Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 feb 2009 13:38
Op een ander porsche forum kwam ik het volgende tegen:
"Het blijkt namelijk dat de echte CS'en over een andere versnellingsbak beschikken, met standaard een 40% sper! Nu blijkt dat de schaarste inzake originele nieuwe stukken voor de CS dermate groot is, dat de prijzen de lucht invliegen!!! Voorbeeldje zegt u? Wat dacht je van 5700 euro EXCL BTW voor zo een nieuwe versnellingsbak!! Daardoor worden ook de prijzen van de 2ehands onderdelen duurder, volgens hen zijn prijzen tussen de 3000 en 5000 euro incl BTW geen uitzonderingen meer voor 2e hands versnellingsbakken... die trouwens op den duur ook makkelijk hun weg vonden in 944's voor circuitgebruik!
Hun conclusie is dat 968CS'en dus zeker geen goedkoop alternatief zijn voor een 911, en zeker als circuitmachine dienen bezien te worden als een 928; "enkel voor zij die het kunnen permiteren"..."
Ik heb verschillende buying guides gelezen en er is geen enkele die hier over spreekt. Klopt het hele verhaal van "Porsche Scene Live" helemaal? Als je de prijzen ziet die hierbij komen kijken zou je toch denken dat dit zeker vermeld hoeft te worden. Kleinere minpunten met lagere kosten worden wel steeds opnieuw aangehaald.
14 feb 2009 22:38
Een gewone CS heeft dezelfde bak als een standaard968 (getrag) en die kunnen somst wat problemen hebben door wat te veel voorspanning (bij montage in de fabriek) op een of ander pinionlager. Alleen de 968 CS met 030 optie / onderstel hadden een sper. (overigens kon je de standaard 968 ook met sper bestellen (optie 220) Mijn 968 cabrio heeft die optie ook (o.k. beetje vreemd cabrio met sper maar de eerste eigenaar, Porsche AG, vondt het blijkbaar nodig. Kan je trouwens voor 5000 euro niet beter de bak laten reviseren?
14 feb 2009 23:25
Met het M030 pakket had je nog geen sper. Dat was een afzonderlijke optie (220) die dan ook los besteld moest worden.
15 feb 2009 2:19
vlgs mij kon je de 030 niet zonder sper bestellen. worden beide wel apart vermeld op optie sticker. Bij mijn weten hebben alle 968 cs met 030 dus ook een sper. Bij de gewone 968 kon je wel de sper los bestellen. (eigenlijk identiek als bij latere 944 turbo (S'en) ea staat ook in mijn prijslijstje van toen
17 feb 2009 11:51
Ik heb dit nog even nagezocht en je hebt gelijk:
968 Coupe: M030 en Sper (220) afzonderlijk te bestellen
968 CS: bij M030 wordt altijd een sper gemonteerd (in 1992 platensper vanaf 1993 Torsensper). Eventueel wel sper zonder M030 te bestellen.
Weer wat geleerd....
968mint schreef:vlgs mij kon je de 030 niet zonder sper bestellen. worden beide wel apart vermeld op optie sticker. Bij mijn weten hebben alle 968 cs met 030 dus ook een sper. Bij de gewone 968 kon je wel de sper los bestellen. (eigenlijk identiek als bij latere 944 turbo (S'en) ea staat ook in mijn prijslijstje van toen
17 feb 2009 13:41
herky04 schreef:Klopt het hele verhaal van "Porsche Scene Live" helemaal?
Daar noem je ook wel weer een bron
17 feb 2009 14:40
alfa male schreef:Met het M030 pakket had je nog geen sper. Dat was een afzonderlijke optie (220) die dan ook los besteld moest worden.
CS met M030 was meteen voorzien van sper en grotere remmen (waardoor het ook heel makkelijk te zien is of iemand wel echt een CS M030 heeft, aangezien er meer mensen zo'n ding claimen te bezitten dan er daadwerkelijk zijn gemaakt
).
Het is dan ook deze CS die meerwaarde heeft en die echt een meerprijs waard is tov de coupé.
En een CS rij je natuurlijk nog altijd een stuk goedkoper dan een 964 Carrera RS, waar het gewoon een goedkoop alternatief voor is. Alleen al in de aanschafprijs zit een factor 3 tot 4...
17 feb 2009 14:50
Wat je zegt m.b.t. het sper had ik hierboven inderdaad dus ook al vastgesteld.
17 feb 2009 19:42
alfa male schreef:Wat je zegt m.b.t. het sper had ik hierboven inderdaad dus ook al vastgesteld.
Ik lees van boven tot onder en reageer meteen... dus vandaar.
17 feb 2009 20:22
Np. Heb je zelf ook een 968 (gehad)?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.