Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp"

23 maart 2009 12:53

Op mijn 964 is al een cat. vervanger en een cup pijp gemonteerd, nu ben ik toch benieuwd hoe het klinkt met boven genoemde krul.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de twee versies? (los van de lengte en de betere bevestiging 8) )

Wellicht dat de kortere meer herrie maakt dat dan de lange?

Alvast bedankt.

23 maart 2009 13:05

volgens mij de tegendruk door de lengte.

maar vind het een aardig prijs verschil, en zal wel niet merkbare pk leveren.


robert

23 maart 2009 14:47

Zoekfunctie :idea: :roll:

Iemand bekend met de "G-pipe"?
Cuprohr of G-pijp??

:salut:

23 maart 2009 15:35

Eric,

Bedankt voor de reactie, ik heb alleen niet het verschil tussen tussen de de twee versies van de G-pijpen kunnen vinden (misschien maakt het ook wel niks uit).......ik heb overigens wel kunnen lezen dat een cup pijp icm met een bocht toch eigenlijk iets te veel van het goede is :?

23 maart 2009 15:46

wat míj betreft wel, maar dat is voor iedereen anders (ook afhankelijk van je buren :twisted: ). er zijn mensen die een cuprohr icm een g-pijp een prettige combi vinden (de Joyman bijv., maar die woont ook in het rustieke Friesland). Heb nooit eerder gehoord van twee verschillende formaten g-pijp. Maar ik heb altijd begrepen dat it's not the size that matters... :mrgreen:

23 maart 2009 15:50

RGJC4 schreef:..... ik heb alleen niet het verschil tussen tussen de de twee versies van de G-pijpen kunnen vinden (misschien maakt het ook wel niks uit).......

Dan heb ik je blijkbaar verkeerd begrepen. Mij zijn geen verschillende versies van de G-pijp bekend. Misschien maken afbeeldingen het duidelijk(er) wat je bedoelt?

23 maart 2009 15:50

De langere schijnt wat meer vermogen op te leveren. Geluid is redelijk gelijk.

23 maart 2009 16:56

horn schreef: Maar ik heb altijd begrepen dat it's not the size that matters... :mrgreen:


Als ze dat tegen je zegt terwijl ze je bemoedigend op de schouder klopt, zou ik me écht zorgen gaan maken :mrgreen:

23 maart 2009 17:04

EriC4C schreef:Mij zijn geen verschillende versies van de G-pijp bekend.


... zijn er wel :arrow: maar welke je ook onder de auto hangt maakt MI geen verschil in geluid :wink:

Afbeelding

... je hebt ze met 'n langere lus - en ook nog met 'n dubbel stangetje er aan gelast :arrow: dat stangetje zit dan vast op de bevestigingspunten waar normaal je eind-demper vast zit :wink:

23 maart 2009 17:07

Maar dus wel verschil in vermogen?!

23 maart 2009 17:41

... niet zoveel dat jij wat gaat merken :idea:

23 maart 2009 18:19

Het 'lange' model ziet er zo uit.
Afbeelding

van Design 911 UK. FVD heeft er ook zo een, die lijkt meer op de beschrijving van Olaf.

Door de grotere lengte van het totale systeem krijg je m.i. een andere
basistoon in het geluid met deze iets langere bocht. Resonantie vindt op
een lagere frequentie plaats dan bij het korte G-pijpje. M.a.w. als er al
hinderlijke dreun is, dan is die er met de langere bocht op een lager toerental.

Kan dus m.i. heel veel uitmaken tussen de twee G-pijpjes.

BTW, ik heb zelf alleen een CUP rohr en vind dat mooi zat.

26 maart 2009 19:57

Ik ben toch wel benieuwd hoe het klinkt met zo`n lange G-krul....ik ga maar eens voorzichtig op zoek (ebay etc.)

Bedankt voor de input!

27 maart 2009 20:37

Heb inmiddels alle varianten geprobeerd om een iets sportiever geluid dan standaard te krijgen.

sportcat + rest origineel
sportcat + G bocht (kort en lang)
sportcat + G en Cup (herrie!!!!)
sportcat + cup rohr

De laatste is wat mij betreft het mooiste. Ik vond de beide G bochten een echt hinderljke resonantie hebben tussen 1500-2800 rpm. ook omstanders vinden de G bocht niet mooi.

ik rijd wel met een konisch luchtfilter en een powerbox! het luchtfilter maakt boven 5500 een mooi geluid en geeft nog een duwtje in de rug!

Re: Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp"

28 maart 2009 15:46

Ik had vroeger de cup rohr, nu vervangen door de lange G-bocht + een sportkat en het geluid is echt veel vetter, maar ook een stuk luider. Ik wil niet meer terug.
In mijn album vind je een afbeelding van deze g-bocht.

Misschien kunnen 2 filmpjes dat qua geluid duidelijk maken (zelfde auto):

http://www.youtube.com/watch?v=5jO8k5PdBBQ (cuprohr)
http://www.vimeo.com/3832400 (g-bocht + sportkat)
Plaats een reactie