04 dec 2008 23:14
05 dec 2008 13:45
06 dec 2008 1:43
968mint schreef:volgens mij zit er net als bij de 968 een relais wat de lampen inschakeld als het lampen volledig uitgeklapt zijn. Misschien zit daar het probleem
06 dec 2008 3:10
06 dec 2008 11:31
green944 schreef:Veel electrische problemen komt door oxidatie (roesten) van de contacten. Waarschijnlijk geeft de schakelaar die omgaat als de koplampen zijn uitgeklapt geen eenduidig signaal meer af door te hoge weerstand.
stekkers los en vast maken wil soms even helpen. Goed schoonmaken en speciaal vet gebruiken helpt langer.
06 dec 2008 12:18
06 dec 2008 23:46
Tom80 schreef:De kachelaanjager heeft een voorschakelweerstand. De hoogste stand omzeilt die weerstand, dus als alleen die het nog doet is het duidelijk waar het probleem zit.
08 dec 2008 13:51
08 dec 2008 14:24
08 dec 2008 14:32
08 dec 2008 20:09
maurice schreef:Zo aan de beschrijving van het probleem te lezen is het inderdaad het schakelcontact in de koplamp(motor) dat geen contact maakt. Dat kan twee oorzaken hebben.
De motor is door oxidatie en vuil niet meer in staat de koplamp helemaal omhoog te zetten.
Het schakelcontact zelf is geoxideerd of versleten.
08 dec 2008 20:11
Paul van Engelen schreef:De ervaring in de Coentunnel zegt dat er meer aan de hand is dan alleen slechte contacten
14 dec 2008 12:13
maurice schreef:Ergens een slechte massa zou natuurlijk ook zomaar kunnen gezien het tunnelverhaal
14 dec 2008 12:56
Paul van Engelen schreef:Geen slechte contacten aan de '+' kant, maar aan de min zou wel kunnen:maurice schreef:Ergens een slechte massa zou natuurlijk ook zomaar kunnen gezien het tunnelverhaal
De ontsteking moet dan dezelfde massa aansluiting gebruiken als de koplamp
22 dec 2008 18:51
23 dec 2008 0:57
mafjah schreef:Mijn koplampen gingen na het uitklappen ook niet aan, maar na enige keren wat rommelen aan het relais onder bij de bijrijdersvoeteneind was het probleem verholpen. Misschien is het een optie om met een busje contactspray wat rond te spuiten.
23 dec 2008 1:30
23 dec 2008 1:48
mafjah schreef:Een echte Pkenner ben ik niet, maar wanneer je motor uitvalt lijkt het me dat er ergens kortsluiting in zit. Een relais uit elkaar halen zou ik ook niet 1,2,3 doen. Ik bedoelde de polen van het relais insprayen, o.i.d. Pas je wel op dat je mooie P niet in brand vliegt door bijv. kortsluiting? Ik zit zo te denken: je motor slaat af, je lampen gaan uit...zou je het misschien moeten zoeken in de kabelboom van het stuurkolom? Bijv. t.h.v. de stuurverstelling? Of het contactslot??