Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
29 sep 2008 18:44
Goede avond,
Ik ben in het bezit van 964 C4 zonder boord computer, nu vind ik dit toch wel een ardige optie. De vraag is of dit achteraf nog in te bouwen is. Mijn auto is van de L (1990)serie, in deze serie was de computer als optie verkrijgbaar. Nu weet ik dat ik voor de ombouw de volgende spullen nodig heb:
- toerenteller
- handle aan stuurkolom om de computer te bedienen
- sensor voor buitentemp. (in spiegel te plaatsen)
Als ik bovenstaande spullen heb, is het dan mogelijk om de computer te plaatsen? of is er ook andere kabelboom voor nodig?
Alvast bedankt voor de reacties.
30 sep 2008 8:33
hier is een link van hoe het te doen bij een 993.
Het is best veel werk.
http://p-car.com/diy/obc/
robert
30 sep 2008 13:12
Hi Robbert,
Bedankt voor de link! Idd een hele klus....nog maar even over na denken.
30 sep 2008 13:38
ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn de bedieningshendels aan het stuur ook een complete unit en vrij prijzig.
robert
30 sep 2008 21:58
Ik heb het artikel eens doorgelezen, ik vind het wel vreemd dat er blijkbaar 2 verschillende kabelbomen in omloop zouden zijn i.i.g. voor de 993 dan, om alleen de boord computer aan te kunnen sluiten
Eerst maar eens kijken wat het allemaal gaat kosten....
30 sep 2008 22:42
en waarom? Ik heb een boordcomputer maar die staat altijd op de snelheidsmeter. Zou hem niet missen... 't Is dat hij er al in zat...
01 okt 2008 0:27
Tja, waarom....
Ik vind het een leuke gadget, niet meer en niet minder. Wanneer blijkt dat e.e.a. niet te realiseren valt
jammer maar helaas.
02 okt 2008 0:25
Ik denk dat het altijd te realiseren valt. Maar of de kosten opwegen tegen de lol - dat kan je alleen zelf bepalen. Wat mij betreft dus niet. Maar ja... wie betaalt bepaalt!
03 okt 2008 15:22
Anders is dit miss wel een leuke 'gadget' .... de onderste..
http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_pa ... _insertkz=