Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

INBOUW RADIO + SPEAKERS 911 TYPE 964

03 nov 2008 18:45

Hallo Liefhebbers,

Aangezien mijn radio en speakers nog origineel zijn (1990!) en de speakers helemaal versleten wil ik ze gaan vervangen door meteen een sobere nette radio-CD en nieuwe speakers zowel voor als achter te willen plaatsen.

Heeft er iemand een idee voor een sobere radio en speakers die zonder gekke aanpassingen passen. Ben al langs diverse inbouwcenters geweest maar meestal weten ze niet wat er origineel met het gebruik van de inbouwringen (tweeter 60 mm diamter!) in past of ze komen met hele rare setjes waar ik zelf moet gaan zagen of opvullen of zij !? heb daar dus weinig vertrouwen in en wil dus gewoon een nette nieuwe radio en speakers die er zo in kunnen.

Achter kom ik er helemaal niet uit aangezien ik de speakers en kapjes niet eens los krijg. Heeft iemand daar ervaring mee !?

Alle info is van harte welkom en alvast bedankt daarvoor

Groeten,

Bram

03 nov 2008 20:39

Kijk eens op de site van JBL.

http://www.mobiletoys.com/partners/jbl/Default.aspx

03 nov 2008 21:05

Ik heb een clarion radio. Is wel alweer een paar jaar oud.
Past erg goed. En je kan de verlichting aanpassen zodat je hem op oranje kunt zetten. Staat niet zo gepimpt.

03 nov 2008 21:11

Hi,

Ik heb ook zowel mijn achter speakers vervangen als de grotere in de deuren. Als ik het goed heb moet je eerts de "grills" van de achter speakers los wipppen (voorzichtig!) dan kun je zo de speakers los schroeven. Ik zelf he eerst de gehele hoedenplank los gemaakt....kun je deze ook meteen goed schoonmaken. Wat betreft de voor speakers (midden en lage tonen) deze kun je eenvoudig vervangen en daar zijn goede alternatieven voor te krijgen. Bijv pioneer.

Alleen de tweeters heb ik niet vervangen, weet iemand daar goede vervangers voor? of toch maar nieuwe originele bestellen?

03 nov 2008 21:31

Hallo mensen,

Weten jullie toevallig ook hoe het dan zit met filters voor de voorspeakers aangezien het een aparte tweeter en woofer betreft ?

Heeft iemand dat zelf al eens veranderd en waar plaats je dan het filter aangezien je weinig plaats hebt !?

alvast bedankt,

Bram

03 nov 2008 21:38

gebruik de zoekfunctie en een wereld zal voor je opengaan :idea: Wat ik een erg mooie cd/mp3 speler in een 964 is (denk ik niet meer makkelijk nieuw te krijgen)

Afbeelding

03 nov 2008 21:41

Bravon schreef:Hallo mensen,

Weten jullie toevallig ook hoe het dan zit met filters voor de voorspeakers aangezien het een aparte tweeter en woofer betreft ?

Heeft iemand dat zelf al eens veranderd en waar plaats je dan het filter aangezien je weinig plaats hebt !?

alvast bedankt,

Bram

deze zitten , ja hoe leg je dat uit.
het opberg vakje aan je deur maar dan zo vermogelijk naar voren, je ziet het pas als je het eraf haalt.

robert

03 nov 2008 21:59

horn schreef:gebruik de zoekfunctie en een wereld zal voor je opengaan :idea: Wat ik een erg mooie cd/mp3 speler in een 964 is (denk ik niet meer makkelijk nieuw te krijgen)

Afbeelding

:thumleft: :^:

De Pioneer DEH-77MP is inderdaad niet meer (nieuw) te koop. Wel de DEH-P88RS: Afbeelding

03 nov 2008 22:02

Meteen navi erin, leuke Becker?

03 nov 2008 22:12

:thumleft:

Afbeelding

03 nov 2008 22:12

Ben echt op zoek naar een strakke en in ieder geval zwarte radio

Heb net op advies op de site van JBL gekeken en kom dan op

Voor : JBL GTO-507-C

Achter: JBL P6462

Wellicht heeft iemand ervaring en weet iemand nu hoe je de achter speakers kunt losmaken !? Tevens de vraag of er nu al origineel filters in zitten en waar deze weggewerkt zitten om eventueel nieuwe te plaatsen?

03 nov 2008 22:14

Olaf,

Ik begrijp dat je deze Becker radio's verkoop voor 325 euro !? Zijn ze dan nieuw en wat doe jij eventueel aan inbouw van radio incl. speakers eventueel advies of gedeeltelijke inbouw ?

03 nov 2008 23:08

horn schreef:gebruik de zoekfunctie en een wereld zal voor je opengaan :idea: Wat ik een erg mooie cd/mp3 speler in een 964 is (denk ik niet meer makkelijk nieuw te krijgen)

Afbeelding

Zacht prijsje:
http://link.marktplaats.nl/201438363

03 nov 2008 23:11

Bravon schreef:Heb net op advies op de site van JBL gekeken en kom dan op

Voor : JBL GTO-507-C

:lol: Zoek eens hier op "JBL" + "GTO". ;)

Bravon schreef:Olaf,

..... wat doe jij eventueel aan inbouw van radio incl. speakers (...) ?

Het werk. :lol:

03 nov 2008 23:51

Bravon schreef:... speakers eventueel advies ...

