Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
29 okt 2008 21:50
Ik heb een Boxster S, 986 uit 2001 met een nieuwe accu. Ik ben op zoek naar een druppellader die direct op de sigaretten aansteker aangesloten kan worden. Heeft iemand een tip mbt merk en verkoop adres. Hartelijk dank voor jullie hulp.
29 okt 2008 22:00
zoekfunctie gebruiken
29 okt 2008 22:15
pitiboxster schreef:Ik heb een Boxster S, 986 uit 2001 met een nieuwe accu. Ik ben op zoek naar een druppellader die direct op de sigaretten aansteker aangesloten kan worden. Heeft iemand een tip mbt merk en verkoop adres. Hartelijk dank voor jullie hulp.
Gewoon die van Porsche, kost ongeveer 50 euro.
29 okt 2008 22:27
Gewoon bij de lokale P dealer. Werkt perfect.
29 okt 2008 22:32
Mensen, hartelijk dank, ga morgen direct naar de dealer.
30 okt 2008 0:29
Bij oa Erpa:
http://www.erpa.nl/db/overzichten/onder ... php?id=231
Worden tevens regelmatig op dit forum aangeboden.
30 okt 2008 12:42
Druppelladers genoeg te vinden. In principe is iedere druppellader met een laadstroom van ongeveer 300mA of meer ruim voldoende voor een Porsche.
Als je het goed wilt doen kun je een intelligente kopen die niet alleen laadt maar ook met regelmaat de accus belast en weer bijlaad.
30 okt 2008 19:25
Vind de originele van P. er strakker uitzien en dat (normaal) voor dezelfde prijs
30 okt 2008 20:43
heb toen voor de mijne gekozen omdat die direct via een kabeltje op de accu kon en niet via de sigarettenaansteker hoeft. Dit omdat een porsche specialist mij ooit vertelde dat vooral bij de oudere gebakkies zoals de mijne de passing van het laaddeel op de sigarettenaansteker niet altijd goed is en daardoor de Porschelader niet altijd oplaadde... Geen idee of het echt zo is, maar ik merk wel dat ik de autoladers van mijn gsm en van mijn TTG in de gaten moet houden daar ze na een hobbel nog wel eens geen contact meer maken. Maar wie betaalt, bepaalt. Dus doe wat je wilt, volgens mij ontlopen die dingen elkaar allemaal niet zoveel qua prijs. Recentelijk volgens mij hier ergens een topic gelezen van mensen die zo'n druppellader voor een paar euro bij de Aldi hadden gescoord.
30 okt 2008 21:08
Die passing klinkt mij als een kletsverhaal.
Wat wel klopt is dat bij o.a. het oudere 3.2 gebakje - liefdevol bedoeld

- de aansteker via het contact is geschakeld en het via die kant dus helemaal niet werkt
Bij de 993 is dat geen punt meer. Heb overigens ook een verloop er bij via vrouwtjesaanstekersteker

naar accu klemmen.
En dat losraken door schudden, dat lijkt me niet zo'n punt bij een druppellader, d.w.z. ik gebruik het ding nooit rijdend
30 okt 2008 22:11
Is bij benadering aan te geven hoeveel dagen (weken?) je een 993 cabrio uit 1996 zonder druppellader in je garage kan laten staan? Ik heb de druppellader deze zomervakantie twee weken wel gebruikt maar weet niet of dat eigenlijk wel nodig was. Grote angst blijft natuurlijk thuiskomen en vervolgens moeten constateren dat je accu leeg is terwijl je net lekker wil gaan rijden...
30 okt 2008 22:15
voahhh weinig in de
AANBIEDING
30 okt 2008 23:19
Tikmans schreef:Is bij benadering aan te geven hoeveel dagen (weken?) je een 993 cabrio uit 1996 zonder druppellader in je garage kan laten staan? Ik heb de druppellader deze zomervakantie twee weken wel gebruikt maar weet niet of dat eigenlijk wel nodig was. Grote angst blijft natuurlijk thuiskomen en vervolgens moeten constateren dat je accu leeg is terwijl je net lekker wil gaan rijden...
twee weken moet normaliter met een goede accu wel lukken. Mijn 964 cabrio kon een week zonder buiten blijven staan. Recentelijk bleek echter één van de cellen van deze accu volledig naar zijn grootje. Hangt uiteraard ook af of je lekstroom oid hebt, blijft er ergens een lampje aan staan (kofferruimte...), hoeveel trekt je alarm etc. Maar als ik hier lees kan twee weken zonder zeker.
