Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

accu probleempje.

02 jan 2009 0:08

Een tweetal weken gelden is de interieurverlichting blijven branden en heeft deze mijn accu leeg getrokken. Hierna de auto overgestart en aangezien hij toch weg moest naar de garage hebben ze hem daar bijgeladen. Tevens de synamo nagekeken en hier bleek niets mis mee te zijn.

Nu heb ik gisteren gereden en hoorde mijn gare radio (die ik wil vervangen) de cd ronddraaien zonder dat er een frontje in zat. Hierna de auto gestald voor het vuurwerk en niets laten branden.
Nu wilde ik vandaag de auto starten en was de accu weer zo goed als plat. Hij kreeg de startmoter net niet voldoende rond gedraaid en startte dus niet.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is dat mijn kapotte radio de accu leeg trekt of dat dit niet mogelijk is.

De accu heeft een "oogje" waar je kan zien of hij vol, leeg of defect is. Hij geeft nu gewoon "leeg" aan.

De radio is een Pioneer van 5 jaar oud, oerlelijk, met navigatie die het 3 maanden geleden heeft begeven en een scherm wat sinds 2 weken elke 10 seconde spontaan van kleur veranderd :roll: . Het probleem is dat ik momenteel geen "staafjes" heb om het ding eruit te halen en te ontkoppelen (is natuurlijk wel te koop).

02 jan 2009 0:34

Zeker kan een kapotte radio een accu leeg trekken. Probeer of je onder het dashboard achter de radio kan komen. Je kunt dan de stekkers los trekken.

02 jan 2009 0:45

Dat zal inderdaad zeer waarschijnlijk je radio zijn.
Je kan door met 2 metalen strips (+/- 5 mm breed meen ik bij Pioneer) de radio uit zijn ontgrendeling halen door deze in de 2 gleuven links en rechts van de radio te steken totdat de ontgrendeling losklikt. Waarschijnlijk lukt het ook wel met een platte smalle schroevendraaier.
Anders zoals hierboven door Peter vermeld de voedingskabel van de radio even van achter lostrekken, daar kan je zo bij.

Re: accu probleempje.

02 jan 2009 9:36

wolfraider schreef:Het probleem is dat ik momenteel geen "staafjes" heb om het ding eruit te halen en te ontkoppelen.

Bij alle oudere types 911 (t/m de 964 MKI) kan je via de onderzijde van het dashboard redelijk makkelijk bij de achterkant van de radio :idea:

Afbeelding

Rad911 schreef:Je kan door met 2 metalen strips (+/- 5 mm breed meen ik bij Pioneer) de radio uit zijn ontgrendeling halen door deze in de 2 gleuven links en rechts van de radio te steken totdat de ontgrendeling losklikt.

... 'n babyzaagje op offeren :idea: ... doorknippen ...

02 jan 2009 10:57

Lijkt mij ook de radio, maar mocht het de radio niet zijn....

Mijn ervaring met accu's is dat wanneer je hem zó leegtrekt (door bijvoorbeeld een lange tijd de interieurverlichting te laten branden :mrgreen:), de accu niet echt fijn meer wordt. Opladen heeft dan wel weer als resultaat dat hij het doet, maar dat de prestaties aanzienlijk minder zijn.

Uiteraard heeft dit te maken met hoe 'diep' ontladen de accu is geweest.

Succes

02 jan 2009 12:52

Wat bedoel je met minder presteren :?:

02 jan 2009 13:58

De pestaties van de accu lopen terug. Minder startvermogen, minder uithoudingsvermogen.

02 jan 2009 14:14

de fut is eruit dus ;-)

02 jan 2009 14:52

Allemaal waar.
De huidige status is goed te testen: eerst 100% opladen en dan een professionele tester er op :idea:

03 jan 2009 16:25

Ik ga morgen dan eens de radio er uit halen. Heb vandaag voor een nieuwe gekeken. De enige mooie Pioneer kostte 450 euri. Vond ik een beetje veel dus ik wacht ff op de nieuwe collectie. Met zo'n beest van een blok achter je is een radio toch niet zo'n vereiste :lol:

03 jan 2009 17:24

Remco, ik zou hier eens naar kijken. Is wel een wat ouder toestel, maar orgineel in een Porsche geleverd. Heeft een perfect geluid. Wisselaar erbij en je hebt een prachtig apparaat wat niet iedereen heeft.

Heb deze jaren geleden ook gehad, en spijt dat ik hem heb verkocht.

De verkoper is trouwens een forummer.

http://link.marktplaats.nl/218432096

03 jan 2009 18:07

Meten is weten, ff een accupool loskoppelen en dan de amperemeter in serie er tussen. Weet je de lekstroom en dus ook of je radio de boosdoener is. Check ook eens je lampje (of beter de schakelaar) of zit die niet in een 3.2 in het vooronder :idea:

03 jan 2009 18:42

De enige radio die in een Porsche thuishoort is naar mijn mening een Becker .....

Het feit dat de accu een keer helemaal leeggetrokken is, kan net het laatste zetje geweest zijn; hij krijgt daar een dreun van.
Als je nooit eerder problemen hebt gehad, zou het wel toevallig zijn dat nu ineens de oude radio de boosdoener zou zijn. Ik verdenk de accu zelf.

03 jan 2009 20:02

Blaupunkt, becker, grundig, allemaal merken die geleverd zijn in een 911.

Ik opteer om de radio zo orgineel mogelijk te laten, maar dan is het geluid vaak minder bij de oudere versies. het toestel van John's porsches van marktplaats heeft een perfect geluid voor een radio uit die jaren.

05 jan 2009 0:17

Hey Jos,
Dit is de radio die ik zelf op het oog heb:

Afbeelding
Afbeelding

Voordeel is dat ik er ook mp3 mee kan afspelen terwijl het naar mijn mening niet zo'n opvallend ding is. Moeten ze alleen de behuizing van alu maken en daarmee ook de prijs flink opschroeven..

Aangezien de accu nog niet echt oud is (2 jaar) en dit de 1e keer verwacht ik niet dat de accu het probleem is.

Ik rij ook nog een c kadett. Hierbij vergat ik regelmatig de achterruit verwarming uit te zetten (ook stom trouwens) en heb de accu dan ook al meerdere malen (+5) totaal leeg getrokken. Nu zit er een verklikker op maar heb nooit meer met een lege accu gestaan.

Vandaag alleen bezig geweest met de kadett en dus de radio er nog niet uit gehaald. Ik heb nu een kadett met jaloesie op de achterruit en een porsche met lege accu..... :roll:
Plaats een reactie