Ik heb ook veel info gehaald uit de boeken die aangeraden worden. Ik weet alleen de titels niet uit mijn hoofd, waarschijnlijk staan ze hier ergens genoemd:
Naslagwerk Kan je meteen het lijstje van Pascal nog even doornemen.
Waar ik op lette was of de auto een standaard of de hydraulische kettingspanner (voor de 3.2) had. De geleerden zijn het er niet altijd over eens, waar het op neer komt is dat als de standaard spanners goed onderhouden of zelfs vervangen zijn zou er geen probleem hoeven te onstaan. Maar met de hydraulische heb je minder zorgen (mho). Je kunt het zien aan de extra olieleidingen (heb er evt. een foto van) maar het zou natuurlijk uit de historie gehaald moeten kunnen worden.
Verder de gebruikelijke roestplekken: onder koplampen, raamlijsten en bij die van mij ook in de wielkappen. Steenslag is normaal, maar controleer of de schades niet te diep zijn.
De SC had nog niet een RVS uitlaat, die heb ik onlangs gedeeltelijk moeten vervangen (warmtewisselaar en pijp tussen ww en einddemper) voor €2000,-. Als die al vervangen is scheelt dat dus wel een slok.
Bij die van mij was er ook speling in het stuur. Ze hebben het stuurhuis niet vervangen (wel kogels en stuur koppeling (?)), maar dat schijnt wel vaker voor te komen. Ook zeer prijzig.
Zorg dat je alles test zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Mijn rechter buitenspiegelverstelling en achterruit verwarming werkten niet. Kleinigheidjes, maar toch. Zorg er voor dat de auto koud is als je hem voor het eerst gaat starten. En test de verwarming, als die niet goed werkt is er een kans dat je warmtewisselaars niet meer goed zijn. Laat de auto ook uitrollen tot stilstand om te testen of de rem niet aanloopt.
En neem iemand mee die niet gaat hyperventileren als hij in een Porsche zit
en die dus voor wat nuancering kan zorgen.
Prijzen? Wisselend, een opknappertje voor €10.000, een goed rijdende maar niet vlekkeloze voor €15.000, een concours kwaliteit: wat de gek er voor geeft, maar toch zeker €20.000,-
Zo, heel wat informatie maar ik weet zeker dat er nog meer tips zijn. O, wacht, je vroeg alleen om de zwakke punten in de carrosserie...nou, dan ongevraagd nog meer info