Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

lampje gaat ineens branden

24 dec 2008 19:27

Hoi

Nadat ik mijn boxster gewassen heb is het lampje van de remblokken vervangen gaan branden.Is dit toeval of zouden de blokken echt versleten zijn.Blokken zijn volgens mij 7 dkm geleden vervangen door de vorige eigennaar.

Groet Johan

24 dec 2008 19:28

Kan ook vocht zijn .....

24 dec 2008 19:46

kwist niet dat boxsters ook regensensoren hadden..... :wink:

Re: lampje gaat ineens branden

24 dec 2008 21:02

Roeken schreef:Hoi

Nadat ik mijn boxster gewassen heb is het lampje van de remblokken vervangen gaan branden.Is dit toeval of zouden de blokken echt versleten zijn.

Toeval is aannemelijk, waarschijnlijk zijn de remblokken voor en/of achter toch aan vervanging toe.

.

24 dec 2008 21:21

Ondanks de terzake kundige opmerking van de forumtechniker hiervoor :D
durf ik toch op te merken dat 7.000 km absurd kort is!
Het tienvoudige is zeker niet extreem :idea:

24 dec 2008 22:02

Paul, je hebt gelijk dat remblokken bijna altijd veel langer meergaan dan 7000 kilometer.

Maar dat de slijtsensoren contact maken na het auto wassen heb ik nog nooit meegemaakt.
En tijdens een rit door een goede regenbui gaan toch ook niet zomaar het remblokslijtagelampje branden terwijl de remmen misschien nog wel natter worden dan tijdens een wasbeurt.

Wat ik wel regelmatig meemaak is dat de eigenaar denkt dat onlangs nog de remblokken zijn vervangen terwijl dat in werkelijkheid alleen aan de vooras of achteras is gebeurd.
En dan blijven er nog steeds vier blokken over die ook een keer aan de beurt zijn. :lol:

Misschien is dat hier ook wel het geval en in ieder geval aannemelijker dan dat de slijtsensoren contct maken na een wasbeurt.
Maar ik zit er natuurlijk ook wel eens naast :shock:

.

24 dec 2008 22:47

donkey schreef:kwist niet dat boxsters ook regensensoren hadden..... :wink:

Mijne wel.

25 dec 2008 11:27

Hoi
Allereerst bedankt voor het meedenken.Ben nu een dag verder en lampje is ook weer uit.Raar maar waar.

Groet Johan

25 dec 2008 11:50

Blijft ook uit als je eens stevig in de ankers gaat :?:

25 dec 2008 11:53

Dus toch vocht ....

25 dec 2008 12:04

... vast niet :!:

Renntech schreef:Maar dat de slijtsensoren contact maken na het auto wassen heb ik nog nooit meegemaakt.

Zeg ik in koor met de forumtechniker :D

14 jan 2009 17:59

Vocht, maar niet bij de sensor maar ergens bij het kabeltje...maakt contact met aarde? Kan toch? :roll:
Plaats een reactie