Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

996 - hoge toeren

25 jan 2009 16:46

Beste forum'ers

heb net wagen (996-'98- 135 k km) binnengedaan voor een groot onderhoud, en na 2 korte ritjes woon-werk zonder problemen merk ik tijdens mijn weekend rit dat de wagen in 4e maar vooral 5e en 6e versnelling bij plankgas heel hoog in toeren gaat maar zonder optrekken / vermogen.

Vraagje: kan er een link zijn met het onderhoud dat net gebeurde (iets niet goed dichtgedraaid?); is de koppeling en/of luchtmassameter stuk? hoeveel kost een nieuwe koppeling / lmm (moet het motorblok eruit?)?

Bedankt voor het technisch advies!

25 jan 2009 16:51

Komt op mij over als een koppelingprobleem.

'k Heb ooit eens een lijstje gehad met prijzen maar ik kan het niet meer vinden. Denk niet dat je voor 1750,00 of minder een nieuwe koppeling hebt.

25 jan 2009 17:36

kijk even op de site van Schmidt in Oss, daar staan de meeste prijzen voor alle gangbare reparaties: euro 949,94 all in, valt dus mee.

25 jan 2009 18:57

alvast bedankt voor de raad & de prijzen
(liever 950 dan 1750 in ieder geval :lol: )

vandaag tweede (kort) weekend ritje mee gedaan: wagen heeft enkel nog wat trekkracht in 1e versnelling, vanaf 2e versnelling gaat ie bij het indrukken van de gaspedaal onmiddellijk hoog in toeren zonder vermogen ...

en dat vlak na een duur onderhoud (incl. nieuwe batterij en 4 nieuwe banden)

domino effect? :?

25 jan 2009 20:14

Deze maand heb ik een nieuwe koppelingsplaat moeten laten plaatsen
omdat de technicien van de PO (previous owner) een afdichtingsringetje
was vergeten te vervangen. De afdichting naar de versnellingsbak rond de
prize as was daarom niet goed. Gevolg: hele koppelingsplaat vet en
doorslippen à la pilhoon's probleem.

Volgens mijn technicien viel het dus mee (had ook een grotere vervanging
dan alleen een plaat van € 175 kunnen wezen), maar ik vond het toch
een tegenvaller. Zit er een mooie recent vervangen drukgroep en
koppeling onder je auto; vervangen ze niet of niet goed een ringetje van
€ 15.

25 jan 2009 21:53

even niet technisch: ik zou dit meteen terugkoppelen aan de onderhoudsspecialist; dit kan natuurlijk geen toeval zijn!

26 jan 2009 0:48

Ook mijn idee. Direct contact opnemen met de onderhoudsspecialist en ik zou er zeker niet mee gan rijden zo. Kans ik vrij groot dat er met het onderhoud een foutje is gemaakt waardoor je nu met een slippende koppeling blijft rijden. Als je daar even flink mee door rijdt kun je de koppeling alsnog vervangen.

Re: 996 - hoge toeren

26 jan 2009 1:09

pilhoon schreef:kan er een link zijn met het onderhoud dat net gebeurde

Misschien handig om ook even aan te geven wat er dan aan onderhoud is gedaan! :idea: :wink:
Plaats een reactie