Focal :idea: door Becker geadviseerd :wink:

03 nov 2008 23:55

Ik heb zelf net mijn destijds nieuw gekochte Blaupunkt Seattle MP74 eruit gehaald . Nee, is niet te koop, komt in mn bussie.
Het is een geweldige radio (tja Blaupunkt :!: ), cd mp3 speler met een nagenoeg zwart front. Is helaas niet meer nieuw verkrijgbaar, maar op Ebay nog regelmatig tegen "zachte prijsjes" vindbaar.

Hij was me niet zwart genoeg :lol: , en dus een gebruikte Becker Cascade erin gezet :ba: :ba: :ba:.
Tering zijn die rotdingen nieuw duur :idea:
Ik moet zeggen geweldig. Egaal zwart met witte verlichting (heb verder ook overal, ook aircounit, witte led's in!). Hij produceert een mooi geluid, is even goed/eenvoudig te bedienen als de Blaupunkt (is ook wel es anders) en heeft een blauwetand carkit die ook nog eens goed werkt.

O ja en er schijnt navigatie in te zitten :lol: :lol: :lol: , maar goed ik gebruik TT op mn smartophone met een overzichtelijk kaartje, dus dat is minder interessant :wink: .

Mocht ik in de komende dagen de tijd vinden, zal ik een plaatje plaatsen van mn 964 dashboard met radio.

04 nov 2008 0:40

ik vind een groot nadeel van de becker dat het maar een paar watt versterker heett.een pioneer geeft al snel 4 x 50 watt.

anton964

04 nov 2008 1:00

anton964 schreef:ik vind een groot nadeel van de becker dat het maar een paar watt versterker heett.een pioneer geeft al snel 4 x 50 watt.

anton964

uh.. sinus of max. :idea:

Een Becker heeft 4x18 sinus en 4x30w max.
Wat je ook niet moet vergeten...wattestaafjes of watten :lol: :lol: :lol: .
Getalen zijn niet alles, kwaliteit cq klank is ook belangrijk.

Ik draai bijvoorbeeld liever 30 W 100% open, dan 50 W 50% :wink: omdat het anders pijn aan de oren doet (wat niet perse bij de Pioneer zo moet zijn trouwens).

Ter info, mn Blaupunkt zou 26w sinus en 50W max hebben. Ik moet eerst nog eens goed "testen" (hij zit net), maar mijn eerste indruk was toch dat hij niet voor de Blaupunkt onder deed.
Misschien heeft dit ook te maken met de standaard voedingsdraden van de spanningsverzorging... (is maar een idee) waardoor het effectieve maximum vermogen beperkt wordt (ongeacht radiospecificatie). Vaak worden immers aparte aders gelegd voor de autodisco's.

Dus wat mij betreft... getallen zijn maar getallen 8) .

04 nov 2008 8:02

Bedankt voor de info !

Verdere tips zijn welkom ik wil deze week een beslissing maken welke radio en welke speakers erin komen.

De originele Porsche radio hou ik er zeker bij maar weet iemand hoe ik die los kan maken want heb het al met 2 verschillende pinnetjes van andere merken radio's geprobeerd maar er zit geen beweging in !

04 nov 2008 20:37

ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ben zelf ook op zoek naar een stereo in de 964 cabrio, maar ben er nog niet uit.

04 nov 2008 21:28

Op advies heb ik de bak er inmiddels afgeschroeft en inderdaad zit dan tussen de bak met het klepje en het voorste gedeelte van de bak zonder klepje dus zeg maar onder de deuropener een bakje waar draden binnen komen en waar dus volgens mij het originele filter achter zit. Nu zie ik alleen dat dit van de binnenkant dus geschroefd is dus zeer onhandig! weet iemand hoe ik deze eraf kan halen of moet ik dan echt heel mijn deurpaneel verwijderen en is dat een moeilijke klus of valt dat mee !?

Krijg ik deze daarna ook nog fatsoenlijk terug vraag ik me af ??

Alle info welkom !

05 nov 2008 17:59

Ik ben erg goed geholpen door ASD Maarssen en heb uiteindelijk ook voor Becker met iPod/navi/Bluetooth gekozen in plaats van een schreeuwerige Japanse radio. Met speakers van Polk Audio.

05 nov 2008 18:27

Bravon schreef:Weet iemand hoe ik deze eraf kan halen of moet ik dan echt heel mijn deurpaneel verwijderen en is dat een moeilijke klus of valt dat mee !?
Krijg ik deze daarna ook nog fatsoenlijk terug vraag ik me af ?

Ja, het hele paneel verwijderen, simpel klusje en komt weer helemaal fatsoenlijk terug. Tevens goed moment om de beschermfolie tegen regenwater te inspecteren/vervangen.
Lange inbussleutel 5mm is nodig voor verwijderen armsteun en zit in boordgereedschapset; slingertje van een evt cariodak past ook, dacht ik.

Handleiding voor een 993 (nagenoeg gelijke constructie...)
http://www.pelicanparts.com/techarticles/pcar_com/doorpanel.htm

05 nov 2008 22:09

Volgens mij moet ik bij mijn 964 wel het hele deurpaneel verwijderen ipv. alleen de onderkant om bij de speakers te komen of niet !?

De bak heb ik er al af en is inderdaad een simpel klusje

05 nov 2008 22:18

idd, hele deur paneel,

kan je meteen het plastic regen water scherm controleren zoals hier boven al eerder vermeld.

als deur paneel eruit is werkt het makkelijker,

robert
Plaats een reactie