Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

DME Relais

28 dec 2008 13:13

Hallo, fijne kerst gehad allemaal? Mooi!

Heb even een vraagie: Kan een (nieuwe) DME relais last hebben van de kou??

2 weken terug heb ik het relais vervangen voor een nieuwe, ik moest namelijk vanaf de herfstmaanden elke ochtend een paar tikken tegen het DME relais geven voor ie wou starten. Met de nieuwe startte ie 2 weken zonder problemen, maar nu gisteravond (het vroor 4 graden) was het probleem weer terug, kreeg 'm wel aan de praat maar niet zonder gevroed aan de DME relais.

Of moet ik het ergens anders gaan zoeken?

28 dec 2008 13:20

Kijk eens naar de aansluiting (contacten) onder/achter het relais :idea:

28 dec 2008 14:32

Olaf schreef:Kijk eens naar de aansluiting (contacten) onder/achter het relais :idea:

Kun je gelukkig lekker bijkomen bij zo'n type 1... :mrgreen:

Aansluitingen lijkt mij ook het probleem, heb zelf al eerder problemen met de aansluitingen van zekeringen en/of relais gehad.

Succes

28 dec 2008 19:05

Vocht in het relais lijkt mij ook een mogelijke oorzaak van dit probleem nu het onder nul is :roll: Het kan zijn dat een van de contactplaatjes is vastgevroren.
Even het kapje van het relais halen, en controleren of de contactplaatjes vrij kunnen bewegen.

28 dec 2008 19:21

allard schreef:Vocht in het relais lijkt mij ook een mogelijke oorzaak van dit probleem nu het onder nul is :roll:

Eerlijk gezegd niet erg voor de hand liggend. Zeker niet als je weet dat de zekeringkasten van het eerste model 944 redelijk vaak problemen gaven, net als de VW Golf I, waar ze van geleend zijn.

.

29 dec 2008 9:40

Renntech schreef:Eerlijk gezegd niet erg voor de hand liggend. Zeker niet als je weet dat de zekeringkasten van het eerste model 944 redelijk vaak problemen gaven, net als de VW Golf I, waar ze van geleend zijn.

.

Lijkt me ook niet, tis ook een nieuwe..

Maar ik ga het wel ff checken als ik toch de boel eruit haal, ook omdat relais al een half jaar heeft meegereist in de portier voordat deze geplaatst is..

Om er allemaal fatsoenlijk bij te komen lijkt 't me misschien handig om de voorstoel eruit te halen.. (lig ik meteen lekker warm met de deur dicht :) )

Vannochtend was het overigens nog kouder, maar dit keer geen problemen (tussendoor ook nog niet gehad). Ik wacht het nog even een 2e keer af voor ik ga knutselen...

Thx voor het meedenken!
Plaats een reactie