Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Airco boxster

04 dec 2008 0:32

Ben in bezit van een Boxster uit '97. Regelmatig valt de airco uit wat met dit snertweer niet fijn is. Nu blijkt uit de handleiding dat de airco bij een buitentemperatuur onder de 3 graden automatisch uitschakelt (wie bedenkt zoiets). Weet iemand hoe deze grens te veranderen of uit te schakelen is?

04 dec 2008 2:15

Het is niet zonder reden. Als de temperatuur lager is, dan bevriest heel de aircosysteem, wat dan stuk kan gaan en dan wordt er helemaal niks meer gekoeld.

Re: Airco boxster

04 dec 2008 9:17

Jogroen schreef:Nu blijkt uit de handleiding dat de airco bij een buitentemperatuur onder de 3 graden automatisch uitschakelt (wie bedenkt zoiets).

Noem mij een auto waar dat niet zo is.......

Als dit niet gebeurd gaat de boel stuk.

04 dec 2008 22:40

Ik heb al vele auto's gehad met (automatische) airco, was altijd aan te zetten, ook in echt barre winters. Het systeem wordt volgens mij gevuld met een vloeistof die niet bevriest.

05 dec 2008 0:04

Probleem is ook niet dat vloeistof (koudemiddel) niet bevriest, maar water bevriest wel op 0 graden. De verdamper wordt dus erg koud. Alle damp wat in de lucht zit, komt tegen verdamper aan. Die vriest in en dan gaat het verder.

05 dec 2008 13:25

Tuurlijk, gewoon lekker overrulen zo'n beveiliging hoor :evil:

Als je haar maar goed zit :!: :lol:

05 dec 2008 17:25

Zelfs een elektrische luchtontvochtiger heeft die begrenzing. Bij temperaturen onder de tien graden slaat die regelmatig af, ondanks dat de juiste vochtigheidsgraad nog niet bereikt is. Dit is ook om bevriezing te voorkomen.

06 dec 2008 0:39

ja ik zat ook met deze vraag.in de volvo stopt hij er ook mee bij koud weer.bij de mondeo gaat hij gewoon door.

anton964

07 dec 2008 19:20

Adviserend is wel, om de airco ook met het koude weer even te laten draaien. Minimaal 1x per maand. (moet hij alleen niet in de beveiliging zitten).

Dit is om grotere koudemiddelverlies te voorkomen.

08 dec 2008 17:22

En om de boel gesmeerd te houden.

08 dec 2008 17:48

WdePundert schreef:En om de boel gesmeerd te houden.

Dat is eigenlijk ook de reden. Rubbers drogen bijvoorbeeld uit en dan heb je koudemiddelverlies.
Plaats een reactie