Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

RS modificatie (op basis van standaard 964)

07 dec 2008 14:29

Uit nieuwschierigheid ben ik benieuwd of iemand een overzicht met aanpassingen van een 964 c2/c4 heeft om een 964 RS kloon te bouwen? En uiteraard waar zo'n geintje gaat kosten. In de Morgan bijbel staat wel het eea beschreven maar ik vroeg me dan ook af of dat er leden zijn die dit kunstje wel eens hebben uitgevoerd.

07 dec 2008 14:38

Heeft VdGugten niet een 946 omgebouwd (die licht blauwe). Is wel helemaal RUF weet ik maar RS...?

Re: RS modificatie

07 dec 2008 14:56

dubsport schreef:Uit nieuwschierigheid ben ik benieuwd of iemand een overzicht met aanpassingen van een 964 c2/c4 heeft om een 964 RS kloon te bouwen? En uiteraard waar zo'n geintje gaat kosten. In de Morgan bijbel staat wel het eea beschreven maar ik vroeg me dan ook af of dat er leden zijn die dit kunstje wel eens hebben uitgevoerd.


Ai, lucien, daaar gaat je achterbank en je 3 puntgordels achterin :wink: :D

07 dec 2008 15:55

tot in hoeverre wil je gaan klonen?



enkelt exterieur of ook interieur ?



hebbie 1 schuifdak dan houd het al snel op :cry:

07 dec 2008 16:57

Koplampsproeiers
Achterruitenwisser
Schuifdak
Velgen
Remmen
Stoelen
Rolkooi
Stuur

07 dec 2008 17:00

airco
binnenpanelen
achterstoeltjes
stereo

07 dec 2008 17:09

Ai, lucien, daaar gaat je achterbank en je 3 puntgordels achterin Wink Very Happy


Ja dat klopt. Ben het ook niet van plan. Dan moet ik nog zeker 12 jaar wachten :D

Of ik moet het nu nog even snel doen. Schijnt dat een Maxi cosi in de porsche gaat niet zo lekker gaat.

07 dec 2008 19:04

kofferdeksel
ramen
vloerbedekking
Isolatie
vliegwiel/koppeling
velgen
uitlaat
warmtesysteem

... inderdaad - hoe ver wil je gaan :idea:

07 dec 2008 20:40

Zou kan je nog wel even doorgaan:

- Chassis doorlassen
- 92l Tank
- Motor blueprinten (260pk ipv 250pk)
- Onderstel (draagarmen, veer/dempers, stabilisator stangen)

Als je het echt alles doet zit je qua kosten al snel dicht in de buurt van een echte RS. Hangt er dus vanaf wat voor jou voldoende RS gehalte geeft. Als het vooral alleen om het optische gaat dan is het natuurlijk wel interessant.

07 dec 2008 21:25

speedservice heeft er 1 gebouwd met verslag
http://www.speedservice.nl/viewpage.php ... ect&pid=16
erg mooie auto en inmiddels verkocht. Zo'n geintje incusief goede donor auto voor weinig (moet een een C4 zijn ivm hoge druk remsysyteem, anders ingrijpende remmificatie nodig) gaat al gauw richting 45K vlgs mij...als je dan ook een 3.8 modificatie (als je dan toch alles uit elkaar hebt!) met wat aanpassingen aan in en uitlaat daaraan toevoegd gaat het al gauw flink over de 50K.

Maar dan heb je wel een hele mooie wagen!
Laatst bijgewerkt door LouisXIV op 07 dec 2008 21:28, in totaal 1 keer bewerkt.

07 dec 2008 21:28

LouisXIV schreef:(moet een een C4 zijn ivm hoge druk remsysyteem, anders ingrijpende remmificatie nodig)


En de ombouw van vier- naar twee- wheeldrive stelt dan zeker niks voor :?: :roll:

07 dec 2008 21:29

volgens speedservice viel dat dus juist mee..

07 dec 2008 21:36

GhostRider schreef:Heeft VdGugten niet een 946 omgebouwd (die licht blauwe). Is wel helemaal RUF weet ik maar RS...?


