Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

993 2S vs. 4S

24 okt 2008 10:58

Hoe verhoudt het weggedrag van een 993 2S t.o.v. een 4S? Is een 4S echt zoveel beter? Het prijsverschil tussen een 2S en een 4S is behoorlijk dus waarom een 4S aanschaffen? De verkoopprijzen van 993's type S zijn natuurlijk abnormaal hoog. iemand adviezen, suggesties?
Rijd nu zelf 964 Carrera 4 waarbij het weggedrag vergeleken met een 2 versie wel navenant is (althans, dat is mijn mening....)

24 okt 2008 11:00

:popcorn:

Re: 993 2S vs. 4S

24 okt 2008 11:39

Cuprohr schreef:De verkoopprijzen van 993's type S zijn natuurlijk abnormaal hoog. iemand adviezen, suggesties?


Lekker in je 964 blijven rijden dan :idea:

Hoeveel popcorn heb je, Maarten :?: ... dit kan wel weer 'ns 'n lang draadje worden met herhalingen van 2 vs 4 commentaar ...

24 okt 2008 12:39

Heb net een pallet besteld. En een tankauto coli. Ik ben er klaar voor!

24 okt 2008 13:05

Ik zeg niets ... :jump:

24 okt 2008 13:13

Wat mooi is moet je betalen :idea: net als vrouwen

24 okt 2008 19:33

Wat fijn dat er iemand nog iets zinnigs kan zeggen....

24 okt 2008 19:40

't ken vriezen en 't ken dooien :mrgreen: :wink:

24 okt 2008 19:43

Een 4s is duurder dan een 2s niet omdat het weggedrag beter is, het weggedrag is anders. Een 4s is duurder omdat het nu eenmaal een 4s is, dat klinkt raar, maar is wel zo. Een targa is duurder niet omdat tie beter is maar omdat het een targa is.

Er zijn trouwens meer verschillen dan de 4wd tussen een 4s en 2s. Een 4s heeft standaard het turbo onderstel en remmen.

Re: 993 2S vs. 4S

24 okt 2008 19:54

Cuprohr schreef: waarbij het weggedrag vergeleken met een 2 versie wel navenant is (althans, dat is mijn mening....)


please enlighten me...

24 okt 2008 20:05

Peter 993 schreef:Er zijn trouwens meer verschillen dan de 4wd tussen een 4s en 2s. Een 4s heeft standaard het turbo onderstel en remmen.

En dat is een veel geciteerd misverstand: alleen de remmen zijn anders. De veren en dempers en stabi's, alles is exact gelijk :idea:

Ok, de velgen zijn standaard 18" maar ook niet de holle spaak versies van de Turbo, en het is makkelijk te veranderen.

En de neus van een 4(S) voelt zwaarder, door de 4, dus 8)

24 okt 2008 21:08

Paul van Engelen schreef:
Peter 993 schreef:Er zijn trouwens meer verschillen dan de 4wd tussen een 4s en 2s. Een 4s heeft standaard het turbo onderstel en remmen.

En dat is een veel geciteerd misverstand: alleen de remmen zijn anders. De veren en dempers en stabi's, alles is exact gelijk :idea:

Ok, de velgen zijn standaard 18" maar ook niet de holle spaak versies van de Turbo, en het is makkelijk te veranderen.

En de neus van een 4(S) voelt zwaarder, door de 4, dus 8)


Maar heeft de 2S een turbo onderstel? volgens mho niet, maar kan me vergissen, n "gewoon" carrera onderstel met spoorverbreders :roll:

24 okt 2008 21:11

volgens mij is ide 4s helemaal turbo op de motor en de vleugel na :wink:

24 okt 2008 21:13

het gaat over de 993, niet de 996 4S :idea:

24 okt 2008 21:13

daar heb ik het ook over :wink:

24 okt 2008 21:20

drknauf schreef:volgens mij is ide 4s helemaal turbo op de motor en de vleugel na :wink:

volgens mij ook. 2S alleen de looks :roll:

24 okt 2008 21:40

2s is gewoon een wannabee :wink:


maar desondanks zou ik hem wel heel graag willen hoor 8)

24 okt 2008 21:42

Paul van Engelen schreef:
Peter 993 schreef:Er zijn trouwens meer verschillen dan de 4wd tussen een 4s en 2s. Een 4s heeft standaard het turbo onderstel en remmen.

En dat is een veel geciteerd misverstand: alleen de remmen zijn anders. De veren en dempers en stabi's, alles is exact gelijk :idea:

Ok, de velgen zijn standaard 18" maar ook niet de holle spaak versies van de Turbo, en het is makkelijk te veranderen.

En de neus van een 4(S) voelt zwaarder, door de 4, dus 8)


Hoezo, die vier staat toch achterop :!: :wink:

Re: 993 2S vs. 4S

24 okt 2008 21:43

Cuprohr schreef:Rijd nu zelf 964 Carrera 4 waarbij het weggedrag vergeleken met een 2 versie wel navenant is (althans, dat is mijn mening....)

Want? Heb beiden gehad en echt amper/geen verschil gemerkt. Rij jij vaak op een circuit?

24 okt 2008 22:27

denk dat het vooral imago is (ook al zo in de markt gezet bij introductie), 4S staat nog wat dichter bij de turbo. Vind zelf trouwens het rooster achterop van de 2S weer mooier. Maaarrr... vind ze gewoon allebei heel erg begerenswaardig, ik zou gewoon ook voor de 2S serieus gaan kijken, ik denk qua rijgedrag zeker niet 'minder'.

25 okt 2008 1:15

Cuprohr schreef:Wat fijn dat er iemand nog iets zinnigs kan zeggen....


... voortaan dan maar eens de zoekfunctie gebruiken, voordat je besluit 'n topic te openen :idea: :wink:

25 okt 2008 2:34

4S of 2S.

Maakt niet uit voor de doorsnee rijder. Neem die wagen die het meest aan je wensen beantwoordt (opties, kleur, ...) en die er het best uit ziet.
In beide gevallen erg mooie wagens.
Prijs zou hetzelfde moeten zijn, aangezien de 2S in een kleinere oplage geproduceerd is.

Wil je echt iets speciaals, zoek dan eens naar een originele Carrera 2S in Vesuvio Metallic.

Maar onthou dit: een "gewone" carrera 2 of 4 biedt misschien nog dat tikkeltje meer rijplezier (minder gewicht), maar heeft natuurlijk iets minder die sexy heupen.

Enjoy your search!

25 okt 2008 5:19

Flatsix6 schreef:Wil je echt iets speciaals, zoek dan eens naar een originele Carrera 2S in Vesuvio Metallic.


Kijk, eindelijk iemand die het snapt..... :res:

25 okt 2008 9:29

@Don en anderen: lees dit draadje in het Naslagwerk eens 8)

25 okt 2008 9:46

Paul van Engelen schreef:... en anderen: ...


Waaronder topicstarter Cuprohr :wink:
Plaats een reactie