Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
16 dec 2008 15:01
Na 3,5 weken stilstaan is mijn accu compleet leeggetrokken.
Maar dan ook echt leeg!
Als ik hem aan de lader hang, dan geeft hij binnen 3 min aan dat hij vol is.
Terwijl als ik het meet, dat absoluut niet zo is.
Heeft iemand tips om hem weer vol te krijgen.
CJ
16 dec 2008 15:22
kan het niet zo zijn dat de accu droog staat of misschien wel stuk is en het tijd voor een nieuwe is.
robert
16 dec 2008 15:24
Hij 'klotst' nog wel.
Hopelijk is hij niet overleden. Heb hem pas iets meer dan een jaar.
Is btw een Bosch Silver
16 dec 2008 15:50
Klinkt niet erg hoopvol.
Wellicht vol rijden. Even met startkabels starten en een flink stuk gaan rijden. Neem voor de zekerheid de startkabels mee.
16 dec 2008 16:51
Als de accu echt helemaal leeg is, dan is hij volgens mij ook niet meer op te laden en "overleden".
16 dec 2008 16:58
... wss kortsluiting (kromme platen) in de accu ...
16 dec 2008 17:05
CJ schreef:Heeft iemand tips om hem weer vol te krijgen.
CJ
Nieuwe accu (geen goedkope van Halfords ofzo, maar een merkaccu)
Deze accu is echt compleet kapot en ik zou er geen moeite meer aan besteden.
16 dec 2008 17:30
CJ schreef:Als ik hem aan de lader hang, dan geeft hij binnen 3 min aan dat hij vol is.
Terwijl als ik het meet, dat absoluut niet zo is.
Zou eerst eens paar uur laden en dan nog eens meten
Nieuwe kopen kan altijd nog.
16 dec 2008 17:40
Heb effe gegoogled.
Ga nu een druppellader kopen met laagvermogen.
Meteen goede smoes om er een te kopen. Misschien dat dat kan helpen.
Acculader waar ik tot nu toe mee laadde was vrij hoog vermogen.
Als dat niet helpt, morgen nieuwe accu kopen.
16 dec 2008 17:51
Kan het zo snel niet vinden op de wesite van :
Bosch silver
maar volgens mij zit er normaal garantie op een accu.
16 dec 2008 18:16
outletvalve schreef:Kan het zo snel niet vinden op de wesite van :
Bosch silvermaar volgens mij zit er normaal garantie op een accu.
Dat zal waarschijnlijk niet langer zijn dan 1 jaar.
16 dec 2008 19:02
Das een goeie,
Zal eens kijken, wellicht levert het wat op.
16 dec 2008 19:08
Het lijkt mij niet dat een druppellader beter zal werken dan een gewone lader. De gewone lader geeft na 3 minuten al "vol" terwijl dat niet zo is. Volgens mij is de accu dan al nietmeer oplaadbaar of regenereerbaar, dus exit.
16 dec 2008 19:12
Toch vaker rijden, denk ik zo, zeker met dit weer.(kou, vochtigheid enz)
Dat trekt n accu toch wel snel(ler) leeg.
In de toekomst dan he, heb je nou ook niks aan.
Maar wel succes!
16 dec 2008 19:29
En als je nu ooit nog eens een hele lege accu hebt, nooit op vol vermogen beginnen te laden. Eerst rustig met een druppellader beginnen. Als er een beetje stroom inzit kun je weer met een normale lader in de weer.
Enneh vanwege de enorme laadstroom van je dynamo is een hele lege accu laden met een startkabel ook uit den boze
16 dec 2008 20:19
Master Ken schreef:outletvalve schreef:Kan het zo snel niet vinden op de wesite van :
Bosch silvermaar volgens mij zit er normaal garantie op een accu.
Dat zal waarschijnlijk niet langer zijn dan 1 jaar.
Garantie op batterijen is 2 jaar (in Belgie)
16 dec 2008 22:56
Ik begreep van mijn onderhoudsgarage, RV te H, dat wanneer accu helemaal leeg gelopen is, hij normaliter ten dode is opgeschreven en dus vervangen. Heb het zelf ook gehad met lekstroom, na opladen is ie zo weer plat.
Ergenis en frustratie. Lekje opsporen, nieuwe accu erin en waar mogelijk de acculader...
16 dec 2008 23:03
3.6rs schreef:Garantie op batterijen is 2 jaar (in Belgie)
In Nederland ook
... dat wordt het bonnetje zoeken
17 dec 2008 17:39
De afloop;
Na een nachtje aan de druppellader, helemaal vol!
Accu inbouwen, starten en lopen. Meteen maar even lekker weer een eindje gereden. I just love my ride
Dingetje gekocht van Black en Decker. Handig met verschillende aansluitingen. Klemmetjes voor op de accupolen. Ringetjes voor op een boutje. Of via de aansteker, Ideaal!
Je kan ook nog kiezen voor 1 of 2 Amp laadstroom.
Ben erg tevreden.
CJ
17 dec 2008 17:42
Mooi dat het toch gelukt is.
17 dec 2008 19:39
Veel laders hebben een bepaalde bodemspanning nodig om te laden, daaronder doen ze niets.
Heb je een volledig ontladen accu dan kun je een oude kapotte* accu (die nog wel boven de 9V spanning heeft) met startkabels paralel op deze accu aansluiten en ze dan gezamelijk opladen. In ongeveer de helft van de gevallen zal de accu daarna weer goed functioneren. De andere helft is overleden.
*Doe dit aub niet met een nieuwe accu, met een beetje pech is de ontlading zo groot dat van de donoraccu de platen krom trekken en heb je 2 kapotte accu's
17 dec 2008 21:11
schreef:Zou eerst eens paar uur laden en dan nog eens meten
Nieuwe kopen kan altijd nog.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.