Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 feb 2009 23:49
Kan iemand met helpen bevestigen dat de Porsche kleur 131 (Light Ivory) het beste gematched kan worden met RAL 9001 ?
Geen zorgen, het gaat niet om het spuitwerk maar om de kleur van de bodem. De auto wordt Light Ivory (kleur 131, 1966/1967) en ik ben op zoek naar de beste match voor de bewerking van de onderkant welke alleen op basis van RAL kleuren geleverd wordt.
Dank voor de hulp !
05 feb 2009 23:51
V-8 schreef:.. en ik ben op zoek naar de beste match voor de bewerking van de onderkant welke alleen op basis van RAL kleuren geleverd wordt.
Dat vind ik 'n ongelooflijk verhaal - de bodem van m'n project 911 is onlangs in de "juiste" kleur gezet
05 feb 2009 23:54
de onderkant ral 9001?dat is gebroken wit.
is die niet gewoon zwart?
anton964
05 feb 2009 23:56
wat is daar ongelooflijk aan? De primer welke op de kale onderkant is wordt alleen in RAL gerelateerde kleuren geleverd en kan niet precies gemengd worden. Ik weet dat de match voor GP White RAL 9016 is, maar helaas bestond deze kleur nog niet in 1967.
06 feb 2009 0:09
Er bestaan RAL-kleuren waaiers; misschien even googlen, dan ka je hem erbij houden.
In Nederland werken ze met PMS-tinten glanzend (C) en mat(U) en er bestaan ook weer tabellen waar die kleuren weer omgezet worden naar RAL.
Helaas heb ik geen ralkleurenwaaier
06 feb 2009 0:30
In Nederland werken ze met PMS-tinten glanzend
Wat bedoel je ? Ik schrijf altijd een RAL kleur voor.
Ken PMS vooral uit de grafische en mode sector, niet zo zeer vanuit de verfbranche.
06 feb 2009 0:36
Bij een drukker een PMS waaier halen, hebben ze altijd! De PMS tint zoeken en aan de verfboer doorgeven, deze zet hem meestal om naar een RAL kleur.
Ter bevestiging een kleurstaal vragen en klaar!
Succes!
06 feb 2009 0:37
Kan, maar wel een omweg.
Haal dan een waaier bij de verfleverancier.
Die tussenstap leidt al gauw tot kleurverschil.
06 feb 2009 0:43
Goed idee, de oplossing is nabij!
06 feb 2009 8:08
ik zou effe olaf pb'en die aangeeft gewoon de bodem in de juiste kleur gedaan te hebben... en niet in een ral variant...
06 feb 2009 12:48
Heb ik gedaan ! Ik heb ook maar even een testje laten spuiten van de Light Ivory en dan kan ik de RAL kaart erbij houden.
06 feb 2009 13:19
oke porsche kan die gebruiken natuurlijk.
maar wat kan jou het schelen wat voor kleur praimer er onder zit?
niemand die het ziet.ik neem aan dat daar weer een laag zwarte rommel over gaat.
ik ben zelf redelijk percies maar hier heb je helemaal niets aan.
gr anton964
06 feb 2009 13:36
anton964 schreef: ... ik neem aan dat daar weer een laag zwarte rommel over gaat.
Jij liever dan ik
Ergo; de onderkant gewoon in de originele kleur zetten
06 feb 2009 18:18
Maar dat is het juist - afgezien van de epoxy laag op kleur komt er geen 30 kilo aan zwarte rommel op...
07 feb 2009 0:27
Een RAL-waaier krijg je bij de verfboer als je het vriendelijk vraagt. Ik heb er zelf ook eentje, best handig. Een PMS-waaier is inderdaad alleen voor drukwerk en staat hier helemaal buiten, da's net alsof je vraagt hoeveel roebel er in een euro gaat en het berekent via de Turkse pond.
PMS-waaier kost trouwens een eurootje of 75, vriendelijke drukker die er een weggeeft dus.
07 feb 2009 13:01
V-8 schreef:Maar dat is het juist - afgezien van de epoxy laag op kleur komt er geen 30 kilo aan zwarte rommel op...
Wat dacht je van epoxy plus auto lak in de juiste kleur.
07 feb 2009 15:25
Is er toevallig iemand die voor mij hetzelfde antwoord weet? Zie avatar of een plaatje in mn album voor de kleur (metallic zilver).
Ik heb een roestgat onder de steenslagbeschermer. Maar omdat er meer mankeert wil ik de boel niet nu opnieuw spuiten (eerst een ander barrel voor dagelijks gebruik en dan deze over een jaar of 2 opknappen).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.