30 okt 2008 23:23
Ik had onlangs de 993 3 weken laten staan en toen startte ze nog. Maar ik probeer haar wel wat vaker uit te laten
30 okt 2008 23:37
Ha, het is weer herfst, de blaadjes van de bomen en de druppelladers op het forum.
Een opmerking over druppelladers via het contactslot. Er gaat dan een stroom door je auto lopen waaroor volgens er een nadelig roestend effect op kan treden (een soort van omgekeerde kathodische bescherming). Zelf trek ik één accupool los (raad eens welke?) en sluit dan de Porsche druppellader (speciaal adaptersetje van Porsche met twee accuklemmetjes) aan op de accupolen. Doe ik eigenlijk alleen nog na vakanties. Verder rij ik toch voldoende met die fijne wat oudere 911 (3.2'tje).
31 okt 2008 14:43
@Tikmans: 3 a 4 weken moet met een goede accu en een normale verbruikstroom van 40 mA (...?) lukken.
Nicolò schreef:Een opmerking over druppelladers via het contactslot. Er gaat dan een stroom door je auto lopen waaroor volgens er een nadelig roestend effect op kan treden (een soort van omgekeerde kathodische bescherming).
Er loopt nooit stroom via contactslot. D.w.z. of het opladen gaat direct op de accu of via de aansteker die niet geschakeld is via contactslot
Zou iemand het contactslot aan laten staan, dus met sleutel er in
31 okt 2008 16:10
Was een verschrijving; ik bedoelde natuurlijk sigarenaansteker en niet het contactslot.
01 nov 2008 14:58
Horn, Lydia en Paul: dank voor jullie reactie.
01 nov 2008 15:18
Tikmans schreef:Horn, Lydia en Paul: dank voor jullie reactie.
Ja, graag gedaan!
01 nov 2008 15:42
Nicolò schreef:Ha, het is weer herfst, de blaadjes van de bomen en de druppelladers op het forum.
Een opmerking over druppelladers via het contactslot. Er gaat dan een stroom door je auto lopen waaroor volgens er een nadelig roestend effect op kan treden (een soort van omgekeerde kathodische bescherming). Zelf trek ik één accupool los (raad eens welke?) en sluit dan de Porsche druppellader (speciaal adaptersetje van Porsche met twee accuklemmetjes) aan op de accupolen. Doe ik eigenlijk alleen nog na vakanties. Verder rij ik toch voldoende met die fijne wat oudere 911 (3.2'tje).
Ik heb de druppellader met zo'n verloopsnoertje direct op de accu zitten. Zou er dan echt zoveel stroom buiten de kring lader/accu gaan lopen? Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat daar zoveel anode/kathode effecten optreden. Weet wel dat je op moet passen met walstroom en aluminium zeiljachten in zout water, maar bij de P. in een droge garage op rubberbandjes denk ik dat het wel meevalt. Maar heb er niet echt voor geleerd.
01 nov 2008 15:53
Bij een druppellader in de sigarenaansteker gaat de stroom via de contactlip het circuit in; de accu staat met de aardekabel aan het chassis verbonden, dus loopt er stroom via het chassis. Daar doen rubber bandjes niks aan af IMHO.
01 nov 2008 16:20
Ik bedoelde/schreef dat de lader bij mij direct op de accu zit. Dan lijkt het mij niet dat er veel stroom buiten die kring gaat lopen; dus dat het mij niet erg nuttig lijkt de minpool van de accu los te halen
(de situatie zoals jij in je post hierboven ergens beschreef). Verder schreef ik dat ik er verder ook niet voor geleerd heb.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.