Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

voorruit uit 911 halen

15 okt 2008 20:25

Hallo Porsche liefhebbers

even een restauratie vraagje ; ik moet een hoekje bij voorruit repareren (bekend plekje !) nu wil ik de voorruit daarvoor eruit halen . hebben jullie nog tips , do's en don't s hiervoor . of niet zelf klooien en even carglass voor laten rijden .

btw. betreft witte targa uit 1978 , vermoedelijk oude rijkspolitie porsche .

alvast bedankt voor de reacties .

ps. heb mij nog niet voorgesteld op forum , doe ik zeker nog !

15 okt 2008 21:04

Als je het rubber niet meer wil hergebruiken dan moet je dat gewoon voorzichtig stuk snijden. Dan ligt de ruit er zo uit. Is het rubber redelijk nieuw dan kan je de ruit er voorzichtig van binnenuit uit drukken.

16 okt 2008 13:44

Als de rubber niet hergebruikt hoeft te worden zou k em stuk snijden. Anders ga je meer druk op de ruit moeten zetten met het risico dat ze barst.

Carglass zou k niet bellen. Heb ik eens een offerte aan gevraagd om 4 ruitjes in mijn SC te zetten en die vroegen onomwonden 800 euro.

Heb de ruiten er dan maar zelf in gezet en dat was veruit een van de makkelijkste zaken die ik na mijn paint-job gedaan heb :)

16 okt 2008 13:53

Volgens mij kan je eerst voorzichtig de lijst uit het rubber trekken ... daarna kan je redelijk makkelijk het rubber van binnen naar buiten duwen - begin bovenin :idea:

Als het rubber in niet al te goede staat is - overweeg dan (inderdaad) om 'n nieuw raamrubber te kopen - en evt. 'n nieuwe lijst :wink:

16 okt 2008 14:12

Zoals ik het altijd deed; met een schroevendraaier van binnenuit het rubber over de rand drukken (stukje voor stukje).

Als het raam redelijk los ligt (meest als de helft er over heen ligt) pak je hem er zo uit.

Lijsten aan de buitenkant laten zitten, gaan meest stuk en krom :idea:

Suc 6

PS
Altijd rustig blijven

16 okt 2008 15:14

molen934 schreef:Lijsten aan de buitenkant laten zitten, gaan meest stuk en krom :idea:

Ik schreef niet voor niets: VOORZICHTIG :mrgreen:

16 okt 2008 15:21

Olaf schreef:
molen934 schreef:Lijsten aan de buitenkant laten zitten, gaan meest stuk en krom :idea:

Ik schreef niet voor niets: VOORZICHTIG :mrgreen:

Was dat niet voor de Egeltjes :idea:

16 okt 2008 15:33

Olaf schreef:Volgens mij kan je eerst voorzichtig de lijst uit het rubber trekken ................en evt. 'n nieuwe lijst :wink:

Dat weet ik op die manier dan wel zeker, dat je een nieuwe lijst nodig hebt. :idea:

16 okt 2008 15:34

Al doende leert men :lol:

Re: voorruit uit 911 halen

16 okt 2008 15:36

ivo de vette schreef: nu wil ik de voorruit daarvoor eruit halen . hebben jullie nog tips , do's en don't s hiervoor .

Gewoon in je stoel gaan zitten links of rechts , mag je zelf bepalen.
Stoel geheel naar achter, en met maat 44 in de hoek gaan drukken.
Daarna geen nieuwe ruit of lijst nodig, maar nieuwe rubber zou ik zeker doen.

@Olaf, wil je hem nog extra op de kosten jagen. :wink:

16 okt 2008 15:47

:silent:

16 okt 2008 16:08

Zeg Wim,

Dat eruit drukken met je voet deed ik meest bij jonge auto's, sterk glas en soepel rubber :!:
Maar bij een auto van 30 jaar oud :shock: :evil: :oops:

16 okt 2008 16:26

@Hans, gewoon in de bovenkant rubber wat WD40 spuiten, en hij gaat er soepeltjes uit, net als bij de jonkies. :wink:

17 okt 2008 11:50

Ik heb het samen met Erwin gedaan en het ging er allemaal redlijk soepel uit! De lijsten een beetje bijbuigen en een nieuw raamrubber erin... Dat was trouwens bij mij de rede van de ingreep. Nieuwe raamrubbers!

17 okt 2008 12:08

methode die wim aangeeft gaat heel makelijk, let op dat aan de andere kant iemand even de ruit tegen houdt

en gelijk voor 150 euro een nieuw voorruitje er in zou ik zeggen, lekker steenslag vrij

18 maart 2009 23:25

Dinsdag de auto weggebracht om voorruit te laten vervangen. En ja hoor, roest op de bekende plekken
:( Hier een paar foto's,van voor en na de reparatie! AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Morgen wordt er gespoten :lol:

18 maart 2009 23:34

Met wat. :lol: :lol: :wink:

18 maart 2009 23:40

:mrgreen: :mrgreen:

19 maart 2009 13:20

ik weet niet hoe het bij de oudere zit maar bij mijn 964 schrok ik hoe makkelijk deze er uit ging.
inspuiten met wd 40 en je drukt hem er met 1 vinger uit.

gr anton964

19 maart 2009 13:24

Ging bij mij op dezelfde manier Anton.
Is inderdaad fluitje van een cent, als ik tenminste van een oudje mag spreken. :wink:

19 maart 2009 13:48

arenarood schreef:Dinsdag de auto weggebracht om voorruit te laten vervangen. En ja hoor, roest op de bekende plekken

Morgen wordt er gespoten :lol:

Rubber tussen het scherm en parafan weggehaald :?:
Vind het anders zoooo lelijk, je zit er met je snuit bovenop :shock:

19 maart 2009 13:54

Ja, rubber is weggehaalt :idea:

19 maart 2009 13:56

Goed zo jochie :D

19 maart 2009 13:57

Ja papa :lol:

19 maart 2009 15:16

de constructie niet helemaal begrepen dus...
Plaats een reactie