Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 feb 2009 16:52
Er zit vocht in mijn linkse koplamp en door dat vocht is de reflector een beetje gaan roesten.
Voor de APK moet dit gemaakt zijn.
nou wil ik er een nieuwe koplamp inzetten ,maar hoe haal je hem er uit??
Als je een lampje moet vervangen moet dit toch ook zo kunnen.
21 feb 2009 17:19
Bij een 3.2 kun je de hele unit er aan de buitenkant af schroeven, maar ik weet niet of dat in een 964 ook zo is.
21 feb 2009 17:30
Eerst schroefje van de beschermkap(gekleurde rand om lamp) verwijderen. Dan de schroef waar deze in valt verwijderen en koplamp eruit trekken. Op de omgekeerde wijze weer terugzetten.
21 feb 2009 18:03
Schroefje zit aan onderkant afdek rand, andere zijn voor te stellen.
21 feb 2009 18:33
Wel voorzichtig los en vastdraaien. Geloof dat hij makkelijk lam gaat...
21 feb 2009 20:21
turbocruiser schreef:Wel voorzichtig los en vastdraaien. Geloof dat hij makkelijk lam gaat...
... ik weet dat wel zeker ....
Voor wat betreft de koplamp zelf: ik zou DSP in IJsselmuiden eens proberen, heeft veel goed gebruikt materiaal liggen ...
21 feb 2009 21:08
Het is al gefixt
bedankt voor de tips allemaal.
22 feb 2009 0:17
WdePundert schreef:Bij een 3.2 kun je de hele unit er aan de buitenkant af schroeven, maar ik weet niet of dat in een 964 ook zo is.
Identiek
09 mei 2011 17:42
Ik haak even aan op dit onderwerp.
Er is een lamp kapot aan de bermzijde, nu heb ik hier gelezen dat je erg voorzichtig moet zijn met het los en vastdraaien van het boutje. Een gewaarschuwd mensch telt voor twee dus ik heb net voorzichtig dat boutje onderaan de koplamprand losgedraaid. Alleen krijg ik er voor de rest totaal geen beweging in, die koplampring moet dan toch los komen? Ik wil de boel niet forceren en heb er toch al redelijk hard aan zitten sjorren.
Iemand tips?
09 mei 2011 18:43
@ fins,
Het is heel simpel, met een kruiskop schroevendraaier verwijder je het schroefje van de blauwe sierrand.
Dan verwijder je met een grote schroevendraaier de grote schroef onderaan de koplampunit.
Dan zet je diezelfde schroevendraaier vanaf de ZIJKANT tussen het rubber en de koplampunit ,draait een kwartslag en de unit komt los.
rudy
09 mei 2011 18:55
Ik zou de koplampvoorzichtig loswrikken met een kunststof spatel ipv met een schroevendraaier.
Voor dat je het weet schiet je uit en heb je de lak beschadigt.
Ik heb vorig jaar nieuwe lampen gemonteerd de koplamp zat gruwelijk vast geplakt aan het spatbord, door voorzichtig te wrikken heb ik hem zonder beschadigingen los gekregen.
Bij monteren heb ik een beetje kopervet op het rubber gedaan
09 mei 2011 19:35
Bedankt voor de tips!
ik ga het nog eens voorzichtig proberen.
Nog een vraagje, welke lampen gaan er in?
09 mei 2011 19:39
Heeft Theo er geen instruktieboekje bij geleverd ?
09 mei 2011 19:42
Jazeker wel. Van een 993. Zal wel op de groei zijn.
09 mei 2011 19:58
fins schreef: welke lampen gaan er in?
Even kijken wat er uit komt.....
09 mei 2011 20:05
bully schreef:fins schreef: welke lampen gaan er in?
Even kijken wat er uit komt.....
Oeh. Jij slimmerd.
09 mei 2011 20:20
Dit was een klusje dat zelfs ik zelf gedaan heb.
09 mei 2011 20:29
Het gaat mij ook lukken, ik weet het zeker!
Nee, serieus. Ik wilde de boel niet forceren, zeker met dat verhaal over die schroefdraad die ook al niet zo stevig is...
09 mei 2011 20:33
Ik heb de gloeilampjes gelijk aan beide kanten vervangen. Ik heb een hekel aan ongelijke lichtbundels.
09 mei 2011 21:10
Ewout schreef:Dit was een klusje dat zelfs ik zelf gedaan heb.
Nu weer even serieus.............................................
09 mei 2011 21:21
en weet ook iemand hoe je ze correct afsteld als je per ongeluk aan de verkeerde schroefjes hebt gedraait
ik niet hoor een vriend van me ..................
09 mei 2011 21:37
De bewuste bevestigingsschroef onderaan de koplamp zit absoluut niet Porsche waardig vast (knullig omgezet plaatje achter de koplamp met drie gangen schroefdraad waar deze schroef in wordt ingedraaid). Bij bevestigen koplamp deze schroef niet te strak aandraaien, anders is schroefdraad meteen kapot. Bij mijn 964 heeft mijn voorganger dit schroefdraad dermate verknoeit, dat ik direct na aankoop van mijn Porsche een moertje achter op dit plaatje heb gezet waar e.e.a. definitief mee is opgelost. Ik heb overigens ook alle koplamp rubbers indertijd vervangen, waardoor condens aan binnenzijde van de koplampen bij mij niet meer voorkomt.
Laatst bijgewerkt door
Indy500 op 11 mei 2011 21:13, in totaal 1 keer bewerkt.
09 mei 2011 22:14
Richard schreef:en weet ook iemand hoe je ze correct afsteld als je per ongeluk aan de verkeerde schroefjes hebt gedraait
ik niet hoor een vriend van me ..................
gewoon even naar "een" auto bedrijf gaan moeten ze dat zeker kunnen.
hoor je namelijk bij de APK ook te controleren en/of af te stellen.
11 mei 2011 19:30
In de lampen gaan H4 lampen, en los halen zoals boven vermeld is! Gewoon rustig op het gemak en de rubbers invetten met 'vet' (zelf heb ik Vaselinne gebruikt)
11 mei 2011 20:29
Richard schreef:en weet ook iemand hoe je ze correct afsteld als je per ongeluk aan de verkeerde schroefjes hebt gedraait
ik niet hoor een vriend van me ..................
Geef maar aan je (onzichtbare) vriend door dat je het als volgt aan kunt pakken:
Pak een vrij parkeerterrein (in het donker) (vlak)
zet je auto neer
schakel de verlichting in (dimlicht)
scherm een lamp af
stel de andere lamp zodanig dat je op het wegdek nog net de scheiding tussen licht en donker kunt onderscheiden en dan zo ver mogelijk voor de auto. Kijk vooraf even na welke schroef hoog laag stelt en welke links rechts. je wilt de bundel van de linker lamp ongeveer rechtuit hebben, de rechter mag iets naar de berm gericht staan van mij.
Daarna de andere lamp doen.
Dan staan ze volgens APK normen aan de hoge kant, heb je zelf goed zicht en verblind je niemand, want je lampen schijnen per saldo omlaag.
Of: ga naar de garage en vraag het lief. neem koffie mee, of op vrijdagmiddag biertjes
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.