Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Montage eindstukken 993S Carnewal

23 okt 2004 20:35

Ik wil van mijn 993 2S de eindstukken vervangen door verchroomde eindstukken van carnewal.com ( http://www.carnewal-europe.com/cpx_p93017.htm ), maar heb 2 linker handen.

Heeft iemand hier ervaring mee. Volgens mij mag het niet zo moeilijk zijn en laten we eerlijk zijn, je moet ergens beginnen.

Heeft iemand tips, hoe dit aan te pakken of moet ie toch ff ergens op een brug?

ALVAST BEDANKT.

23 okt 2004 20:52

RS-R en Marcel :arrow: ik zou even de zoekfunctie hierboven laten zoeken naar 'mufflers'. Weet je alles :wink:

23 okt 2004 22:49

horn schreef:RS-R en Marcel :arrow: ik zou even de zoekfunctie hierboven laten zoeken naar 'mufflers'. Weet je alles :wink:

Bedankt voor je reactie Horn.
Ben erdoorheen gebladerd, maar kom niets concreets te weten over de montage.

Het gaat mij alleen om de verchroomde eindstukken en wat ik mij eigelijk alleen afvraag, moeten die inderdaad 340 euro kosten (of zit daat ook nog een deel van de eindemper aan vast) en hoe zitten die bevestigd aan de uitlaat. Ik neem toch niet aan dat je met een lasapparaat aan de slag moet of wel?

Misschien moet ik er maar eens op de rug onder.

Concrete tips zijn zeer welkom.

23 okt 2004 23:23

Deze zijn in elk geval voor de S, de andere zijn ook verkrijgbaar:

http://www.carnewal-europe.com/cpx_p93073.htm

en kosten € 160.

Volgens de beschrijving zijn de moeren, de bouten en de ringetjes meegeleverd, lijkt dus niet zo moeilijk. Er staat tevens: Contact us for more information = info@carnewal.com

Simpel toch, niet?

23 okt 2004 23:51

Lou schreef:Deze zijn in elk geval voor de S, de andere zijn ook verkrijgbaar:

en kosten € 160.

Volgens de beschrijving zijn de moeren, de bouten en de ringetjes meegeleverd, lijkt dus niet zo moeilijk. Er staat tevens: Contact us for more information = info@carnewal.com

Simpel toch, niet?

Ok, die kan ik er dus wel onder knutselen. Maar ik ga ervan uit dat ik de wide-body versie moet hebben (voor de S), en die is 340 euro. Vraag ik mij echt af waar ze die 180 extra euro's aan besteed hebben?

24 okt 2004 0:12

Vind het persoonlijk zelf ook veel geld hoor. Voor die prijs laat je ze makkelijk op maat maken. Vraag Dirkie maar.

24 okt 2004 9:12

ik vind die van carnewal niet eens mooi

24 okt 2004 9:29

Marcel schreef:ik vind die van carnewal niet eens mooi

Sorry, dacht dat jij die ook had. Maar gezien bovenstaande reactie zal dat wel niet zo zijn... :lol:

24 okt 2004 9:39

mkt schreef:Maar ik ga ervan uit dat ik de wide-body versie moet hebben (voor de S), en die is 340 euro. Vraag ik mij echt af waar ze die 180 extra euro's aan besteed hebben?

Productiekosten :idea: :arrow: de widebody is toch ook iets uitzonderlijker dan de "small"-body :wink: 't is ook een heel ander eindstukje volgens mij ... :shock:

24 okt 2004 12:06

Monteren is volgens mij net als het omschuiven van een condoom om de bestaande pijp; alleen klem je deze nog even vast met een ring, een bout en een moer (dat is het einige verschil, tenminste voor het grootste deel van de populatie....)

24 okt 2004 13:33

lindemans schreef:... tenminste voor het grootste deel van de populatie....)

:lol: :lol: :lol: :lol:

24 okt 2004 15:42

Deze moet je dus hebben.
en montage is eenvoudig.
Afbeelding
dan wel de wide body versie, en let wel ze zijn duur omdat het originele Porsche eindstukken zijn.
Neem nou deze maar want je krijgt van die andere (LELIJKE :roll:) spijt.

24 okt 2004 15:48

mkt schreef:
horn schreef:RS-R en Marcel :arrow: ik zou even de zoekfunctie hierboven laten zoeken naar 'mufflers'. Weet je alles :wink:

Bedankt voor je reactie Horn.
Ben erdoorheen gebladerd, maar kom niets concreets te weten over de montage.

Het gaat mij alleen om de verchroomde eindstukken en wat ik mij eigelijk alleen afvraag, moeten die inderdaad 340 euro kosten (of zit daat ook nog een deel van de eindemper aan vast) en hoe zitten die bevestigd aan de uitlaat. Ik neem toch niet aan dat je met een lasapparaat aan de slag moet of wel?

Misschien moet ik er maar eens op de rug onder.

Concrete tips zijn zeer welkom.

Worden gewoon vastgeschroefd, je kunt eventueel de originele klemmen gebruiken( nmaar bij Carnewal krijg je alle bevestigingsmateriaal erbij geleverd), en duur, ja... Porsche weet je wel.
Af en toe op Ebay kijken, alleen die dingen gaan voor veel geld weg.

24 okt 2004 20:04

mkt schreef:
Lou schreef:Deze zijn in elk geval voor de S, de andere zijn ook verkrijgbaar:

en kosten € 160.

Simpel toch, niet?

Ok, die kan ik er dus wel onder knutselen. Maar ik ga ervan uit dat ik de wide-body versie moet hebben (voor de S), en die is 340 euro. Vraag ik mij echt af waar ze die 180 extra euro's aan besteed hebben?

Nou..van de buitenkant lijkt het idd niet veel bijzonders ,maar na demontage[jaja zelf gedaan :? ]zul je toch zien dat er veel werk van gemaakt is...en als ik dat klusje kan doen kan een ander dat zeker :roll:

24 okt 2004 20:27

Lou schreef:Vind het persoonlijk zelf ook veel geld hoor. Voor die prijs laat je ze makkelijk op maat maken. Vraag Dirkie maar.

idd ... en dan heb je weer wat een ander niet heeft ... :wink: Maar vergis je niet ... Mijn uitlaattipje is meesterlijk gelast ... maar dat kost wel iets hoor ...

eneuuu das een prima klusje om mee te beginnen :!:

succes :wink:
Laatst bijgewerkt door dirkie op 24 okt 2004 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.

24 okt 2004 20:37

En x 2, niet vergeten.
Custom made kan dan nog wel eens tegen vallen. :?
Plaats een reactie