Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
04 nov 2004 13:50
Bij mij slaat met regelmaat de zekering (25 amp) van de achterruit verwarming door. Wie weet hier wat meer over?
04 nov 2004 22:02
Dan zit er ergens in de kabels van de achteruitverwarming naar de zekeringkast een plek die sluiting maakt. Kabel kan ergens bloot liggen dat de carosserie kan raken. Even bekleding los trekken en nalopen
05 nov 2004 0:15
Je kan ook de zekering eruit halen.
Even met je multimeter meten en kijken of je sluiting hebt voor dat je je bekleding los gaat halen.
Even de weerstand meten..........
05 nov 2004 0:28
Vinny schreef:Je kan ook de zekering eruit halen.
Even met je multimeter meten en kijken of je sluiting hebt voor dat je je bekleding los gaat halen.
Even de weerstand meten..........
Lijkt me idd een beter plan...
Shark
05 nov 2004 10:29
Hartelijk bedankt voor de tips guys
05 nov 2004 12:55
Je schrijft datie er met regelmaat uit vliegt, dus niet altijd ?
Tip A: trek de draden bij de achterrruit los, isoleer de loshangende kabeltjes en kijk dan of de zekering er uiteindelijk ook uit vliegt als je de knop van je verwarming 'aan' zet. Alleen als het dan mis gaat moet het ergens in de bedrading zitten.
Blijft de zekering heel en gaat pas het weer mis als je de ruit weer aansluit dan moet je het in de achterruit zelf zoeken.
Alternatief Tip B: Zou kunnen zijn dat de verwarming exemplarisch net iets te veel trekt voor de 25A zekering; naar mijn mening moet je 'm best even kunnen wisselen voor een 30 of 35A exemplaar.
Bedrading is dusdanig gedimensioneerd dat als de ruit 30A zou trekken, er dan verder niets aan de hand is. Zit er echt een fout dan zal ook de 30 of 35A doorslaan en moet je echt naar en oorzaak gaan zoeken.
Als je de verwarming regelmatig wel kunt aanzetten, en hij het ook doet, zou je ook kunnen kijken of er soms een andere accessoire op dezelfde groep is aangesloten die veel stoom trekt en daarmee de groep overbelast (zware audio, extra lampen ?)
05 nov 2004 13:36
Bedankt Lindemans, ik kan zeker iets met deze info.
Toch top dit forum, met allemaal P liefhebbers. Is voor mij de eerste keer dat ik me aan heb gemeld bij een forum maar heb er zeker een goed gevoel bij. Ik ben helaas zelf niet echt een technicus maar draag toch graag een steentje bij met het verspreiden van ervaringen...
08 nov 2004 17:49
Blauwe Kikker schreef::roll: Bedankt Lindemans, ik kan zeker iets met deze info.
Toch top dit forum, met allemaal P liefhebbers. Is voor mij de eerste keer dat ik me aan heb gemeld bij een forum maar heb er zeker een goed gevoel bij. Ik ben helaas zelf niet echt een technicus maar draag toch graag een steentje bij met het verspreiden van ervaringen...
En dat is ook leuk