Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 jan 2009 19:09
Hallo in mijn zoektocht naar een 911 ben ik bij een 964 Carerra 4 wezen kijken.
Alleen de achterspoiler kwam handmatig met de schakelaar niet omhoog.
De motor liep maar hij deed het niet.
Ik weet ook niet of hij omhoog kwam boven de 80 km p/uur.
Deed ik het niet goed met de schakelaar of kan er iets anders aan de hand zijn?
01 jan 2009 19:31
g60turbo schreef:Deed ik het niet goed met de schakelaar of kan er iets anders aan de hand zijn?
Dat is voor ons (van hier uit) niet te bepalen - of je de schakelaar goed gebruikt hebt
Als het contact "aan" staat moet je de spoiler al kunnen bedienen
de motor hoeft daarvoor niet te draaien.
Brande het spoilerlampje in de klok
voor het wegrijden
(gaat pas boven 10 Km/uur uit).
Over het algemeen kan je net aan zien dat de spoiler omhoog komt - boven de 80 Km/uur
01 jan 2009 19:36
Ik heb het beide kanten op geprobeerd maar hij deed het niet.
Wat zou er dan kapot kunnen zijn??
01 jan 2009 19:40
g60turbo schreef:Wat zou er dan kapot kunnen zijn??
Er kan zo veel kapot zijn - los zitten of ontbreken
vandaar mijn vraag of het lampje in de klok aan en uit ging
In het eenvoudigste geval zit het kabeltje van de (stuur)motor naar de spoiler los - dit is 'm mechanische overbrenging.
't zou de schakelaar op het console kunnen zijn - maar dan moet MI de spoiler wel omhoog gaan bij circa 80 km/uur - en weer naar beneden bij circa 10 km/uur.
Heb je de schakelaar wel lang genoeg vast gehouden
01 jan 2009 19:44
Ik heb de schakelaar wel 10 seconden vastgehouden(beiden kanten)
Dan zou er toch wel beweging in moeten komen toch?
01 jan 2009 19:46
Ik weet het niet hoor maar als ik een auto zou verkopen dan zou ik toch wel zorgen dat dit soort basics werken. Of is het een koopje?
01 jan 2009 19:46
Ja en als de motor niet aan staat en de P buiten staat en dus bevroren is doet hij het uit bescherming ook niet. Stond hij binnen?
01 jan 2009 19:52
Ja hij stond gewoon binnen.
Zoiets kan toch gewoon kapot zijn bij een auto uit 1990 daar hoeft het toch geen koopje voor te zijn.
01 jan 2009 19:54
Natuurlijk kan het maar het lijkt mij niet zo bevorderlijk voor de verkoop. Just my 2c
01 jan 2009 20:14
soepkip 964 schreef:Ja en als de motor niet aan staat en de P buiten staat en dus bevroren is doet hij het uit bescherming ook niet.
Vertel
g60turbo schreef:Zoiets kan toch gewoon kapot zijn bij een auto uit 1990 daar hoeft het toch geen koopje voor te zijn.
Zeker
Sommigen zijn kritischer over de aanschaf van een ander, dan wanneer ze zelf met het zweet in de handen bij 'hun' P. staan
(En dan doel ik niet op iemand persoonlijk hier.)
01 jan 2009 20:51
Viagra?
01 jan 2009 22:34
Paul schreef
Vertel
Het grappige is dat ik mij dit ook afvroeg als je dus volledig bevroren weg rijdt en snel boven de 80 km/h komt. Dus eens gebeld met Porsche NL. Bij blokkade van de spoiler van buiten af (Dus een betonplaat erop of vastgevroren) zit er een uitklap bescherming op en gaat je lampje branden van de achterspoiler. Gelukkig zit de motor er direct onder en wordt hij snel warm.
01 jan 2009 22:47
Dat is toch gewoon het controle lampje wat altijd brandt bij het starten. Als de spoiler kapot of geblokkeerd is, blijft het gewoon branden....
Laatst bijgewerkt door
V-8 op 01 jan 2009 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
01 jan 2009 22:53
... vandaar mijn vraag aan g60turbo - of dat lampje uberhaupt wel aan is geweest
01 jan 2009 22:53
Precies, dat lampje gaat branden als de spoiler zijn eindstand niet haalt. (hetgeen gebeurt als er een betonplaat op ligt of vastgevroren is
)
Maar als ik zo de electronica verder bekijk zit er verder nergens een temperatuur beveiliging in. Zelfs de 997 nog niet.
01 jan 2009 22:54
Bij de AKK van mijn huidige 964 werkte de spoiler ook niet. Was voor mij iig geen reden om de verkoop niet door te laten gaan. Het euvel is bij oplevering gewoon opgelost.
01 jan 2009 23:30
Maurice, Het is volgens de Porsche man geen temp beveiliging maar een blokkade beveiliging. Ook maar van horen zeggen maar lijkt mij niet meer dan normaal.
01 jan 2009 23:39
Enige wat ik weet is dat er eenzelfde beveiliging op zit als bij een autoraam. Als de belasting iets te hoog wordt schakelt de motor uit en komt de spoiler niet om hoog. Dus in die context klopt het.
02 jan 2009 21:07
Hey John van mij mag die belasting wel iets hoger. Ofwel de gevoeligheid iets lager bij deze spoiler. Hij is wel leuk trouwens.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.