Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Tips voor het verwijderen van vleugels vooraan (3.2)

11 dec 2008 22:50

Ik ben begonnen met een nogal grondige inspectie voor roest. Bumpers, schorten etc zijn al verwijderd.
Nu wil ik nog een stapje verder gaan en de voorste vleugels verwijderen. Kwestie van de coating grondig te herstellen.
Dit valt wel erg tegen, alle bouten zijn los maar ik krijg amper beweging omwille van de pasta tussen de naden. Doorsnijden helpt niet echt.
Heeft iemand tips of raad? Bedankt.

Re: Tips voor het verwijderen van vleugels vooraan (3.2)

11 dec 2008 22:55

Garp schreef:Heeft iemand tips of raad? Bedankt.


Zoekfunctie gebruiken :arrow: ... is al vaker beschreven op dit forum :idea:

Ik neem tenminste aan dat je met velugels spatborden bedoelt :?: :roll:

Inderdaad - in het kort: de coating doorsnijden en met bv plastic spatels ruimte tussen het scherm en de koets maken ... stukje bij beetje ...

Reken op 'n halve dag per scherm :arrow: dan valt het allemaal mee :mrgreen:

11 dec 2008 23:01

misschien met een dunne nylondraad (ijzerdraad)
en vergeet niet de bout vlak onder het voorraam als de deur open is.


robert

Re: Tips voor het verwijderen van vleugels vooraan (3.2)

11 dec 2008 23:06

Olaf schreef:
Garp schreef:Heeft iemand tips of raad? Bedankt.


Zoekfunctie gebruiken :arrow: ... is al vaker beschreven op dit forum :idea:

Ik neem tenminste aan dat je met velugels spatborden bedoelt :?: :roll:

Inderdaad - in het kort: de coating doorsnijden en met bv plastic spatels ruimte tussen het scherm en de koets maken ... stukje bij beetje ...

Reken op 'n halve dag per scherm :arrow: dan valt het allemaal mee :mrgreen:


Bedankt voor de snelle respons, ik heb de zoekfunctie uitgebreid gebruikt maar jouw precieze antwoord nergens gelezen. Het is dus idd een tijdrovende klus begrijp ik, morgen er terug tegen aan. Tx.

12 dec 2008 9:18

Bout achter koplamp los. :idea:

12 dec 2008 10:54

Ik heb ze onlangs ook gedemonteerd en ik vond het een flinke klus.
In eerste instantie was ik bang dat ze er af zouden vallen, zodra ik alle bouten los had. Maak je daar maar geen zorgen om......

Bumber en harmonicarubbers moeten er zowiezo eerst af; auto goed op een steun zetten en voorwiel verwijderen.
Boutjes langs de rand met de kofferklep losmaken.
Bout in het koplamphuis losmaken
2 imbusboutjes onder de raamstijl (kun je bij als de deur open staat)
Lastiger is de serie boutjes in de wielkast tegen de A stijl, deze zitten onder de body coating, vooral de bovenste 2 kun je lastig bij.
Coating heb ik met een scherp mesje weggesneden om de dop op de kop van de bout te kunnen krijgen.

Punt is dat het gehele scherm stevig gekit zit langs de randen en daarmee zeer vast op zn plek zit. Ik heb voorzichtig met een stanleymesje en een scherp smal beiteltje de kitrand op de naad losgesneden. Met een smal plamuurmes kun je langs de rand voelen waar de naad al goed los is.
Is ook een kwestie van steeds goed kijken waar die naad loopt.

Kostte mij ca. 3 uur per kant. Op een bepaald moment merk je dat er beweging in komt, dan zie je ook snel waar je nog de laatste stukjes moet lossnijden... Vooral de tijd nemen en rustig werken; met haast komt het toch niet los.

Blij dat ik het heb los getrokken, kan nu een paar kleine beginnende roestplekjes saneren die van buitenaf niet te zien waren. Paar keer naar de wintersport met zo'n oude auto laat wel zn sporen na .....

12 dec 2008 18:13

Bedankt voor de reacties. Ik ben de bout achter de koplamp niet vergeten hoor. Groeten.

12 dec 2008 18:26

ga er vooal niet aan trekken.net zolang prullen snijden tot hij los komt.
ik heb over get eerste scherm een avond gedaan.bestuurders kant.
de andre kant 2 1/2 uur.gewoon op het gemakje.

anton964
Plaats een reactie