Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Slecht geluid na dubbeldin montage

31 jan 2009 20:49

Wie weet raad? :(

Voor mijn Boxster 987 uit 2005 heb ik een speciaal dubbeldin inbouw frame uit Amerika laten overkomen.
De originele radio CD eruit laten halen door een gerenomeerd inbouwstation en de Pioneer F900BT laten inbouwen.
Dit toestel zat er perfect in!...
Echter het geluid was zeer bellaberd,...... geen lage tonen!!!
Volgens de inbouwer moeten (waarschijnlijk) de speakers ook vervangen worden omdat de speakers op de originele Porsche radio zijn afgestemd, en met montage van een ander navigatie radiosyteem niet goed werken?
Dit probleem had hij ook nog nooit eerder gehad!! en hij doet toch regelmatig ombouw van porscheradio's

Ik heb direct alles weer in de "oude "staat terug laten brengen.

31 jan 2009 21:01

mooiste geluid komt toch van achteren, dus vanwaar al die moeite. Radio in Porsche is alleen om het nieuws, files en flitsers te horen, de rest is weggegooid geld

Re: Slecht geluid na dubbeldin montage

31 jan 2009 21:12

spike schreef:Echter het geluid was zeer bellaberd,...... geen lage tonen!!!
Volgens de inbouwer moeten (waarschijnlijk) de speakers ook vervangen worden omdat de speakers op de originele Porsche radio zijn afgestemd, en met montage van een ander navigatie radiosyteem niet goed werken?
.

dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk. maar heb je nu met de originele radio erin wel weer goed geluid?

31 jan 2009 21:20

Jazeker, alles weer origineel gemonteerd en weer goed geluid

31 jan 2009 23:20

Het verhaal klopt inderdaad. De speakers en versterkertrap zijn op elkaar afgestemd. Overigens is het bij audio de versterker die bepaald hoe het geluid klinkt en niet de speaker. Ik kan er een heel verhaal van maken maar de originele combi klinkt aardig maar is absoluut geen high-end te noemen. Ik heb in mijn 996 al het één en ander geprobeerd maar wil ik er echt goede audio in krijgen dan ben ik naar mijn mening veel te veel kwijt en zo erg interesseert de audio me toch niet in de Porsche.
Plaats een reactie