
Plaats een reactie