Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Oude Porsche automaat?

19 maart 2009 0:14

Misschien een rare vraag maar is het mogelijk om een oude Porsche 911/912 (+/- 1970) om te bouwen naar een automatische transmissie? Ik zou graag naar een auto als deze willen gaan kijken maar ik heb een half verlamd linker been. Hierdoor moet ik in een auto rijden met een automatische transmissie. Ik heb op het internet zitten kijken maar hier is niets over te vinden.

Wat zijn de eerste modellen die Porsche heeft gemaakt in automaat?

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven, anders zal ik echt deze jongesdroom moeten afschrijven...

19 maart 2009 0:17

er bestaat zoiets als een sportomatic, de echte kenners zullen zich weldra melden hier :salut:

19 maart 2009 0:18

met een eigen website http://www.sportomatic.org/

19 maart 2009 0:43

En er staat er hier op het forum zelfs één te koop: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=22087

Dank

19 maart 2009 11:59

Mijn dank is groot ieder. Het ziet er naar uit dat de jongesdroom toch een staartje kan krijgen! Ik ga eens rondneuzen. De Porsche die hier boven te koop staat is i.d.d. heel erg mooi!

Re: Dank

19 maart 2009 12:30

Gustabo schreef:De Porsche die hier boven te koop staat is i.d.d. heel erg mooi!

En in de goede kleur :wink:

Re: Oude Porsche automaat?

27 apr 2009 10:59

Hallo,
Ik zelf rij met een sportomatic, ben zeer tevreden.
Bouwjaar 1976 911s targa sportomatic, met L D D3 uitvoering dus 3 versnellingen.
Voor 1975 is de sportomatic uitgerust met 4 versnellingen.
Mij 911s tagrga is een 2.7 met 175PK, niet veel later is er ook nog een 3.0 gemaakt.
Deze modellen hebben allemaal de 3 versnellingen wegens te groot vermogen (de 4 versnelling kunnen dit vermogen niet aan).
Mijn porsche is te koop met tegenzin.
Hij is volledig gerestaureerd.
Ik ga wel nog een nieuwe rembooster plaatsen, nu nog gewone rem(geen booster) dit is hard duwen.
Heb zelf problemen met de gezondheid.
Prijs 19.000€ : te zien op kapaza zoek gewoon naar 911 sportomatic.
Groeten
Geert

Re: Oude Porsche automaat?

27 apr 2009 11:05

Deze post zou ik even plaatsen in occasions aangeboden.
Plaats een reactie