Is van origine 'n 3.2 ... en inderdaad naar 'RUF' omgebouwd :wink:

07 dec 2008 22:09

deze bedoel je?
Afbeelding
is inm verkocht door Paul Geeris. Heerlijke auto. Heb zelf nog een proefrit gemaakt voordat we voor de 964 cabrio gingen. Het is een mooie uto, maar weinig RUF aan: Motor is 3.6 uit een 964 met SSI's :!: :!: knap opgebouwd dus.

editL: Hier meer info:
http://www.vdgugten.nl/m_sprt_03.htm

PORSCHE 911 Carrera R 3.6

Basis:
Porsche 911 Carrera 3.2
Bouwjaar 1986

Kleur:
Pruisisch blauw

Motor:
964 3.6 liter
Bouwjaar 1990
Aangepaste zuigers, cilinderkoppen en nokkenassen
Conisch sportluchtfilter
Gescheiden RVS uitlaatsysteem
Licht gewicht vliegwiel
Sport koppeling
Software op rollenbank aangepast
Extra oliekoeler in voorbumper
Vermogen 302 pk

Onderstel / remmen:
Voor en achter verlaagd
Verstelbare veerplaten achter
Veerpootbrug voor
Verstelbare KONI sport schokdempers (geel)
17x7,5" Ruf velgen met 225/50/17 banden voor
17x9,0" Ruf velgen met 255/40/17 banden achter
928 S4 remklauwen gemonteerd d.m.v. speciaal ontwikkelde adapters
RVS omvlochten remleidingen
ATE Racing Super Blue remvloeistof

Carrosserie:
Voor en achterbumper in Ruf "Yellow Bird" look
Lichtgewicht carbon voorklep met race snelsluiters
Cup design buitenspiegels
Standaard Carrera voor en achter spoiler

Interieur:
Recaro SR stoelen
Safety Devices rolbeugel
Momo sportstuur met stuurspacer
Schroth vierpuntsgordels met E11 keur

07 dec 2008 22:55

LouisXIV schreef:deze bedoel je?


Nee :!: 8)

07 dec 2008 22:59

Afbeelding


hier kan het voor een vaste prijs als je volgens mij wel een donor auto hebt.

07 dec 2008 23:03

dubsport schreef:
Ai, lucien, daaar gaat je achterbank en je 3 puntgordels achterin Wink Very Happy


Ja dat klopt. Ben het ook niet van plan. Dan moet ik nog zeker 12 jaar wachten :D

Of ik moet het nu nog even snel doen. Schijnt dat een Maxi cosi in de porsche gaat niet zo lekker gaat.


Lucien, Ik heb inmiddels 2 kinderen. OK de eerste 8 a 9 maanden effe lastig met de maxi id. Maar daarna...... de jongste van 14 maanden zit in de Porsche kinderstoe, en de oudste van bijna 4 die zit op een zitverhoger van Halfords. Gaat perfect, en de mannen vinden het net zo gaaf als Pappa. :D

dus niet te lang nadenken, en gewoon weer snel aan de Porsche :wink:

08 dec 2008 21:04

Ok jos maakt de beslissing al iets gemakkelijker. :D

09 dec 2008 2:58

Olaf schreef:
LouisXIV schreef:deze bedoel je?


Nee :!: 8)


Die licht blauwe van Vd Gugten was idd een Carrera 3.2, maar heeft nu (o.a.) een 3.8 8)

09 dec 2008 8:14

I know .. :wink:

09 dec 2008 19:55

Afbeelding

Dit is de blauwe van Speedservice, 2 jr geleden gespot op een porsche rit in Belgie / NL. Motor was volgens mij aangepast en ook de versnellingsbak. Was een toffe kerel

09 dec 2008 22:07

mooie kleur :cheesy:

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

24 nov 2010 21:17

Zelf nu bezig een eigen mod te bouwen :

Inetrieur gestript , alleen middenconsole nog bitume
Billsteins B16
Instelbare Stabies
Hoedeplank zelf gemaakt van Hardboard
Achterplaat waar de zitjes zaten zelf gemaakt
Stalen achterplaat wel Hightech isolatie aangebracht
Motorcompartiment isolatie weggehaald
Ruf Speedline 17inch velgen techno grijs gepowdercoat
RS binnendeurpanelen
Bodemplaten zelf van triplex gemaakt
Cuprohr
Eindstuk aangepast
Nieuwe remmen rondom
Nieuwe banden rondom
Olieslangen vernieuwd
Rubbers zo goed als rondom vernieuwd
Witte knipperlichten

Was het even voor vandaag .

Doel : eigen gemodificeerde 964 bouwen met een knipoog naar het ware icoon de RS , twijfel nog over het binnenwerk , denk dat ik ga voor matzwart spuiten ipv tapijt , wat meer techno en wederom een knipoog naar de clubsport . Het fundament van de motor wil zoveel mogelijk in orginele staat behouden en het puur zoeken in wegligging en gewicht en dan in stijl van nu , twijfel nu ook de middenconsole te verwijderen en de techniek te laten zien zoals ie is .....

Wordt vervolgt en heb wel een schuifdak

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

24 nov 2010 21:28

Cool amandus 8) foto's.....

Re: RS modificatie (op basis van standaard 964)

24 nov 2010 21:29

Ouwe knutselaar :wink:


Volg 't met interesse, ben benieuwd.
Plaats een reactie